[OT] Jag mötte Lassie...

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum
[OT] Jag mötte Lassie...
jag har inte gjort något med La Camilla, men däremot har min bror hånglat med Leila K, tror ni han får höra det ofta eller????

en annan jag mötte lassie är att min grannes son har hånglat med paris hilton. iaf enligt skvallerpressen.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har delat lift med bla Cedric Gracia och Sari Jörgensen vid ett tillfälle i Whistler 2005. Liften fick stopp en kortare stund och Cedric Cracia underhöll och var lika oseriös som man kunde tänka sig. Sari var ju snygg som vanligt men verkade måttligt road av Cedrics snack :)

Under veckorna innan Crank Worx kan man både snacka/åka/dela lift med de flesta världscupsåkarna..

[OT] Jag mötte Lassie...
Restaurang i Spanien;
Dolph Lundgen glider in och säter sig vid bordet brevid.

Jag viskar till min farmor att "han där är hollywoodkändis".

Farmor, som givetvis förutsätter att han är amerikan, tittar dit och utbrister sedan inte så diskret. "Den där! Han ser ju ut som ett hästansikte!"

Dolph garvade bara :)

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har sett Harald Treutiger på Vattenpalatset i Lerum för kanske 10 år sedan. Han kom ut från bastun naken...

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Jag mötte Lassie...
andematt skrev:
-------------------------------------------------------

> Någon som kommer ihåg sixdegrees.com?
> http://en.wikipedia.org/wiki/SixDegrees.com

är det inte mer eller mindre bevisat att inom 6 steg (väns-väns-väns....etc) är alla på jorden kompisar med alla? har för mig att jag läste det för inte så länge sedan...

edit: nåt sånthär typ http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation

edit2: hade varit lättare för mig att hitta den länken om jag hade läst texten i andematt's länk noggrannare.. :P

[OT] Jag mötte Lassie...
Cyklade om Persbrandt på Ingarö men han höll nog 36-37km/h

Bilagor

• 1212958872.jpg
    1212958872.jpg
    26.3 KB · Besök: 74
[OT] Jag mötte Lassie...
Hesse skrev:
> Cyklade om Persbrandt på Ingarö men han höll
> nog 36-37km/h

vadå, Persbrandt är cyklist alltså?
Kanske skulle försöka få honom att hänga här på Happy, så kanske han kan locka hit lite fler tjejer till forumet!

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag gick på samma skola som Dolph Lundgrens brorson.

Jag har kramat Charlotte perelli, även om hon då hette Nilsson i efternamn och var ihop med min kompis morbror.

kramat Sofia Wistam när jag var med i soffipropp för 14 år sedan.
Sofia kröp i en scen fram genom gräset och sa "här kommer sveriges största tuttar krypandes genom gräset".
I samma program fick jag även dansa framför en stridsvagn med några kompisar till Herbie's dåvarande hitlåt, framförd av herbie himself.

Har festat med peter Le Marcs son.

nu kommer jag inte på mer.

[OT] Jag mötte Lassie...
Min kompis har slagit sönder en trumpinne som han lånat av trummisen i De Lyckliga Kompisarna, efter att uttryckligen ha lovat att inte ha spela sönder dem.

[OT] Jag mötte Lassie...
Markus F skrev:
> Fan vilka mesiga inlägg. Kan ingen skriva typ
> "jag har rökt gräs med Joe Strummer", det skulle
> vara något.

Jag har rökt gräs med Oasis backstage på Gino.

[OT] Jag mötte Lassie...
Persbrandt har gått och köpt en tempohoj. Får se vart det leder.
Läste på Coltingsblogg om det för ett tag sedan, men tänkte att det bara var ett knasigt infall från Persbrants sida. Kul att han faktiskt kör.
Jag är ledsen Joakim Quensel, men jag tror inte att det dra fler brudar till sporten, snarare skrämmer bort dem. Det hela blir lite väl macho.

[OT] Jag mötte Lassie...
pepparochsalt skrev:
> Persbrandt har gått och köpt en tempohoj. Får
> se vart det leder.

Säkert någon värsting, verkar vara en riktig "prylbög", han kör ju bil och MC också och jag har läst om hans bravader på racerbanorna med exklusiva Porschar, Ducatis mm.

Edit: Jag mötte föresten Thomas diLeva som var ute i skogen och promenerade i en vit särk när jag sprang milspåret i Hellas. Tror att han skulle spela in någon musikvideo (stod bilar från ett filmteam vid parkeringen såg jag senanare) men det kändes välidigt lustigt när jag sprang förbi honom.

[OT] Jag mötte Lassie...
ingen lassie direkt men det var skoj då.

thomas brolin hade tagit emot viktoriapriset på öland och skulle till flyget, inte helt lätt att hitta tydligen så han stannade på bensinmacken i kalmar där jag och en kompis stod och pratade med någon. brolin kliver nästan in och säger:

ursäkta, hur kommer jag till flygplatsen?

vi vänder oss om och just då går dörrarna igen och studsar upp igen från brollans axlar men vi svarar:

eeh.. kör e22an mot malmö och ta..

*dunk* dörrarna går igen och studsar upp från hans axlar än en gång.

vi: hehe.. följ skyltarna mot flygplatsen.

*dunk* igen.

jag: du kanske ska ta och kliva in istället?

brolin: *oförstående min*

brolin: följa e22an hela vägen till malmö?

kompis: beror på varifrån du ska flyga?

brolin: kalmar?

kompis: då kör du bara ett par km på e22an och tar av höger.

brolin: tack tack.

han greppade inte det där med dörrarna och verkade inte ens bry sig att de slog igen på honom. :)

annars har jag haft teddy sheringham http://en.wikipedia.org/wiki/Teddy_Sheringham som fotbollstränare en sväng på mitten av 80-talet när han spelade för djurgården.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag hade Stefan Fölster, chefsekonom i Svenskt Näringsliv, på rulle förra hösten på Roslagshösten. jag ställde av hon om i en backe efter Rimbo.....(den var väl fattig..)

[OT] Jag mötte Lassie...
Idkade 1989 intimt umgänge under ett par dagar i Florens med Levis huvudmodell för jeans 1988. (Som alla andra av den typer av umgängeskontakter under den tiden minns jag fan inte vad hon hette.)

Under samma resa fick jag erbjudande om att mannekänga åt Boy George i Milano, villkorat att jag hängde med dom (Boy + designern) till Milano för några dagars fest..... Kändes inte riktigt stabilt då man var 19 bast med långt blont lockigt hår.....så jag avstod! ;)

Å just de...jag såg Lars Adaktusson på teve i sommras....

/JPL

Edit: Pigmachine, yore not alone...

[OT] Jag mötte Lassie...
Sernevi skrev:
> En till:
> Har åkt buss med Patrik Sjöberg i Göteborg 2
> gånger också. Han var lång och verkade ganska
> osympatisk..

Välkommen i klubben :) Han brukar dyka upp på spårvagnen vid Korsvägen, vet inte hur många gånger jag sett han där. Annars har bröderna Lundquist (hockey) varit och spelat tennis på "min" tennisklubb, och Kenneth Andersson, Tommy Salo etc. brukar vara där ofta (fast det räknas väl inte om man mästan vet var man hittar dem).

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag stod som 7-8-åring och metade med farsan på Mölna brygga på Lidingö utanför Stockholm någonn gång runt 86-87 då vi såg en kille trilla överbord från en stor motorbåt som låg ett hundratal meter ut. Det var svallvågorna från en finlandsbåt som passerade som fick båten att gunga rätt häftigt.

Killen som trillade i verkade inte alltför chockad utan simmade ett varv runt båten innan han hoppade ombord igen. Några minuter senare gled motorbåten in till bryggan som vi metade ifrån och ett par personer hoppade iland, däribland killen som trillat i drickat. Farsan utväxlade några ord på engelska och skämtade lite med killen innan dom försvann upp mot närliggande bebyggelse.

När dom gått frågade farsan om jag kände igen killen. Hade ingen aning om vem det var.
Farsan berättade och vi åkte hem.

När jag kom hem var jag ju tvungen att berätta för morsan vem jag träffat så jag springer in och skriker "vi har träffat bruuus bruuus, vi har träffat bruuus bruuus". Morsan ser ut som en fågelholk...

Farsan kommer in och förklarar att vi träffat Bruce Springsteen... =)

/Niklas

[OT] Jag mötte Lassie...
For ganska manga ar sedan star jag och pratar med tva kompisar pa Hornsgatan sent pa natten. En fyllegubbe kommer fram och fragar om vi har lite vaxel man jag bara viftar att han skall forsvinna med ryggen vand mot honom. Gubben lomar ivag - det var visst Christer Pettersson ...

[OT] Jag mötte Lassie...
korvexe skrev:
> Sernevi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En till:
> > Har åkt buss med Patrik Sjöberg i Göteborg 2
> > gånger också. Han var lång och verkade
> ganska
> > osympatisk..
>
>
> Välkommen i klubben :) Han brukar dyka upp på
> spårvagnen vid Korsvägen, vet inte hur många
> gånger jag sett han där.

Ironiskt nog var det på bussen från Kallebäck till korsvägen :>

edit: Jag har spelat tennis med "Rally-Kalle"s son också förresten

[OT] Jag mötte Lassie...
Får väl fylla på med Christer Petterson

Jag satt på pendeltåget och Christer kommer gående i vagnen. En tant ser helt skräckslagen ut och stirrar hela tiden på Christer, varpå han går fram till tanten och säger högt och tydligt BÖH innan han fortsätter förbi. Hon såg inte lugnar ut ;)

[OT] Jag mötte Lassie...
Nar jag jobbade vid KTH hade jag en kollega som brukade rasta sin hund vid Lill-Jansskogen. Vid ett tillfalle gick kronprinsessan Victoria forbi tillsammans med nagon livvakt. Hunden sprang fram och halsade pa Victoria och sniffade ordentligt runt om var kronprinsessa utan att livvakten ingrep. Cirka ett ar senare dog hunden - hon hette Florence.

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har utlöst en lavin framför näsan på Kungen och Victoria.
Jag har sett Hasse Aro full som en tonåring på bygget i början på 90:talet
Greg Minaar har lekt med min hund.

[OT] Jag mötte Lassie...
Joakim Quensel skrev:
> Stellan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har druckit te med Syriens president...
>
> Och där borde tråden tagit slut.

Aja, jag tycker nog att det går att bräcka.... Fast det är väl egentligen inte det tråden handlar om? Att bräcka alltså???

JLarsson nämnde ju vårt möte med Gary Johnson, Guvernör i New mexico och en tilltänkt presidentkanidat i USA. Visserligen för Libertarian Party med små chanser att vinna men ändå.... :)

"As some observers[who?] had expected, after leaving office, Johnson briefly considered running for president in 2004 as a Libertarian Party candidate.[citation needed] After declining the formation of a Presidential search committee and deciding against such a run for president, Johnson has largely retired from politics and left public life."

http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_E._Johnson

Jag kan intyga att han är en riktigt avslappnad kille med skön humor. Vi gick en liten runda i Lissabon med bla honom sista kvällen i Portugal...... Han tyckte vi skulle komma över och hoja lite i New Mexico......

Det borde vara i liknande klass :) Men det går säkert att bräcka det med :) Det är väl bara någon som tillkännager sina nära vänskapsband med George Bush snart :)

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag kör budbil i stockholm och har varigt hemma och levererat böcker till Ulf Lundell. Han skulle signera dom och sen skicka tillbaka dom till förlaget, så jag fick vänta i hans hall på söder.
Dagen efter så stog jag på Hornsgatan ungefär vid Torkel Knutssonsgatan. Uffe Passerar på trottoaren och ser mej och hälsar...

Jag har även spelat trummor i samma band som en kille som har spelat med The Poodles långt innan dom blev kända. Han var även med i såpan "tre kronor" och spelade Jojje...om nån minns.

[OT] Jag mötte Lassie...
Janne "Flash" Nillsons syrra hämtar paket där jag jobbar.

Idag slängde hon in våra dyra paket bak i postbilen och skyllde på någon annan när jag påpekade att de inte hade hämtat gårdagens leverans.

[OT] Jag mötte Lassie...
Borde inte den här tråden mergas med "Kändisar du sett IRL, "Kändisar du legat med" eller "Kändisar du knarkat med eller "Kändisar som spelar WoW"-trådarna på Flashback?
/F

Tillbaka
Topp