OT jävla röra!

OT jävla röra!
Kolla inlägget som Ulph skrev i http://happymtb.org/forum/read.php/1/299603

---

Någon uppdelning av forumet på traditionell väg kommer det inte att bli.

Den dagen någon har kunskap (php) och tid så kanske en filtreringslösning och något slags taggande av inlägg kan införas, men det dröjer säkert. Det är samma tankegångar som Rippa har f.ö.

---

Så jo, det är nån/några som tänkt i samma banor. Om nån anmält sig som frivillig php-hacker än vet jag inte.

OT jävla röra!
Själv tycker jag att detta forummet tappar rätt mycket på att inte ha det uppdelat. Det skulle bli mycket enklare att navigera sig runt då det i dagsläget verkar som om iaf 1/3 av alla trådar är OT trådar. Sedan tycker jag även att man bör införa hårda men rättvisa moderatorer. För i dagsläget är detta en lekpark för vissa medlemmar där de gör och skriver vad de vill. Detta inkluderar även rasistiska påhopp vilket jag tycker är väldigt lågt.

OT jävla röra!
"...man bör införa hårda men rättvisa moderatorer."

Visst. Yttrandefrihet är ju inte mycket att hurra för, egentligen. Den som inte skriver sånt som just jag vill läsa ska tystas...

OT jävla röra!
På ett uppdelat forum jag hänger på finns en länk som heter: Show new posts since last visit

Det blir oftast bara den man trycker på för att få upp senaste inlägg, men då är det ju ändå alla aktuella 'topics' på en sida. :)

OT jävla röra!
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> På ett uppdelat forum jag hänger på finns en länk
> som heter: Show new posts since last visit
>
> Det blir oftast bara den man trycker på för att få
> upp senaste inlägg, men då är det ju ändå alla
> aktuella 'topics' på en sida. :)

Precis, det funkar skitsnyggt... =)

OT jävla röra!
Jag funderar på att starta ett separat forum där gnälltrådar kan hållas, kan det vara något?

Vi har idag uppdelat på sex sektioner: diskussionsforum, läsvärt, köp&sälj, butiksrecensioner, länkbibliotek och turtips. Förslag på ytterligare sektioner?

Att dela upp på olika cykeldiscipliner är HELT otänkbart, det tillför inget och leder bara till mer gnäll och att det blir svårare att hitta sådant som hör hemma i flera av de delarna.

Eller är det helt enkelt för många användare? ;)

Senast redigerad av en moderator:
OT jävla röra!
alternativet är väl att sparka ut alla med fler än 5000 inlägg då de tydligen blajjar alldeles för mycket här på happy?

jag tipsar om mattias s inlägg i någon annan tråd:
"Hepp, ta en titt på http://www.dykarna.nu forumet så ser det ut som Happys, men du kan välja vilken katergori du vill se. Sortera på olika kategorier och vips så har du ett sportdykarforum alt tekniskt forum eller ett uv-foto forum. Och de som vill kan se alla trådar sorterade på senaste inlägg eller från vilket datum huvudinlägget skapades.

Det bästa av 2 världar kan man väl säga? Alla glada alla nöjda.

Tyvärr så sjunker nivån på inläggen i takt med vinterns grepp hårdnar, här som där."

http://happymtb.org/forum/read.php/1/299603/331064#msg-331064#msg-331064

OT jävla röra!
Rör inte upplägget som det är nu!! Det är ju precis såhär som Happy ska vara, ett enda stort forum! Det är ju detta som ÄR Happy, en uppdelning gör ju att det inte är Happy längre liksom....Så tycker iaf jag!

OT jävla röra!
mattel skrev:
> alternativet är väl att sparka ut alla med fler än
> 5000 inlägg då de tydligen blajjar alldeles för
> mycket här på happy?

Utmärkt idé! :)
the_TnT  11.791
Leo       8.254
jomper    7.679
rikard    6.462
cal       5.837
Muerto    5.756
Markus F  5.416
bruse     5.149

Edit: Som mattias/dykarna gör vill vi ha det på happy också. Men det blir problem med programmeringen som ingen kan/vill/hinner göra. Dessutom, vem ska klassa upp de inlägg som redan finns, om någon?

OT jävla röra!
Forsätt utan kategorier, forum med kategorier blir lätt tråkiga.
Om man använder SÖK-funktionen kan man oftast hitta det man söker, till det behövs inte kategorier.

Kategorier bör man ta till när antalet inlägg per dag är mer än 3 sidor. På Happy så ligger på cirka en sida per dag. Forum som känns inaktiva slutar man att läsa på samt det är roligt med varierande ämnen.

Så kör vidare som idag (känner igen bakgrundsfärgen från citroenakuten från då den inte hade kategorier...)

mvh Allan

OT jävla röra!
jomper skrev:
> Jag funderar på att starta ett separat forum där
> gnälltrådar kan hållas, kan det vara något?
>
> Vi har idag uppdelat på sex sektioner:

Jaaa!! Sex-sektion! ;)

> Eller är det helt enkelt för många användare? ;)

Enkelt, begränsa antalet reggningar per site, sedan får 'överskottet' starta att skriva i Happymtb2.org, osv.

Det är ju bara att ha flera flikar öppna med de olika happymtbsite:rna och sedan kan man posta och korsposta mellan dem! ;)

OT jävla röra!
Inför hård uppdelning, moderering och aktiv banning för alla under 5000 inlägg. När man har 5000+ övergår man i ett högre sinnestillstånd och hamnar därför i ursprungshappy.

/Jonas, tvåochetthalvttusen to go

OT jävla röra!
the_TnT skrev:
> Utmärkt idé! :)
> the_TnT 11.791
> Leo 8.254
> jomper 7.679
> rikard 6.462
> cal 5.837
> Muerto 5.756
> Markus F 5.416
> bruse 5.149
'
bara väntade på den listan. =) ett par där har ju dispans pga deras engagemang i happy, några blajjar men har i huvudsak vettiga inlägg och sen finns det ju alltid de som bara blajjar också.

>
> Edit: Som mattias/dykarna gör vill vi ha det på
> happy också. Men det blir problem med
> programmeringen som ingen kan/vill/hinner göra.
> Dessutom, vem ska klassa upp de inlägg som redan
> finns, om någon?

lägg gamla inlägg som låsta i en separat del så man kan gå in och läsa dem och gör en 'omstart' om/när det är möjligt att göra om forumet som ni vill ha det.

personligen har jag tröttnat rätt rejält på allt tjafsande och pm:ar mest nuförtiden även om det blir ett inlägg nu och då i trådar där jag känner att jag orkar engagera mig.

OT jävla röra!
mattel: Antar att du syftar på mig som den blajjande. Softish, mission accomplished! (Phew, då finns det ju ingen mening att lägga upp den där fina guiden om servande av FOX bakdämpare. Jag har ju redan en stämpel. Skönt!) :)

OT jävla röra!
muerto: ja, du är den som blajjar i det gänget, sedan finns det många till som sällan tillför något vettigt.

varför inte motbevisa mig genom att skriva lite vettiga inlägg istället, tex den finfina serviceguiden?

OT jävla röra!
mattel: Ok, hur många seriösa svar har jag gett på folks frågor då? Gaaaaanska många, men dom är dränkta av all skit jag skrivit antagligen. Men orka bry...

Förresten, guiden var på gång men tyvärr glömde jag ta bilderna... :S Sorry!

OT jävla röra!
Muerto skrev:
> mattel: Ok, hur många seriösa svar har jag gett på
> folks frågor då? Gaaaaanska många, men dom är
> dränkta av all skit jag skrivit antagligen. Men
> orka bry...

det finns säkert en del seriösa svar också men som du själv skriver så dränks de i all skit. och eftersom du inte bryr dig är du en orsak till att jag tröttnat på att de flesta trådar spårar ur och fylls med skitinlägg.

> Förresten, guiden var på gång men tyvärr glömde
> jag ta bilderna... :S Sorry!

det är lugnt, jag kör med 5th ändå.

OT jävla röra!
Jo. Du är på plats nummer 10 Skogling. Försök inte slingra dig nu. ;)

mattel:

Kan vi inte gå igenom alla personer med >2000 inlägg också när vi ändå är i farten?
Det kanske finns någon där som inte tillför något "vettigt" som vi kan sparka ut?

Johan S		 4433
Skogling	 4328
Mattias L	 3982
oxr		 3955
lundatok	 3625
=David		 3470
feffemannen	 3375
bigmollo   	 3343
Ville	 	 3196
Steelisreal	 3137
Daner	 	 3083
mytomspunnen	 3041
Bianchi oskar	 2861
Rippa	 	 2843
Eric W	 	 2824
Tim		 2798
Baltazar 	 2650
Jerry	 	 2582
Lonewolf	 2563
Mathias	 	 2519
Calle F	 	 2474
JLarsson	 2465
Obed		 2461
42Hz	 	 2457
Johan A		 2445
Kaijan	 	 2425
Pelle Hå	 2412
*micke*		 2380
Per	 	 2293
Wilier	 	 2291
Kneecap	 	 2272
Crossmax äger!	 2096

OT jävla röra!
cal: mitt första svar var hyfsat sarkastiskt (som du garanterat vet..) och jag vet redan vilka jag har 'sparkat' då de är blockade i min vy. alla har lika mycket rätt att vara här och vad som är vettigt för mig behöver inte vara det för dig och vice versa MEN jag tycker det är trist att allt fler trådar fylls med crap.

vill ni mig något annat i den här frågan går det bra med PM.

OT jävla röra!
cal skrev:
> Kan vi inte gå igenom alla personer med >2000
> inlägg också när vi ändå är i farten?
> Det kanske finns någon där som inte tillför något
> "vettigt" som vi kan sparka ut?
>
Johan S 4433
> Skogling 4328
> Mattias L 3982
> oxr 3955
> lundatok 3625
> =David 3470
> feffemannen 3375
> bigmollo 3343
> Ville 3196
> Steelisreal 3137
> Daner 3083
> mytomspunnen 3041
> Bianchi oskar 2861
> Rippa 2843
> Eric W 2824
> Tim 2798
> Baltazar 2650
> Jerry 2582
> Lonewolf 2563
> Mathias 2519
> Calle F 2474
> JLarsson 2465
> Obed 2461
> 42Hz 2457
> Johan A 2445
> Kaijan 2425
> Pelle Hå 2412
> *micke* 2380
> Per 2293
> Wilier 2291
> Kneecap 2272
> Crossmax äger! 2096

Hmm, börjar bli dags att byta användarnamn... :)

OT jävla röra!
Ja visst är det så. Jag ville bara understryka att om det här forumet skall bli bättre så får det nog innebära en
lösning som involverar alla användare. (trots din sarkasm)

Jag tycker fortfarande att förslaget med att kunna markera en tråd när den skapas som "OT", "Mek", "RideReport"
(eller vilka kategorier man nu vill ha) är en av de bättre.

Hur man skall göra med "alla gamla osorterade trådar" får väl någon fundera ut. Men ett alternativ är ju helt klart
att bara spara undan dem eller låta dem visas i alla lägena. Kanske med tillägget att den som skapat tråden kan
"markera den" på efterhand om han vill vid de tillfällen gamla trådar "tar sig till förstasidan".

Då kan man ju enkelt välja att visa dom kategorier man vill läsa och slipper störa sig på resten.

Senast ändrad:
OT jävla röra!
Muerto skrev:
> Jomper: Ett litet förslag, sparka ut alla med
> färre än 5000 inlägg så blir det kanske lite
> ordning här!? :) *fniss*

+1

Tillbaka
Topp