OT:Jobbig ny chef, vad göra?
Ja, vad fan ska man göra när man råkar få en jäkla MUPP som vik chef?
Så här är det.
Jag förväntas att introducera karln vad det gäller arb rutiner, moral och arb kultur på mitt jobb.
Han började förra veckan och kom i tid Kl 8.00.
Han klargjorde för mig tydligt redan första dagen att det där med arb tid var obetydligt.
Bara man håller rent.....som han sa.......
Han kom i tid första arb dagen men sen har det spårat ur mer och mer.
Andra dagen kom han vid halv 10. Nästa vid halv 11. Och idag vid 12.30....
Och hans förseningar är inte arbrlaterade. Endast privata vad jag förstått.
Vi andra är vana med en öppen arbmiljö där man kan vädra om allt i stort hela dagarna.
Vi är vana att hela dagarna kunna bolla arbetsrelaterade problem för det kräver vårt jobb då vi jobbar
med bla nyanlända flyktingar och deras bostäder.
Men denna människa kommer galet försent, säger hej. sen sitter han inlåst i bakom dubbla dörrar.
han vägrar trots fina hintar från oss att "du borde gå ut och presentera dig, var synlig"!!!
Men det gör han inte.
men han vill väldigt gärna vara chef över oss.
Trots att jag i nuläget gör alla hans jobb medan han sitter och läser Svenskan och lyssnar på klassisk musik på extremt hög volym och vaggar fram o tillbaka i sitt rum o sippar te samt lyssnar på ryska nyhetssändningar.
Men de verka inte bekomma honom det minsta.
Och igår tog mitt tålamod slut när han under ett hyresgästmöte kört över några hyresgäster som en ångvält.
Dom satt på mitt kontor och grät.
OBS detta handlar om utsatta människor som jag och mina närmnsta kollegor gör allt för att bygga ett förtroende för på alla sätt.
Det förstörde han på exakt 2 minuter.
Det förtroendet tog mig 2 veckor att bygga upp.
Och självklart blev jag irriterad och avbröt honom innan det gick på tok för långt på mötet.
Han blev självklart irriterad p mig.
Men jag förklarade att detta är inte ok.Det är inte ok nånstnans...
Men det köpte han inte.....
Så min fråga kära vänner.
Hur fan ska vi tackla detta problem???
Saken hör till den att jag inte är högsta chefens favorit direkt, då jag har en tendens att alltid säga sanningen.
Ovasett om den är obehaglig.
Jag har vädrat detta med flera nära kollegor och alla säger samma sak.
Du MATZ MÅSTE lyfta problemet NU!
Men saken är att jag är rädd att jag inte får nåt gehör för detta hos högsta Ao Chef.
Så vad fan gör man?
Han gapar och skriker och är allmänt otrevlig mot våra hyresgäster som är rädda för honom.
Ingen vill prata med honom.....alla frågar efter matz,matz,matz hela tiden...
Vår arb plats grundar sig i empati, omsorg och att lägga till grund för ett stabilt liv som svensk medborgare.
Och den här snubben är handplockad av STHLM stad.....................
Vad FAN gör man????
Det är ju jag som får sitta i kläm för hans jävla galenskaper....
Snälla/Ledsen.
Så här är det.
Jag förväntas att introducera karln vad det gäller arb rutiner, moral och arb kultur på mitt jobb.
Han började förra veckan och kom i tid Kl 8.00.
Han klargjorde för mig tydligt redan första dagen att det där med arb tid var obetydligt.
Bara man håller rent.....som han sa.......
Han kom i tid första arb dagen men sen har det spårat ur mer och mer.
Andra dagen kom han vid halv 10. Nästa vid halv 11. Och idag vid 12.30....
Och hans förseningar är inte arbrlaterade. Endast privata vad jag förstått.
Vi andra är vana med en öppen arbmiljö där man kan vädra om allt i stort hela dagarna.
Vi är vana att hela dagarna kunna bolla arbetsrelaterade problem för det kräver vårt jobb då vi jobbar
med bla nyanlända flyktingar och deras bostäder.
Men denna människa kommer galet försent, säger hej. sen sitter han inlåst i bakom dubbla dörrar.
han vägrar trots fina hintar från oss att "du borde gå ut och presentera dig, var synlig"!!!
Men det gör han inte.
men han vill väldigt gärna vara chef över oss.
Trots att jag i nuläget gör alla hans jobb medan han sitter och läser Svenskan och lyssnar på klassisk musik på extremt hög volym och vaggar fram o tillbaka i sitt rum o sippar te samt lyssnar på ryska nyhetssändningar.
Men de verka inte bekomma honom det minsta.
Och igår tog mitt tålamod slut när han under ett hyresgästmöte kört över några hyresgäster som en ångvält.
Dom satt på mitt kontor och grät.
OBS detta handlar om utsatta människor som jag och mina närmnsta kollegor gör allt för att bygga ett förtroende för på alla sätt.
Det förstörde han på exakt 2 minuter.
Det förtroendet tog mig 2 veckor att bygga upp.
Och självklart blev jag irriterad och avbröt honom innan det gick på tok för långt på mötet.
Han blev självklart irriterad p mig.
Men jag förklarade att detta är inte ok.Det är inte ok nånstnans...
Men det köpte han inte.....
Så min fråga kära vänner.
Hur fan ska vi tackla detta problem???
Saken hör till den att jag inte är högsta chefens favorit direkt, då jag har en tendens att alltid säga sanningen.
Ovasett om den är obehaglig.
Jag har vädrat detta med flera nära kollegor och alla säger samma sak.
Du MATZ MÅSTE lyfta problemet NU!
Men saken är att jag är rädd att jag inte får nåt gehör för detta hos högsta Ao Chef.
Så vad fan gör man?
Han gapar och skriker och är allmänt otrevlig mot våra hyresgäster som är rädda för honom.
Ingen vill prata med honom.....alla frågar efter matz,matz,matz hela tiden...
Vår arb plats grundar sig i empati, omsorg och att lägga till grund för ett stabilt liv som svensk medborgare.
Och den här snubben är handplockad av STHLM stad.....................
Vad FAN gör man????
Det är ju jag som får sitta i kläm för hans jävla galenskaper....
Snälla/Ledsen.