Det där blir för varmt för mig. Men priset var ganska OK.
Kör jag och två av mina kollegor med. Perfekta skor och skönt med stålhätta även när det inte ör absolut krav - kan rädda en och annan tå..
Oki, men det är smidiga och hoppa istället för sandalerna när man skall ute och göra fysiska saker.Det där blir för varmt för mig. Men priset var ganska OK.
Bara butik i Falkenberg funkar dåligt för mig. Jag har så tetiga formade fötter att jag måste kunna prova. I och för sig så besöker jag framsidan då och då.
/Martin
Har haft många arbetsskor på olika arbetsplatser och Julas är ganska lätta inte så hållbara som de jag har på jobbet men de kostar ju avsevärt merOki, men det är smidiga och hoppa istället för sandalerna när man skall ute och göra fysiska saker.
Trist om man behöver testa skor iofs - jag brukar ha tur och bars beställer 44 så passar det....
såg nu på deras hemsida att de jag har verkar utgått de andra har jag inte testat mina är grönaOki, men det är smidiga och hoppa istället för sandalerna när man skall ute och göra fysiska saker.
Trist om man behöver testa skor iofs - jag brukar ha tur och bars beställer 44 så passar det....
Om arbetsskor = skyddskor är det något som arbetsgivaren ska betala. Om så är fallet lär du pröva fram fina skor som passar perfekt osv.Behöver något för tillfälliga slit/skit-jobb och det jag brukar använda (kasserade idrottsskor etc) har tagit slut. Julas arbetsskor verkar någorlunda humant prissatta men är de något att ha? Alternativ?
/Martin
Fritidsmek så ingen arbetsgivare är inblandad.Om arbetsskor = skyddskor är det något som arbetsgivaren ska betala. Om så är fallet lär du pröva fram fina skor som passar perfekt osv.
Det är teorin... jag har som jag fått från arbetsgivaren, men de är obekväma. Köpte egna som jag använder istället. Jaja -Om arbetsskor = skyddskor är det något som arbetsgivaren ska betala. Om så är fallet lär du pröva fram fina skor som passar perfekt osv.
Man använder ju inte skyddskor för att det är bekvämt, man använder dom för att skyddet är nödvändigt och är dom bra skyddade så är dom både tunga och styva.Arbetsskor är rent skit för knän och höfter om man går mycket men står man still så funkar det.sen att dom som säljer inte talar om vikt och dropp på skorna gör saken inte bättre vikter per par allt i från 1100 gram till 1600 gram och dropp som en gammal hissad Amazon.
Det är vad du tror att dom är skyddande få en järnbalk på några hundra kilo över stålhätan så skall du nog se hur bra dom är eller gå någon mil om dagen i dom så ser man hur bra dom är.men som sakt står man still så är dom nog bra.Man använder ju inte skyddskor för att det är bekvämt, man använder dom för att skyddet är nödvändigt och är dom bra skyddade så är dom både tunga och styva.
Dom skyddar mot ganska mycket, jag har provat tappa tunga saker på tån själv, saker som hade krossat mina tår utan hättan, även trampat på saker som hade gått rakt genom sulan utan spiktrampskydd. Nä dom är ju inte optimala vandringsskor, men det är ju inte det dom är gjorda för heller, men jag går omkring 8 timmar om dagen på betonggolv i mina skyddskor så jag är extremt medveten hur bra dom är.Det är vad du tror att dom är skyddande få en järnbalk på några hundra kilo över stålhätan så skall du nog se hur bra dom är eller gå någon mil om dagen i dom så ser man hur bra dom är.men som sakt står man still så är dom nog bra.
Hur tycker du man ska skydda sig då?Det är vad du tror att dom är skyddande få en järnbalk på några hundra kilo över stålhätan så skall du nog se hur bra dom är eller gå någon mil om dagen i dom så ser man hur bra dom är.men som sakt står man still så är dom nog bra.
Kevlarstumpor?Hur tycker du man ska skydda sig då?
Om du tror att det är ett skydd så får väl tro på det men värre skor finns inte klumpiga osmidiga och totalt döda men du kan testa att gå i ett par skyddsskor/kängor i ett dike nån mil så vet du hur bra dom är .Hur tycker du man ska skydda sig då?
Det beror helt vad man håller på med .Dom skyddar mot ganska mycket, jag har provat tappa tunga saker på tån själv, saker som hade krossat mina tår utan hättan, även trampat på saker som hade gått rakt genom sulan utan spiktrampskydd. Nä dom är ju inte optimala vandringsskor, men det är ju inte det dom är gjorda för heller, men jag går omkring 8 timmar om dagen på betonggolv i mina skyddskor så jag är extremt medveten hur bra dom är.
Vadå beror på? Man har ju skyddskor då det finns ett behov av att skydda fötterna. Och ja dom är ett effektivt skydd, om du tror nått annat vet jag inte vilken verklighet du lever i.Det beror helt vad man håller på med .
Vill du ha luftigare skor så testa Julas arbetssandaler.Det där blir för varmt för mig. Men priset var ganska OK.
Bara butik i Falkenberg funkar dåligt för mig. Jag har så tetiga formade fötter att jag måste kunna prova. I och för sig så besöker jag framsidan då och då.
/Martin
Ja trång hätta är ett vanligt problem, jag kör med Sievi xl modell med bred läst, annars har jag ofta problem med att hättan klämmer. Men att skyddskor är tunga och styva i sulan är svårt komma ifrån, i alla fall om man ska ha alla klassningar jag vill ha i en verkstad. Sen finns det ju olika skyddskor beroende på vilket användningsområde dom har.det finns ingen som helst anledning att skor med stålhätta inte skall vara bekväma. bara det att många jag prövat är just att likna med tortyrredskap.
trång hätta, sladdrig sula, dålig rullsulefunktion, låg häl är vanliga problem.
kan sedan berätta om ett par lowa goretex trodde jag vandrarkängor jag fyndade på ebay. när de kom blev jag något besviken för de visade sig vara skyddsskor med stålhätta. men de fick en chans.
idag är de mina favoritskor. inget skonar fötterma som dessa vid vandring, särskilt i oländig terräng.
Varför skulle jag göra det? Jag använder skyddsskor när situationen kräver det. Oftast är det otillåtet med något annat på vissa av våra arbetsplatser. Mina är förövrigt riktigt sköna. Luftiga också.Om du tror att det är ett skydd så får väl tro på det men värre skor finns inte klumpiga osmidiga och totalt döda men du kan testa att gå i ett par skyddsskor/kängor i ett dike nån mil så vet du hur bra dom är .
Är dom verkligen eller är det en sugestering eller är det bara för att det är skyddsskor så tror man att bara man har ett par såna så är man skyddad på fötterna. Ta och såga i sär en doja så får du svaret.Vadå beror på? Man har ju skyddskor då det finns ett behov av att skydda fötterna. Och ja dom är ett effektivt skydd, om du tror nått annat vet jag inte vilken verklighet du lever i.
Nej. Hur kunde du tro det?Är det här på riktigt ens?
Är cykelhjälmar också bara på låtsas?Är dom verkligen eller är det en sugestering eller är det bara för att det är skyddsskor så tror man att bara man har ett par såna så är man skyddad på fötterna. Ta och såga i sär en doja så får du svaret.
Ja, blir du överkörd av en stridsvagn så hjälper den ju inte.Är cykelhjälmar också bara på låtsas?
Ja ett par normala skyddsskor ska minst klara 15kN i tryck, dvs ~1500kg. Tappar man något tillräckligt tung tillräckligt högt uppifrån så kommer de så klart inte skydda men kommer inte heller den bästa av hjälmar eller om du får samma vikt i huvudet. Däremot kan utan problem krossa tån genom att tappa en skiftnyckel från arbetshöjd eller få en uppstickande spik rak genom foten. Då är ett par skyddsskor en ganska bra att ha.Exempel från verkligheten:
Fruns bror välte en kabeltrumma över skyddsskon på höger fot, dåtidens stålskydd klippte av foten.
Ja, "stålhättorna" är till för att skydda mot rimligt tunga laster även om dagens komposit sannolikt inte är lika farliga.
Håller med, ville bara belysa att det inte alltid är bra. Självklart är det generellt bra med skyddsskor och jag använder det själv ibland, dock inte Julas.Ja ett par normala skyddsskor ska minst klara 15kN i tryck, dvs ~1500kg. Tappar man något tillräckligt tung tillräckligt högt uppifrån så kommer de så klart inte skydda men kommer inte heller den bästa av hjälmar eller om du får samma vikt i huvudet. Däremot kan utan problem krossa tån genom att tappa en skiftnyckel från arbetshöjd eller få en uppstickande spik rak genom foten. Då är ett par skyddsskor en ganska bra att ha.
Sen är de som med alla skor, det finns bra och dåliga, skor som inte passar ens fötter osv. Finns mängder med skyddskor som är jättesköna att gå. Kan inte uttala mig Julas. Har mestadels haft Jalas genom jobbet och de är några pinnhål dyrare. Dock brukar en riktigt bra inläggssula kunna göra underverk med en sko som inte riktigt hundra.
ett par bra skyddskor är lika bra som ett par bra vandringsskor jag går mellan 15000-20000 steg om dagen i skyddsskor 5 ibland 6 dagar i veckanDet är vad du tror att dom är skyddande få en järnbalk på några hundra kilo över stålhätan så skall du nog se hur bra dom är eller gå någon mil om dagen i dom så ser man hur bra dom är.men som sakt står man still så är dom nog bra.
Då har du haft tur, jag har under de 30 år jag jobbat i skyddsskor inte hittat några skor som är lika sköna som mina privata skor. Även om de inte är superbekväma är det dock hål i huvudet att inte använda dessa för att mitigera riskerna att få värre skador.ett par bra skyddskor är lika bra som ett par bra vandringsskor jag går mellan 15000-20000 steg om dagen i skyddsskor 5 ibland 6 dagar i veckan
Man får endast använda inläggssulor i skyddsskor som är godkända av tillverkaren. Om man gör ortopediska eller andra förändringar i skyddsskor som påverkar skyddsfunktionen gäller inte längre tillverkarens CE-märkning.Ja ett par normala skyddsskor ska minst klara 15kN i tryck, dvs ~1500kg. Tappar man något tillräckligt tung tillräckligt högt uppifrån så kommer de så klart inte skydda men kommer inte heller den bästa av hjälmar eller om du får samma vikt i huvudet. Däremot kan utan problem krossa tån genom att tappa en skiftnyckel från arbetshöjd eller få en uppstickande spik rak genom foten. Då är ett par skyddsskor en ganska bra att ha.
Sen är de som med alla skor, det finns bra och dåliga, skor som inte passar ens fötter osv. Finns mängder med skyddskor som är jättesköna att gå. Kan inte uttala mig Julas. Har mestadels haft Jalas genom jobbet och de är några pinnhål dyrare. Dock brukar en riktigt bra inläggssula kunna göra underverk med en sko som inte riktigt hundra.
Får och får. Det är antistatskyddet som kan påverkas. Bryr man sig inte om det är det skit samma och gör man det får man väl välja en sula från som är godkänd av skotillverkaren (de stora märkena brukar ha ett visst utbud).Man får endast använda inläggssulor i skyddsskor som är godkända av tillverkaren. Om man gör ortopediska eller andra förändringar i skyddsskor som påverkar skyddsfunktionen gäller inte längre tillverkarens CE-märkning.
saxat direkt i från Arbetsmiljöverket så man kanske skall tänka till vid en olycka .Får och får. Det är antistatskyddet som kan påverkas. Bryr man sig inte om det är det skit samma och gör man det får man väl välja en sula från som är godkänd av skotillverkaren (de stora märkena brukar ha ett visst utbud).