[OT] Julklapp till ny dejt

hobbit

Medlem
Kära happy!

Jag vänder mig till ert kollektiva intellekt med denna lite svåra avvägning...

Sedan två-tre veckor tillbaka (beroende på hur man räknar) har jag börjat dejta en väldigt trevlig kvinna. Den senaste veckan har det varit tätt mellan träffarna och det känns riktigt bra alltsammans. Såklart att det gör det såhär precis i början när allt är rosa och fluffigt...

Nu till det svåra... Julklapp eller inte? Och om jag skall fixa en julklapp - vad!?

Jag står typ och väljer mellan en mössa (hon skall iväg på skidsemester över julen) eller ngt lite lagomt gulligt armband. Vad säger happy? Är jag rätt ute eller skall jag typ ge en flaska roséskumpa?

Hjälp och kommentarer mottages tacksamt. JAg har dock endast morgondagen på mig att fixa en eventuell present.

/H

Cerb skrev:
-------------------------------------------------------
> +1 på mössa. Lät som en trevlig och omtänksam
> julklapp.

+1

Ah, härligt överensstämmande svar - underbart!

Tackar så mkt, mössa får det bli!

Håller med Crossmax, att fråga känns inte så skoj. Måste ju vara lite spontant och oväntat när det ändå är så pass nytt...

/H

toshiba skrev:
> Vad har hänt med happy, ingen har föreslagit
> raffset än?

Det är väl bara landrovermannen som får ha det?

AxelSthlm skrev:
> Alla tjejer vill ha en häst!

SNEL HEST!

Mössa och Hest i ett! ;)

horse-head-dress.jpg

xyz-saft skrev:
> toshiba skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad har hänt med happy, ingen har föreslagit
> > raffset än?
>
> Det är väl bara landrovermannen som får ha det?

Men ett Rapha-set kanske?

Hmm.... nu börjar det likna happy lite mer...

Sant, hon har faktiskt nämnt ngt om en dröm att ha egen häst. Jag tänker dock att det är en lite väl tilltagen julklapp såhär efter tre veckors dejtande. Jag kanske avvaktar ngr år.... :)

/H

Cykel har hon väl redan, annars dejtar man väl inte henne?
Lycka till med mössan, köp inte i ull som kliar.

Jon skrev:
> Cykel har hon väl redan, annars dejtar man väl
> inte henne?
> Lycka till med mössan, köp inte i ull som kliar.

Köp den cykelsort hon saknar?

Jon skrev:
> Cykel har hon väl redan, annars dejtar man väl
> inte henne?
> Lycka till med mössan, köp inte i ull som kliar.

Det finns syntetmössor som kliar enormt också.. Lösningen är alltså att inte ha mössa ;-)

Bjud på fin jullunch (som inte behöver bestå av just julmat) som redan föreslagits. Dels får ni en trevlig dejt, dels har hon fått något men om hon inte köpt någonting till dig kan hon helt enkelt bjuda tillbaka efter jul (vilket du så klart inte föreslår).

Men... Noooo! Inte komma med sådana motstridiga bud eketjall!
Är tre veckor alldeles för kort för att vara lite julgullig?

Lunchförslagen är verkligen bra, men hon åker tyvärr redan på lördag så det hinns liksom inte riktigt med...

/H

Följer du eketjalls råd kommer du nog inte behöva fundera på vad du ska köpa till henne när hon fyller år så småningom ;)

+1'ar på bjudmiddag eller liknande.

Ok, bra Vernersson. Jag tänkte lite så jag med... och det vore ju najs att ha anledning att köpa presenter vid fler tillfällen i framtiden.

/H

Förstår inte vad som skulle vara "fel" med en liten, välmenande julklapp. Kanske onödigt att ta i från tårna och köpa nåt svindyrt, det kan ge konstig stämning, men en mössa är väl utmärkt.

Utesluter för all del inte en middag heller, men kanske mer långsökt att presentera den som en julklapp.

TBone skrev:
> Ta lite boudoir-selfies och ge henne så har hon
> något att värma sig med på skidresan. Vad
> skulle kunna gå fel?

Ingenting, det viktiga är att man får ligga......?

Vernersson skrev:
> Följer du eketjalls råd kommer du nog inte
> behöva fundera på vad du ska köpa till henne
> när hon fyller år så småningom ;)
>
> +1'ar på bjudmiddag eller liknande.

Jag tolkar "julklapp" som just det. Ett paket inslaget i papper med jultema som ges bort på jul eller i anslutning till om man inte ses just på julafton.

En bjudmiddag är något helt annat, typ, "Vi går ut och käkar i helgen, jag bjuder, det är ju ändå snart jul och så". Inte ens i närheten av att vara samma sak som en "julklapp" får halva den kostnaden.

Kan bara tala för mig själv, men skulle möjligheten till ett förhållande ryka av den enda anledningen att den man dejtar inte får en julklapp efter 3v dejtande, ja då var det nog lika bra det inte blev något ändå.
Om presenten var för att ge någon slags liggaranti så finns det ju dom som tar cash direkt så behöver man inte besvära sig med att välja ut en pryl.

2-stegsraketen:

1 flaska Roséchampagne snyggt inslagen.
2 När paketet väl öppnas hänger det ett snyggt armband runt flaskan, inget överdrivet dyrt.

Funkar även bra med aptofflor men örhängen gömda i den ena, det kan jag bekräfta av egen erfarenhet :)

Lycka till

Äh, skit i konsumtionen! Köp typ tio armband från Childhood (säljs även på Apoteket) som hon kan dela ut bland vänner, kollegor osv. istället.

Fattar inte eketjalls resonemang. Jag tolkade det inte som att han var orolig att alla möjligheter till fortsatt relation var körda om hon inte fick en julklapp, utan mer som att han tänkte att hon kunde uppskatta det och bli lite glad. Men vad vet jag...

bjorre skrev:
> Jag röstar på en häst, go big or go home!

Ska TS go big så tycker jag han ska köpa henne Bigmollo.

Tillbaka
Topp