[OT] Jymdjaketer mitt i natten...

jag håller faktiskt med kaijan varför spendera massor av ören på att skicka upp folk i rymden? vi har ju faktiskt en planet att ta hand om, jag tror ju knappast att rymden har en tid att passa så den springer iväg nån dag och aldrig mer kommer tillbaka

"Hej am I floating jound my tin can, faj above the moon
Planet Eajth is blue and thej's nothing I can do"

Kladdet äj konstant!

Jag tänker absolut se uppskjutningen, SVT börjar sända 02.55! Hoppas bara inte det blir några problem som förhindrar avfärden...

>Tänk om allt går snett och Fuglesang blir Sveriges svar på Major Tom?
>Fruktansvärt tragiskt i och för sig, men attans vilket underhållningsvärde!

cnn_columbia.jpg ht=240

Den nya fysiken...

60% risk/chans att vädret omöjliggör en upskjutning. Lite trist om det inte blir något.

"All systems onboard the space shuttle are functioning normally this morning, but there's a 60 percent chance of weather prohibiting a liftoff at 9:35 p.m. EST."
http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/main/index.html

Ett citat från boken Burfågel av Kurt Vonnegut passar bra.
"Ett jaktplan sköt upp från ytteränden av en startbana i närheten, förstörde energi så det hade räckt för att värma hundra hem i tusen år, rev sönder himmlen."

Han blir den enda svensk med en sådanhär badge, alltid något.
sts116-s-001.jpg ht=640

Calle F skrev:
-------------------------------------------------------
> ...
> Det har ju skämtats med den där Fuglesangen sen
> (innan?) Nilecity. Det tar nog aldrig slut om han
> stryker med nu...

Percy tårar var det om jag minns rätt. Vad kan det vara? tio år sedan? Redan då var humor att han aldrig kom iväg.

Eftersom skadeglädjen är den ända sanna samt att jag är allt igenom ond så kan jag ju inte låta bli att hoppas att det blir inställt och att han åker på att vänta ett tiotal år till :-)

//j

Vad är vitsen att vara uppe i natt? Det ser ju lika bra ut imorgon bitti... Plus att man får sova lite mer.

Enda anledningen är väl ifall det händer nåt ska man kunna vara först att skriva här på forumet att det blev en katastrof...

Hurra, grattis christer..

Men vad mig beträffar så skiter jag i om en svensk eller en amerikan är uppe ovanför luften...
Var nån kommer från är väl ganska ointressant..

Sen att politiker talar sig varma om hur bra det här är för att visa att sverige är med i utvecklingen i rymden och allt vad det är.. Känns ju lite löjligt..

Henrik VXT skrev:
> Enda anledningen är väl ifall det händer nåt
> ska man kunna vara först att skriva här på
> forumet att det blev en katastrof...

Tjena!

Inte en katastrof men en flopp.. :P

Det var länge sedan jag hörde så mycket sakfel av sk "experter" i en TV-sändning. Dom kunde lika gärna skickat Christer Ostbåge. Jag är en nörd. Helmut på! LKGN, det är lätt att komma ihåg! Lika kladd, graviditet noll.

I Aftonbladet igår skrev dom att rymdfärjan hade en hastigeht av 28.000 mil / sekund ! Och att motorerna sätts på 6 minuter innan start. ( 28.000 km/h och 6,6 sek skulle det vara). :o

Du ser, om man då startar dem 6 min innan. Ja inse hur lättad den blivit. Väger knappt nåt alls när det är dags för start :D

Fjärdebrunn skrev:
> Var det Udo Dirkschneider som fick åka istället?

Nä det var Andreas Wollenweider.

Dom kör repriser på processen innan uppskjutet varje heltimme på NASA-TV.

Här

A room with a view.
vlcsnap-1810541.jpg ht=240

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp