[ OT ] Kärcher högtryckstvätt

jthuress

Ny medlem
Ja...då var man och bytte sin Kärcher högtryckstvätt mot en ny. Den förra började bete sig lustigt. Precis som om det aldrig slog av, att trycket inte kunde hållas uppe. Så den stod där och hoppade. Den slog till, från, till , från. Fruktansvärt irriterande. Plus att trycket inte var som det var förrut. Så det var till och begrava den. In med en nyare och större. K4.98 eller ngt sådant heter den.

Tro f-n att den beter sig likadant. Körde ut till föräldrarana ett par mil härifrån... mitt i natten, skitförbannad. Testade med deras slang, likdant. Testade totalt med 4 olika slangar ifall det nu skulle ha ngt med det o göra. Men ack. Nu finns det väl regler för vad man får skriva i forumet, så jag uttrycker mina känslor så här för Kärcher. #¤#"#%¤#&%&/U%%/&#¤"#¤"!"#!"!#¤"¤%#¤%¤.

ARGHH.

Ps: Lämnar nog in skiten imorgon vilket fall. Litar inte på Kärcher ! :ds

nejdu...inte så där. Den ska bygga upp sitt tryck och bibehålla det. Så fungerade iaf min förra innan den började dumma sig. Det kom mer o mer. Till slut så bara stod den och slog till o från snabbt o hela tiden.

Svårt att beskriva ljud. Men den förra gick varje sekund c:a till slut. Så ett jädra hoppande. Denna går igång vart 5 sekund. Låter inte friskt.

Men den där sköna TV-reklamen där barnbarn och morfar ska leka Star Wars och morfarn säger "jag är Bart Weibull då" och som helt obegripligt avslutas med en flash med "Kärcher högtryckstvätt". Kan inte någon hitta den på Youtube åt mig?

mm , den drar igång som du sa ca vart 5´e sekund, sen när man kör så går den hela tiden så klart. hmm nu när du säger det så tror jag inte att den gjorde så ifrån början.. men men , den fungerar ifall

tjuvar den luft någonstans, typ där snabbkopplingen är inskruvad? det och stängd vattenkran har hos mig varit de två orsakerna till problem med högtryckstvättar

hmmm...du menar från utkastaren på garaget ? Att den kan slippra lite luft där...mellan kopplingen o slangen ?! ....najee... det var ju likadant hos far min. Men för all del. Kan ju slippra luft där med...

Vet inte vilken modell du har men det var det här munstycket jag menade iaf=)
Det brukar följa med en rengöringssticka som skall användas. Täpps detta till brukar den stå och hoppa med ca 1-5sek mellanrum.

Bilagor

• 0001461_bg.jpg
    0001461_bg.jpg
    13.4 KB · Besök: 90
Ok. En sådan här har jag. Men den ska väl inte sättas igen efter en använding. Sedan testade jag dessutom nu när jag tänker efter två olika munstycken. Det gamla med 9 meters slang och den nya. Som bara är sex meter...

Bilagor

• kärcher.jpg
    kärcher.jpg
    24.7 KB · Besök: 106
Tillbaka
Topp