[OT] Klimatförnekare

[OT] Klimatförnekare
Som sagt, min poäng är att det du tycker är lätt att avstå ifrån nödvändigtvis inte är det för andra.
Det är lite samma som att jag stör mig enormt på den dubbelmoral många här på happy uppvisar i klimatfrågan; man spyr galla på bilism och de som jobbpendlar med ice-bil, men själv flyger/bilar man glatt ner i Europa eller till Kanarieöarna för cykling på semestern. Eller åker runt som en tätting i Sverige till olika bike parks eller skidorter på lov, semestrar och helger.
Jo, jag förstår vad du syftar på, och jag respekterar det. Men min poäng är att det ÄR lätt att avstå från att exempelvis äta kött. Det är ju det. Alla alternativ finns där, man riskerar inte att få i sig för lite näring, det finns köttfria alternativ på nästan alla restauranger o.s.v. Det är helt enkelt inte jobbigt.

[OT] Klimatförnekare
Var har du fått uppgiften om att 43 grader skulle vara högsta temperaturen i Europa i år? Det stämmer inte.

Inte heller stämmer det att 43 grader skulle vara den högsta uppmätta temperaturen i Europa någonsin.

Jag tror att chansen att bli tagen på allvar ökar om man inte slänger sig med uppgifter som uppenbart inte är sanna.

Sen är ditt inlägg i mina ögon över gränsen för vad forumreglerna tillåter vad gäller det politiska inslaget.
Som vanligt kverulerar gnällspiken "Göran" om petitesser när argumenten tryter! Jag skrev tidigare att Juni o Juli månad blev dom Varmaste månaderna som någonsin uppmäts i Europa med temp på över 43c på flera håll. Högre havstemperaturer har aldrig uppmätts globalt! Vilket är absolut sanning enligt Europas mätinstrument Copernicus.
Men Detta föll tydligen inte gunstig Herrn på läppen. Har dessutom mage att försöka politikisera uppgifterna om klimatet. På skalan dumheter ger jag "GoranS" en klockren 7:a. Nåja! När argumenten tryter och sakskälen brister hamnar man lätt i bakvatten...

Tycker att Klimatfrågan, som berör oss alla och är så viktig för vår framtid, inte skall negligeras här på "Happy"!
Tvärtom tyder "Moderatorernas" tålamod i frågan om situationen med klimatet på sunt tänkande.

Ps har redigerat mitt inlägg. Så slipper "GoranS", åtminstone kommentera detta med sina åsikter om politik!

Senast ändrad:
[OT] Klimatförnekare
Klimat4.webp

Tillbaka
Topp