Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker att du kan göra som @HåkanC och ignorera den bara, så slipper du se den.Dags att byta namn på tråden till Politiktråden?
Som vanligt kverulerar gnällspiken "Göran" om petitesser när argumenten tryter! Jag skrev tidigare att Juni o Juli månad blev dom Varmaste månaderna som någonsin uppmäts i Europa med temp på över 43c på flera håll. Högre havstemperaturer har aldrig uppmätts globalt! Vilket är absolut sanning enligt Europas mätinstrument Copernicus.Var har du fått uppgiften om att 43 grader skulle vara högsta temperaturen i Europa i år? Det stämmer inte.
Inte heller stämmer det att 43 grader skulle vara den högsta uppmätta temperaturen i Europa någonsin.
Jag tror att chansen att bli tagen på allvar ökar om man inte slänger sig med uppgifter som uppenbart inte är sanna.
Sen är ditt inlägg i mina ögon över gränsen för vad forumreglerna tillåter vad gäller det politiska inslaget.
Roligt, intelligent, sakligt och med verkligheten överensstämmande, verkligen!
Jag börjar tro att det här med klimatet kanske inte spelar någon roll.
Det var nog ditt svammel om ”cyniska högerkrafter” etc som GoranS syftade var politik. Inte ditt slarviga svängande med temperaturuppgifter och inkastade källor.Som vanligt kverulerar gnällspiken "Göran" om petitesser när argumenten tryter! Jag skrev tidigare att Juni o Juli månad blev dom Varmaste månaderna som någonsin uppmäts i Europa med temp på över 43c på flera håll. Högre havstemperaturer har aldrig uppmätts globalt! Vilket är absolut sanning enligt Europas mätinstrument Copernicus.
Men Detta föll tydligen inte gunstig Herrn på läppen. Har dessutom mage att försöka politikisera uppgifterna om klimatet. På skalan dumheter ger jag "GoranS" en klockren 7:a. Nåja! När argumenten tryter och sakskälen brister hamnar man lätt i bakvatten...
Tycker att Klimatfrågan, som berör oss alla och är så viktig för vår framtid, inte skall negligeras här på "Happy"!
Tvärtom tyder "Moderatorernas" tålamod i frågan om situationen med klimatet på sunt tänkande.
Ps har redigerat mitt inlägg. Så slipper "GoranS", åtminstone kommentera detta med sina åsikter om politik!
Jag tänker att du inte behöver leka forumpolis här. Alternativt anmäla dig som intresserad av att bli moderator. Jag tänker också att jag redan har en pappa.Jag tänker att du kan göra som många andra och försöka följa forumreglerna och hålla politiken ute ur diskussionen.![]()
Tack och lov?Om 3 1/2 vecka har vi ju iaf en ny regering, tack och lov.
Då får vi se om dom åtminståne kan göra nånting på detta område.
Jajjamän!Tack och lov?
Men jaja, du håller ju på både Solna AIK och Manchester United…![]()
Säker? Den skall ju bildas också..Om 3 1/2 vecka har vi ju iaf en ny regering, tack och lov.
Då får vi se om dom åtminståne kan göra nånting på detta område.
Vad du skrivit innan inlägg #210 i tråden var inte det jag kommenterade utan jag kommenterade det du skrev i inledningen av inlägg 210.Som vanligt kverulerar gnällspiken "Göran" om petitesser när argumenten tryter! Jag skrev tidigare att Juni o Juli månad blev dom Varmaste månaderna som någonsin uppmäts i Europa med temp på över 43c på flera håll. Högre havstemperaturer har aldrig uppmätts globalt! Vilket är absolut sanning enligt Europas mätinstrument Copernicus.
Men Detta föll tydligen inte gunstig Herrn på läppen. Har dessutom mage att försöka politikisera uppgifterna om klimatet. På skalan dumheter ger jag "GoranS" en klockren 7:a. Nåja! När argumenten tryter och sakskälen brister hamnar man lätt i bakvatten...
Tycker att Klimatfrågan, som berör oss alla och är så viktig för vår framtid, inte skall negligeras här på "Happy"!
Tvärtom tyder "Moderatorernas" tålamod i frågan om situationen med klimatet på sunt tänkande.
Ps har redigerat mitt inlägg. Så slipper "GoranS", åtminstone kommentera detta med sina åsikter om politik!
Jag håller på GAIS och Tranmere Rovers. Tycker samma.Jajjamän!![]()
Jag citerade avsiktligen inget inlägg då meningen inte var att peka ut någon och då jag tycker det finns inlägg från flera personer som inte hållit sig inom reglerna för politiksnack. Syftet var att minska de politiska inslagen i tråden och därmed risken att tråden ska låsas.Det var nog ditt svammel om ”cyniska högerkrafter” etc som GoranS syftade var politik. Inte ditt slarviga svängande med temperaturuppgifter och inkastade källor.
Men det tar ju max ca. 378 dagar.Säker? Den skall ju bildas också..
Rekommenderar toapapper och en hyfsat snabb cykel.Vad du skrivit innan inlägg #210 i tråden var inte det jag kommenterade utan jag kommenterade det du skrev i inledningen av inlägg 210.
Min huvudpoäng är att trovärdigheten sjunker om man skriver saker som är felaktiga. Ditt svar indikerar att du antingen inte förstod eller inte håller med om detta, alternativt struntar i det.
Då det finns en regel som säger att politiskt snack endast är ok här under villkor att de (grovt sett) kopplar till cykelrelaterade frågor och inte är partipolitiskt. Jag tycker det på flera fronter bröts mot detta. I syfte att minska risken att tråden stängs pga av politikurspårning försökte jag påpeka detta. Men det är uppenbarligen helt vedervärdigt att försöka minska risken för moderatoringripande.
Denna konsumtionshets…Det är väl ingen av herrarna som har ett par hjul i kolfiber för fälgbroms och Shimano 11-delat till salu? Jag letar..
Det är givetvis helt ok att ha en åsikt som skiljer sig från andras åsikter, eller till och med från fakta och verklighet. det går alldeles utmärkt att framföra och argumentera för den utifrån sin egna ståndpunkt. Jag kan alltid välja att inte läsa sådana inlägg.Ja Greta, Koltrasten och Amanda Lind kunde ju åka till Himmelska Fridens torg, och demonstrera mot Kinas kolkraftvärk. Om man kunde stänga dom så skulle det göra verklig nytta för klimatet.
någonsin är att dra det långt. i tidernas begynnelse lär det varit varmare. och ett antal gånger även i klotets biologiska historia.Bara under år 2026 har vi i Europa haft temperaturer på 43C+. Dom högsta någonsin!
Därmed har också turismen i Norden ökat markant. Varför? Svaret är enkelt! Man flyr värmen!
Vad kommer att hända, när värmen runt Medelhavet närmar sig 50C+? Skall vi då se fram emot en massinvandring ifrån EU? Kommer det då att ske massflykt ifrån Afrika?
Högerkrafterna i Världen har alltid tänkt kortsiktigt, utan att relatera till det skuldberg dom lämnar bakom sig.
Dom som får betala kalaset är alltid vanliga människor. Kortsiktiga vinster har alltid haft prio 1 på deras agendor.
När nu notan kommer, sticker dom svansen mellan benen och ylar: "Att allt är alla andras fel".
Tyvärr finns det partier i Sverige som ylar med och som många tror skall frälsa oss!
Dinosaurierna dog ut, för flera miljoner år sedan. Delar av den Amerikanska högern förnekar idag att dom någonsin funnits. Detta pga att man då måste acceptera Evolutionsteorin. Vilket i dagsläget vore en omöjlighet! Detta pga att jorden endast är 4000 år någonting är gammal.
Jodå "Oljemaffian" kan köpa förespråkare. Detta pga att olja är vi alla mer eller mindre beroende av. Därmed finns pengar att tjäna och köpa röster. Inte minst i partitrogna lakejer i Sverige!
Varför är det då alltid högerkrafterna som står för den cyniska egoismen? Svaret är klart för alla klart tänkande människor, nämligen kortsiktiga vinster. Detta på bekostnad av oss alla andra!
Rekommenderar toapapper och en hyfsat snabb cykel.
Fråga till alla och i synnerhet till Kverulanten "GoranS", finns det något mer miljövänligt för klimatkrisen än en gammal hoj?! Skulle vi cyklat istället för att flyga, skulle den här tråden aldrig kunnat uppstå!
Tycker vidare att vi skall döpa "ooms", till Ha, Ha. Efts detta är hans ständiga "Likes" med Ha,Ha och verklighetsfrämmande inlägg ang miljödebatten.
Åter till dagens Moderator: Tycker inte tråden hitintills gått över gränsen, för vad som kan betraktas som acceptabelt. Givetvis ligger Sveriges riksdagsval i framkant. Men detta diskuteras i alla forum fn. Skulle vi här på "Happy" isolera oss och framstå som världsfrånvända. Givetvis skall ribban sättas på rätt höjd i debatten. Inget snack om det. Kan dock, (Inte ännu), se något riksdagsparti nämnt vid namn!
Och här kan man se att det mest är Xingpingdong's fel. Kina står för mer än 30% av globala utsläpp. Men såklart även EU och Usa's fel, som producerar prylar där.
Visa bilaga 848127
De kan ta med sig en tub värktabletter också.Ja Greta, Koltrasten och Amanda Lind kunde ju åka till Himmelska Fridens torg, och demonstrera mot Kinas kolkraftvärk. Om man kunde stänga dom så skulle det göra verklig nytta för klimatet.
Det är intressant. Men jag har lite svårt för Kinavurmen i denna tråd. Av grafen framgår att kol är den största energikällan i Kina, står för ca 60% av energin. Ca 75% kommer från fossila bränslen. Inte ens 2060 kommer fossilbränslen vara utfasade. Visst, man gör mycket för att få ned utsläppen, men från en mycket hög nivå.Det är givetvis helt ok att ha en åsikt som skiljer sig från andras åsikter, eller till och med från fakta och verklighet. det går alldeles utmärkt att framföra och argumentera för den utifrån sin egna ståndpunkt. Jag kan alltid välja att inte läsa sådana inlägg.
Här följer fakta i målet (tyvärr bakom betalvägg): https://www.di.se/nyheter/kina-laddar-for-energiboom-i-krigets-skugga/
Tycker du det är i andan av "Sveriges trevligaste cykelforum" att använda nedvärderande stående epitet? I så fall ska jag fundera ut något som jag kan använda när jag ska tala om dig.Rekommenderar toapapper och en hyfsat snabb cykel.
Fråga till alla och i synnerhet till Kverulanten "GoranS", finns det något mer miljövänligt för klimatkrisen än en gammal hoj?! Skulle vi cyklat istället för att flyga, skulle den här tråden aldrig kunnat uppstå!
Tycker vidare att vi skall döpa "ooms", till Ha, Ha. Efts detta är hans ständiga "Likes" med Ha,Ha och verklighetsfrämmande inlägg ang miljödebatten.
Åter till dagens Moderator: Tycker inte tråden hitintills gått över gränsen, för vad som kan betraktas som acceptabelt. Givetvis ligger Sveriges riksdagsval i framkant. Men detta diskuteras i alla forum fn. Skulle vi här på "Happy" isolera oss och framstå som världsfrånvända. Givetvis skall ribban sättas på rätt höjd i debatten. Inget snack om det. Kan dock, (Inte ännu), se något riksdagsparti nämnt vid namn!
Det bästa är om teknikomställningen görs med vinstintresse som drivkraft - då fungerar kapitalismen som bäst. Det politikerna ska göra är att skapa ett regelverk för marknadskrafterna att hålla sig inom.Man ska inte alls ha några förhoppningar om att Kina gör detta för att hejda nån klimatkris. För dem är det helt och hållet business och att skaffa sig kontroll och makt över andra länder. Iom att Europa har varit upptaget med reglering och rapportering och att späka sig själv har man sett möjligheten och kunnat bygga teknik och blivit fullständigt ledande inom nästan all grön teknik. Men själva drar man sig inte för att ta genvägar eller skita ner - att bygga industriin, ekonomin och att sprida sitt synsätt/samhälle över världen går före allt annat. Att fuska och mygla för att uppnå mål är helt naturligt för dem. Är man insatt ser man detta tydligt.
Fast det blir ingen teknikomställnig med enbart vinstintressen som drifkraft, så länge som det är billigare att elda olja. Det är därför det inte kommer att bli någon (global) teknikomställning förrän alternativen är billigare. All tillgänglig olja kommer att tas upp och förbrännas, oavsett vad 5% av jordens befolkning (EU) tycker om det.Det bästa är om teknikomställningen görs med vinstintresse som drivkraft - då fungerar kapitalismen som bäst. Det politikerna ska göra är att skapa ett regelverk för marknadskrafterna att hålla sig inom.
Tycker jag.
Hårda bandage! Men jag tror i stort sett att du har rätt om inte nåt stort tekniksprång plötsligt sker.Fast det blir ingen teknikomställnig med enbart vinstintressen som drifkraft, så länge som det är billigare att elda olja. Det är därför det inte kommer att bli någon (global) teknikomställning förrän alternativen är billigare. All tillgänglig olja kommer att tas upp och förbrännas, oavsett vad 5% av jordens befolkning (EU) tycker om det.
Obegrioligt att inte fler inser denna fakta.
Att ens ägna tankemöda åt detta är fullkomligt bortkastad tid. Det vore bättre att fundera på hur vi kan anpassa oss.
Jag ställer mig personligen neutral till Kinas klimatarbetet i det här skedet. Precis som du är inne på finns det mycket trixande med definitioner och smått och gott för att kunna framstå i god dager.Det är intressant. Men jag har lite svårt för Kinavurmen i denna tråd. Av grafen framgår att kol är den största energikällan i Kina, står för ca 60% av energin. Ca 75% kommer från fossila bränslen. Inte ens 2060 kommer fossilbränslen vara utfasade. Visst, man gör mycket för att få ned utsläppen, men från en mycket hög nivå.
EU har som mål att vara koldioxidneutrala år 2050, Sverige 2045. Sen kan man ju gräva i vad neutraliteten innebär. Inte säkert att det innebär stopp för fossilbränslen. Det kan kompenseras på andra sätt.
Precis. Det är upp till politikerna att sätta upp ett regelverk, som sagt. Marknaden är ju trots allt bara bra på en enda sak: att göra vinst. En utmärkt tjänare men…Fast det blir ingen teknikomställnig med enbart vinstintressen som drifkraft, så länge som det är billigare att elda olja. Det är därför det inte kommer att bli någon (global) teknikomställning förrän alternativen är billigare. All tillgänglig olja kommer att tas upp och förbrännas, oavsett vad 5% av jordens befolkning (EU) tycker om det.
Obegrioligt att inte fler inser denna fakta.
Att ens ägna tankemöda åt detta är fullkomligt bortkastad tid. Det vore bättre att fundera på hur vi kan anpassa oss.
Det saknas dock evidens för att det skulle ge några som helst hälsofördelar att exkludera kött från den mänskliga dieten. I dagens matkasse är köttbiten den äldsta maten av alla, och det finns goda skäl att misstänka att utan rejäla mängder kött och fett hade homo sapiens öht inte sett dagens ljus.Men min poäng är att det ÄR lätt att avstå från att exempelvis äta kött. Det är ju det. Alla alternativ finns där, man riskerar inte att få i sig för lite näring, det finns köttfria alternativ på nästan alla restauranger
Förutom det sista du påstår här om Homo Sapiens, är detta felaktigt.Det saknas dock evidens för att det skulle ge några som helst hälsofördelar att exkludera kött från den mänskliga dieten. I dagens matkasse är köttbiten den äldsta maten av alla, och det finns goda skäl att misstänka att utan rejäla mängder kött och fett hade homo sapiens öht inte sett dagens ljus.