[OT] Knäskydd/benskydd (för marklyft)

Spacekitty

Aktiv medlem
Finns det några långa knäskydd/benskydd för cykling som skulle kunna fungera för marklyft? Något som stången inte fastnar i på vägen upp och sedan ner. Tänker mig kanske hård slät plast på utsidan och mjuk på insidan. Jag har en skruv i skenbenet som sticker ut framåt under huden, strax under knäet. Det är den som behöver skyddas.

450773.jpg

Om dessa funkar för dig vet jag ej men jag tror mina IXS Mallet Long passar in på beskrivningen. Funkar iallafall bra att cykla i.
5C97D679-89AF-449E-968D-A2BD79ED5A5F.jpeg

På vilken höjd sitter skruven?
De flesta knäskydd till stigcykling har lågom hård plast på utesidan som inte följer benet precis. Jag skulle tänka att man kan har tur eller otur, beroende på var skruven precis sitter.

Klipp itu en cylindrisk 1litersflaska på längden och tejpa/limma/borra-knyt fast padding på insidan och remmar för att hålla fast den, då kan du göra en urgröpning i paddingen så att skruven får luft kring sig.
När man har icke generella kroppsliga egenheter/skador finns nästan aldrig något över-disk som gör ett bra jobb.

Uhhh får PTSD.
Plocka bort skruven?

Jag hade två, 45 grader på varsin sida av knät, på underbenet.
Hemsk känsla.
Plockade bort skiten.
Mycket bättre :)

jag hade nog tagit nåt enkelt smalbensskydd för fotboll om du bara ska ha det till marklyft så slipper du ha nåt över knäet som stör rörligheten.

Sumo som Framfall föreslår, är kanske bästa lösningen.

Ser ut att kunna fungera utan skydd.

Senast ändrad:
Mitt på knölen som sticker ut några cm under knäskålen.

Visa bilaga 597224

Kunde dom inte hitta en kortare skruv?

Det ser ut som man skulle kunna har tur. Jag brukar har lite utrymme precis där under skalan av skyddet. Antar att du inte har nan skydd hemma för att prova. Skulle säga att det är bäst att åka förbi en butik som har några olika skydd på lager för att prova.

Fotbollsskydd som nämnt, eller BMX:arna har ju också en hel del smalben only för att slippa söndertuggade vader och smalben.
Sök på BMX shin guard.

Tillbaka
Topp