[OT] Konstigt UFO i köket

erik h

Aktiv medlem
Förlåt. Men jag är så nyfiken att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Skulle koka lite te men spisen var till hälften täckt av grus. Jag klättrade upp och spanade in i ventilationshålet. Där ligger denna mackapär. Vi har haft ventilationsinspektion för några veckor sedan, men gruset i köket kom ju idag. Grannen ovanför renoverar varje natt, men vad ska han in i ventilationen och göra?

Det ser ju onekligen ut som något slags inspektionskamera. Men så oldschool!

Jag fattar ingenting. Men Happy är ju som lumpen; det finns alltid nån rackare som vet svaret vad det än handlar om.

Så, vad är det jag hittat i mitt kök? Bör jag kontakta NASA?

100_5210_1.JPG ht=391

100_5211_1.JPG ht=644

Om den där låg i mitt kök skulle jag ta det som ett slutgiltigt bevis för att "dom" övervakade mig.
Dags att lägga stanniol i mössan.

WTF!? Är det en rektoskopikamera?!

Cool grej, har du skruvat isär den ännu? Se till att tejpa alla kroppsöppningar först! ;)

Minns ni filmen med Mel Gibson, där han har byggt om sin lägenhet till en kombinerad Faradays Bur och snabb-förbränningsugn för att förstöra bevisen? Och en nödutgång genom golvet?

"Olsson" en trappa ner är bara en fejklägenhet... ajöken, vi ses i Peru.

hej!
jag hade ringt firman som var där och kollande ventilationen. prylen ser ut att ha någon typ av optikkontakt pluss någon typ av hängningsanordning på baksidan. finns likheter med det som man sticker ner i halsen på patienter i sjukvården, känns som att det skulle vara ett "skorstenoskop"...

Om jag inte missminner mig så såg antennkontakterna på militärens utrustning ut som de gör i endan på din så kallade "utrustning".

Den e fan lik den där spionkameran... det måste fan vara en sån!

Stalle

Senast redigerad av en moderator:
Jag hittade nåt om att sotare och andra inspektörer måste gå kurs i 20 veckor för att få inspektera skorstenar enligt de nya reglerna. Det ingår alltså INTE i kursen att lära sig att det inte är som det ska när kameran inte kommer med upp igen. Ingen bra kurs det där...

:D

S H I T ! ! !

Han har ju upptäckt den?!,...vad skall vi nu dra för någon vals för att han inte skal misstänka något?

Jo, ehh, du erik. detdär ju en en såndär stamgrenslokalisator som byggarna använda på tidigt 1700-tal för att manipulerintreserad väggarna med finkroniserat dam för att sedan pulvosiorganisera hela byggnaden. Du kan slänga den och glömma allt. Men glöm inte berätta för mig vart du slängde den.

Eller så bygger du en hjälmkamera av den!!

Fast egentligen är det en del av ett stålvapen. Man ser ju hur strålarna skall skjuta ut från de fyra armarna och stråla samman i mitten framför den lilla ståltrådspyramiden. Och sen... Tjoff så skjuter du hela Lion åt helvete!

Stalle

hmmm...lyckos dig, du fick ju iaf en kamera. de gjorde inspektion hos mig för några veckor sedan, sen dess har det tjutit rätt duktigt i fläkten, när jag i går skulle rengöra filtret fick jag en näve plåtbitar med mig ner...efter lite mek med de flottiga delarna insåg jag att det var resterna av spjället...

kunde inte för mitt liv klura ut hur de lyckats slå ur hela innehåller till spjället ur röret, men din bild visar en tänkbar gärningsman...

Det är lugnt. Jag har snackat med Janne nu. Han blev glad.

När jag käkade frukost idag lät det konstigt i köket. En dämpad mobilringsignal någonstans. Jag klättrade upp på diskbänken igen. Inne i ventilationen, ännu längre in, låg en Nokia-mobil och ringde under en hög med kedja. Det stod "Calling: Janne" på displayen.

Jag försökte riva ut den men den satt fasttejpad i kedjan med silvertejp (såklart), så jag fick stå där med huvudet halvt inne i ventilationen och lyckades svara genom tejpen.

"Tjenare Janne" sa jag.
"..... " sa Janne
"Jag heter Erik. Den här mobilen ligger i ventilationshålet i mitt kök, tejpad i en kedja" sa jag.
"Åh, vad bra! Vi tappade ner en kamera igår som vi försöker lokalisera" sa Jannne.
"Den hittade jag igår" sa jag.
"Jag skickar ner en gubbe, vi är i huset nu, han kommer på direkten" sa Janne.

Så slurpade mobilen tillbaks in i hålet och Janne och grabbarna fick tillbaka sin probe! Jag hann inte ens skruva sönder den, sorry TnT.

Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur skulle de hitta kameran med mobilen hade de
> tänkt???

Filma med den? ;)

erik h skrev:
> Så slurpade mobilen tillbaks in i hålet och
> Janne och grabbarna fick tillbaka sin probe! Jag
> hann inte ens skruva sönder den, sorry TnT.

Det enda jag inte förstår är varför Sanningsministeriet låter dig berätta det här, de får ju så många fler att hjärntvätta innan dagen är slut, liksom.

Peter E skrev:
> äntligen! en riktigt bra tråd på happy, OT
> desutom

Fast borde den inte vara "ET"-klassad? :D

Underbart roligt! Man kan nästan tro att det egentligen inte har hänt utan du bara är uttråkad och hade lust att hitta på en sjuk story =)

Jag trodde det där med mobilen bara var vanligt spinoff-dravel först, men nu fattar jag. Tror jag.
Sotare är läskiga människor.

Roxy skrev:
> Underbart roligt! Man kan nästan tro att det
> egentligen inte har hänt utan du bara är
> uttråkad och hade lust att hitta på en sjuk story =)

Något underligt är det, bilderna är tagna den 27:e klockan 22:58 med en Kodak V570 och erik postade redan klockan 22:09. Alltså 49 minuter innan bilderna togs...

Har Sanningsministeriet redan börjat censurera?

the_TnT skrev:
> Något underligt är det, bilderna är tagna den 27:e klockan 22:58 med en Kodak V570

Bara en sån sak, Kodaken fyllde jag ju med lera i oktober. Klart skumt alltihopa.

Brakastruten skrev:
> Hur fick ni fram de uppgifterna förresten?

Med Windows XP;

1) Spara ned bilden på datorn.
2) Högerklicka på den och välj Egenskaper.
3) Klicka på fliken Sammanfattning.
4) Läs.

Har du inte XP får du leta upp något program som kan läsa EXIF.

Tillbaka
Topp