Stisse skrev:
-------------------------------------------------------
> Franska bilar, ja. Har haft en Peugeot 307 sen
> -01. Inga bekymmer av större kaliber.
> Jag måste ha fått ett inverterat
> måndagsexemplar, då 307:an, särskilt den
> första årgången, var känd för alla fel...
Jag sitter och nickar medhållande.
När jag skulle bli farsa för första gången så bytte vi min fina BMW mot en en praktisk 307:a. Den bilen, ack ack ack! Vilket skit! Att köpa nytt och sen behöva köra till verkstad stup i kvarten känns kass. Det började iofs med att säljaren beställde fel bil till mig. När han frågade vilken extra utrustning jag ville ha så sa jag -Farthållare, den måste ha farthållare! den kom utan! Då ville säljaren kreditera mig för kostnaden för att eftermontera på fabben skulle kosta skjortan. Det gick jag inte med på. Efter 2 månader monterade de in den vilket resulterade i ca 10 extra besök för kalibrering. Sen var det massor av småfel hela tiden, el (baklampor som smällde hela tiden), gasfjäder till bakluckan, dörrlister osv.
En sak skall de dock ha possitivt för och det är motorn är fantastiskt bra och bilen är skön att köra. Dessutom var verkstadspersonalen alltid bra att göra med!
Nu jobbar jag själv i bilbranchen. Det kan sägas att om man nämner vilket märke man jobbar hos så får man alltid en massa skit och tråkiga kommentarer! oftast av folk som hört av bekanta att det skall vara dåligt, sällan att de har erfarenheter själva av problem med "mitt" märke.
Jag är stolt över det märke jag jobbar för och att det som kommer från oss i framtiden ser riktigt bra ut för moder jord!
/JErka