[OT] Köpa inspelningsbar hårddisk i TV

protocol7

Ny medlem
Tja!

Min dam vill köpa en sån där pryl för att spela in filmer från TVn på en hårddisk. Typ en sån där som förut hette inspelningsbar DVD med hårddisk, fast vi bryr oss inte så mycket om DVDn. Nån som har förslag eller tips?

/niklas

Har Comhem som fortfarande kör analogt där vi bor, därför ingen digitalbox. Fast, man kanske skulle fundera på att skaffa en.

Jag har en Pioneer 540 HX-N. Innehåller en analog mottagare och en DVB-T-mottagare. Genom att koppla en extern antenn till DVB-T-mottageren så kan man använda EPG för att göra en inställning för inspelning på alla kanaler och ifall det behövs så ändrar man inställningen till den analoga kanalen.

Den har även en DVD-brännare så att man kan bränna ut det som man spelat in. 545 är den fräckare versionen med HDMI-utgång.

Muts skrev:
-------------------------------------------------------
> Protocol7,,. Va sa du? lät som om du mumla ngt
> oom comhem?

He, jag ber om ursäkt för denna faux pas, hatar comhem lika mycket som alla andra. Tyvärr har vi dock inget val :-)

Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> Missade du DYI tråden för inspelningsbar HDD ;)

Har byggt flera stycken tidigare (Myth baserade) men tröttnat :-)

har comhem digitaltv o kör med deras Humax box. tyvärr tror jag bara att de själva subventionerar den till de som kan få in HD kanaler, vilket jag inte kan. jag har dock efter mycket om o med fått dem att ge mig en sådan :D den går att köpa lös med, men kostar då en hel del. men den ä riktigt bra.

den samsung pvr box som de har, den är mindre bra. den var jag aldrig nöjd med. vet inte hure är med analog signal. tror inte det funkar me humax boxen. men varför inte en med dvd inspelning med? de kostar ju ofta samma som en bra hårddisk box.

Tillbaka
Topp