[OT] Köpa ny bil Subaru

[OT] Köpa ny bil Subaru
Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> Kneecap skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Audikoncernes jävla system är bara
> tokfarligt..
> > Mest kraft fram tills den undersyr för mycket
> och
> > då trycker bak så mycket kraft som möjligt
> > varpå det kommer ett 740 kast fortare än ett
> > brev på posten..
> > Tacka vet jag min Alfa den vet jag när kraften
> > fördelas på, inget elektroniskt skit som
> styr..
>
> Hm... Det skulle vara intressant att veta vilka
> nya bilar och vilket system som enligt dig skapar
> detta 740 beteende.

Jag vet inte men jag antar att han menar hadexkopplingen dvs. 4x4 som kopplas in vid behov så att säga. Det är i alla fall denna koppling på min Skoda.

/Ala

[OT] Köpa ny bil Subaru
Kneecap skrev:

> Tjena!
>
> Dont even get me started on Volvo, opel och
> Toyota...
> Man kan ju få bilar som är ekonomiska, bra och
> roliga.. Subaru är ett sånt märke..
> Nja, ska man ha riktigt 4x4 så är det enbart
> pickisar, nivor och Land Rover Defender som
> funkar.. Men ska man ha bra 4x4 så kommer Subaru
> sjukt högt på listan..
> Audikoncernes jävla system är bara tokfarligt..
> Mest kraft fram tills den undersyr för mycket och
> då trycker bak så mycket kraft som möjligt
> varpå det kommer ett 740 kast fortare än ett
> brev på posten..
> Tacka vet jag min Alfa den vet jag när kraften
> fördelas på, inget elektroniskt skit som styr..

nu beror det ju i o för sig på vilken audi du köper. äre inte till o me så att audi har lite annan fyrhjulsdrift än de andra i koncernen.

nu har ju detta absolut inget att göra me trådskaparens fråga

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Köpa ny bil Subaru
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Skoda är en Volkswagen i en Dressman-kostym...
> Volkswagen är en Audi i H&M kostym.. Audi är en
> Volkswagen i tvättad kostym.. Alla är bra,
> praktiska, ekonomiska och URTRÅKIGA..

Här är en annan gammal koncerngoding som oxå börjar på UR... om det efterföljs av "tråkig" får du själv avgöra.. ;)

AUDI%20UR%20QUATTRO%20MO1690%209%20X16.jpg

[OT] Köpa ny bil Subaru
42Hz skrev:
>
> Tja, skulle kunna stå ut med en Lamborghini
> Gallardo, från den tyska koncernen... :)
>
> Subaru Impreza VS Lamborghini Gallardo

Ja, Gallardon hängde ju nästan med Imprezan... ;-)

[OT] Köpa ny bil Subaru
cjmax skrev:
> 42Hz skrev:
> -----
> >
> > Tja, skulle kunna stå ut med en Lamborghini
> > Gallardo, från den tyska koncernen... :)
> >
> > Subaru Impreza VS Lamborghini Gallardo
>
> Ja, Gallardon hängde ju nästan med Imprezan...
> ;-)

måste ju säga att killen som körde imprezan verkar vara en bättre förare, eller åt minstone starter, men impreza o lancer evo ä ju ruskigt snabba i acceleration osv. frågan ä väll dock om de inte blir ifrånblåsta rätt rejält i högre farter.

kännns inte heller som om det där va en helt orginal impreza :D

men visst, rent pengamässigt ä nog imprezan grymt mycket mer prisvärd :D

[OT] Köpa ny bil Subaru
Kneecap skrev:
> Vill man ha en riktig 4x4 så är allt från den koncernen
> värdelöst..

— hmm, vi var ut i en S6 Avant en timme på provkörning o körde småvägar i vinterväglag. Det var skitkul. Dock vore den opraktisk på riktigt dåliga vägar eftersom den saknar luftfjädring och inte går att höja. Sen har ju Audi o VW stora 4X4 suggor, som är släkt med Cayenne, och de är väl ändå inte värdelösa.

Annars för att återgå till Subaru så skulle jag faktiskt kunna tänka mig en. Praktisk o suberb kvalitet. Får man tro de amerikanska konsumentundersökningarna så ligger kvaliteten på Subaru långt före SAAB, Volvo, BMW o Mercedes. Driftssäkerhet och frånvaro av dyra verkstadsräkningar är värt mycket!

[OT] Köpa ny bil Subaru
Vore kul att se den där Youtube-filmen på grus eller vinterväg.

Jag är ganska osäker på detta, men jag tror att VW-bilar (Audi osv) har åtminstone 3 sorters fyrhjulsdrift. Quatro som är bra, Haldex som funkar OK och håller bra, samt Syncro som både håller och funkar dåligt. Träffade på en kille i Sälen som halkat i diket med sin syncro-passat. Ett hjul stod utanför vägen och spann, och alla varningslampor blinkade, systemet fick hjärnsläpp för att ett hjul var i luften. Det hade varit lättare att få upp en vanlig tvåhjulsdriven bil.

Ha! Kostar kamremsbytet 12000:-? Jäklar vad jag sparade pengar förra hösten när jag bytte själv på Legacyn. Ska komma ihåg det nästa gång jag tankar.

[OT] Köpa ny bil Subaru
Per skrev:
> Kneecap skrev:
> -----
> > Vill man ha en riktig 4x4 så är allt från den
> koncernen
> > värdelöst..
>
> — hmm, vi var ut i en S6 Avant en timme på
> provkörning o körde småvägar i vinterväglag.
> Det var skitkul. Dock vore den opraktisk på
> riktigt dåliga vägar eftersom den saknar
> luftfjädring och inte går att höja. Sen har ju
> Audi o VW stora 4X4 suggor, som är släkt med
> Cayenne, och de är väl ändå inte värdelösa.
>

finns ju alltid allroad om man vill ha luftfjädring, 4x4 o o inte stadsjeep, men då finns tyvärr inte s6 motorn, men 3,0 tdi och 2,7 T bensin (som de hade förut) rätt roliga

[OT] Köpa ny bil Subaru
Tjena!

Jag syftar först och främst på Audis nuvarande 4wd.. Massa teknisk mumbojumbo som ska tänka åt en..
Provat RS4, nån undermotoriserad A4 samt S6 Alla beter sig likadant i hög fart och på snöiga vägar.. Vid kurvor så understyr dom på vägen in och på vägen ut när jag vill gasa till, för att styra upp, så skickar han bak kraften fortare än attan, då är det itne roligt att råka tröcka till lite för hårt på gasen.. Speciellt inte i en RS4 för det händer rätt så mycket med den krämen under huven..
TTn beter sig inte riktigt lika illa men fortfarande inte bra, dock tror jag den har Haldex istälelt för Torsen som dom andra har..
Även de VW jag provat är worthless.. Förutom Golf Country, den är brutal..
Ska egentligen inte uttala mig om 4wd ifrån Skoda eftersom jag veterligen inte har kört någon, bara vanliga Octavian.. Har dock svårt att se att jag skulle uppskatta nånting som har med Haldex att göra..
Lägger en brasklapp på Touaregen då den bör ha samma drift som en Cayenne dvs riktig 4x4..

Däremot Tidiga Impreza Sti, Ford RS Cossie, Delta Integrale, Alfa 33 Permanent 4 m.m. Alla bilar som är "jämförbara" med Rs4an i prestanda (nåja kanske inte 33an) men som har riktig 4x4 och som man vet vad som händer med när man gasar/släpper på gasen, dessa är bilar jag gillar..

Rippa: Just Urquattron kan jag godkänna, skulle faktist kunna tänka mig att ha en, men den har ju riktig 4x4 så det är väl inte så konstigt..

En sak som jag glömt bort.. Automatväxlade Subbor är "illa", dom har haldex-liknande koppling.. Det är bara dom manuella som är trevliga.. Prestanda modellerna har en planetdiff som kan kontrollera vad kraften går, men dom kan ju till skillnad från tyskarna programmera sina på ett vettigt sätt... Tyvärr kan inte mina favorit italienare göra det på sina moderna Q4or..

[OT] Köpa ny bil Subaru
Jag har haft en antal Subbor, och jag har alltid varit nöjd med mina. Dessutom har jag inte varit med om en automatlåda som är så mjuk och komfortabel som Legacyn hade.
Det behöver inte sitta en stor motor eller turbo i dem för att de ska vara bra dragbilar. En av mina Imprezor var en snikmodell med tvåliters sugmotor och det var inget problem att dra överlastade 750-kilos släp med den. Jag låg nog närmare 1000-kilostrecket varje gång jag åkte till banåkningar och den strulade aldrig.
Att det sticker iväg soppaförbrukning har nog snarare med tung fot att göra än bilarna i sig. De har varit nååågot törstigare än vanliga bilar. Under vanlig körning var min GT inte värre än grannens V50 i soppaförbrukning.
Sen att jag har gått tillbaka till tüschk VW Touran är en annan femma, men satan vad jag får med mig prylar nu!

[OT] Köpa ny bil Subaru
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Jag syftar först och främst på Audis nuvarande
> 4wd.. Massa teknisk mumbojumbo som ska tänka åt
> en..
> Provat RS4, nån undermotoriserad A4 samt S6 Alla
> beter sig likadant i hög fart och på snöiga
> vägar..

du får väll testa r8:a då :D som best skyfflar den 30% till framhjulen, i övrigt är den mest bakhjulsdriven :D ska tydligen understyra väldigt lite :D

när du skriver "som man vet vad som händer med när man gasar/släpper på gasen", menar du "man" som alla vet, eller "man" så som att du vet vad som händer :D

[OT] Köpa ny bil Subaru
Jensen skrev:
> Kneecap skrev:
> -----
> > Tjena!
> >
> > Jag syftar först och främst på Audis
> nuvarande
> > 4wd.. Massa teknisk mumbojumbo som ska tänka
> åt
> > en..
> > Provat RS4, nån undermotoriserad A4 samt S6
> Alla
> > beter sig likadant i hög fart och på snöiga
> > vägar..
>
> du får väll testa r8:a då :D som best skyfflar
> den 30% till framhjulen, i övrigt är den mest
> bakhjulsdriven :D ska tydligen understyra väldigt
> lite :D
>
> när du skriver "som man vet vad som händer med
> när man gasar/släpper på gasen", menar du "man"
> som alla vet, eller "man" så som att du vet vad
> som händer :D

Tjena!

R8 är väl sådär intressant egentligen.. Då tycker jag klart bättre om 911 RS3 t.ex. R8 har ett otroligt mesigt motorljud jämfört med många konkurenter.. Dessutom ska de ha den legendariska döda Audikänslan, vilket gör den till en bra bil men inte en rolig..

Menar sjävklart mig själv eftersom jag inte kan veta hur andra upplever det.. Men de flesta jag prata med som kört mycket med riktigt 4x4 är inte så förtjusta i Audis 4wd..

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Köpa ny bil Subaru
Kneecap skrev:
> Men de flesta jag
> prata med som kört mycket med riktigt 4x4 är
> inte så förtjusta i Audis 4wd..

Så... du anser att fler med dig inte märker någon skillnad på systemen som sitter i bilarna...
då spelar det alltså ingen roll om man väljer en gammal audi 100, en ny A4 med EDS, ASR och ESP eller någon med senaste haldex systemet.
det blir 740 style med alla?

[OT] Köpa ny bil Subaru
Nu ska ju du dra husvagn, vilket jag inte har någon erfarenhet av. Oaktat det tycker jag det finns anledning att reflektera över rimligheten att elda upp så mycket fossila bränslen som det krävs för att veva runt en 3-liters boxer-sexa i 2-ton bil med fyrkrafs. Ingen bilexpert men efter att ha upplevt Subarus (förblånat bra bilar!)i familjen kan man ju undra vilka alternativ som finns i andra änden på miljöskalan, som ändå levererar det som behövs?

[OT] Köpa ny bil Subaru
Har för mig att väldigt många i husvagns-SM kör Volvo 940. Så om man ska backa runt koner i hög fart så är det den som gäller. Sporternas sport!

[OT] Köpa ny bil Subaru
Kneecap skrev:s

>
> R8 är väl sådär intressant egentligen.. Då
> tycker jag klart bättre om 911 RS3 t.ex. R8 har
> ett otroligt mesigt motorljud jämfört med många
> konkurenter.. Dessutom ska de ha den legendariska
> döda Audikänslan, vilket gör den till en bra
> bil men inte en rolig..
>
> Menar sjävklart mig själv eftersom jag inte kan
> veta hur andra upplever det.. Men de flesta jag
> prata med som kört mycket med riktigt 4x4 är
> inte så förtjusta i Audis 4wd..

jälv tycker ja ljudet från den motorn ä grymt :D medan porschen låter lite sämre :D men det ä jag det :D o tråkig att köra? jag har då hört motsatsen, men det beror ju på va man menar me tråkig, om det är att gå stabilt i kurvor o vara väldigt lättkörd på bana, ja då är det väll tråkigt :D när man inte måste brottas me bilen :D ska bli grymt o se den me nya diesel motorn :D

[OT] Köpa ny bil Subaru
Har haft en impreza wrx -01 och en impreza gt -99, roliga bilar, bra bilar men inte så vidare bekväma och rymliga. När det gäller legacy , forester och outback så är det jäkligt fina bilar som är fina att köra (har i och för sig bara testat dem ca 2mil vardera) Men ändå betydligt mer känsla än i en v70 eller 9-5a. Audi vet jag inte hur de ställer sig emot, pga mitt ointresse för tyska bilar.

Nepp får man välja en subaru i familjen, skulle det bli en outback h6:a alla gånger.

[OT] Köpa ny bil Subaru
Lars.E skrev:
> Kneecap skrev:
> -----
> > Men de flesta jag
> > prata med som kört mycket med riktigt 4x4 är
> > inte så förtjusta i Audis 4wd..
>
> Så... du anser att fler med dig inte märker
> någon skillnad på systemen som sitter i
> bilarna...
> då spelar det alltså ingen roll om man väljer
> en gammal audi 100, en ny A4 med EDS, ASR och ESP
> eller någon med senaste haldex systemet.
> det blir 740 style med alla?

Tjena!

Om du läser mina inlägg så vet du att jag pratar om senare bilar..
Jag är emot allt vad bokstavsförkortningssystem heter, bättre att folk lär sig köra bil.. Vad händer den dan säkringen går, rakt ner i diket med bilfan..
Sen har ju inte Audi senaste haldex systemet i nån av sina bilar.. Om inte dom köpte upp SAAB tidigare idag..
Btw.. För att svara på din fråga så är en gammal 100 trevligare, men fortfarande en hög med dynga, jag kan alltså käna luktskillnaden mellan hönsagödsel och grisapiss..

Jensen.. Du slog huvudet på spiken.. Jag gillar bilar där man känner vägen, då vet man vad som händer.. Därav mitt agg mot Audi, totalt död vägkänsla..

[OT] Köpa ny bil Subaru
Det tråkiga med Subaru är ju deras dåliga rostskydd, såvitt jag vet är det enbart tidningen Vi Bilägare som betygsätter rostskyddet på nya bilar. Den fick då inget bra betyg där. I likhet med märkets andra modeller. Den kanske har bra kvalité och hög driftsäkerhet och nöjda ägare. Men jag skulle aldrig investera i en bil som börjar rosta på något år?

Jag hade kollat på Octavia Scout eller en lätt begagnad XC70, eller varför inte Passat 4-motion?
Octavian vann ju i en duell mot Subarun ( i någon svensk biltidning nyss (googla)), och XC70 ses ju som extremt bra fyrhjulsdriven kombi.

[OT] Köpa ny bil Subaru
*micke* skrev:

> Jag också. Äger en Passat med Audis
> quattro-system, alltså permanent 4x4, och känner
> inte alls igen beskrivningen.

Nja. Det var nog inte riktigt rätt. Din bil är framhjulsdriven tills du har mer än ca 5% avvikelse mellan rullhastigheten på hjulen, då kliver haldexen in och du har fyrhjulsdrift.

Kör själv en Skoda 4x4 -2002 18T med lite tuning. Har haft den sen den var ny och rullat 13.000 utan problem. Med antisladd och antispinn och haldex har jag lite svårt att förstå Kneecaps argument.

Jag har lite för mycket gasfot och sitter för ofta i bilköer halva resan till och från jobbet så jag dras med en snittförbrukning på dryga 0.9, men så fort man lämnar köerna så kryper den ner till runt 0.75 (98 oktan), och det tycker jag är helt OK med 200 mycket pigga hästar.

/putte

[OT] Köpa ny bil Subaru
Intermezzo skrev:
> *micke* skrev:
>
> > Jag också. Äger en Passat med Audis
> > quattro-system, alltså permanent 4x4, och
> känner
> > inte alls igen beskrivningen.
>
> Nja. Det var nog inte riktigt rätt. Din bil är
> framhjulsdriven tills du har mer än ca 5%
> avvikelse mellan rullhastigheten på hjulen, då
> kliver haldexen in och du har fyrhjulsdrift.

Nej. Det är ingen Haldex i min gammpassat utan permanent fyrhjulsdrift med torsen-diff. Inget elmumbojumbo eller på/av-kopplingar av fyrkrafset. Inget ESP-tjafs som lägger sig i när det börjar bli roligt heller :-)

[OT] Köpa ny bil Subaru
*micke* skrev:
> Intermezzo skrev:
> -----
> > *micke* skrev:
> >
> > > Jag också. Äger en Passat med Audis
> > > quattro-system, alltså permanent 4x4, och
> > känner
> > > inte alls igen beskrivningen.
> >
> > Nja. Det var nog inte riktigt rätt. Din bil
> är
> > framhjulsdriven tills du har mer än ca 5%
> > avvikelse mellan rullhastigheten på hjulen,
> då
> > kliver haldexen in och du har fyrhjulsdrift.
>
> Nej. Det är ingen Haldex i min gammpassat utan
> permanent fyrhjulsdrift med torsen-diff. Inget
> elmumbojumbo eller på/av-kopplingar av
> fyrkrafset. Inget ESP-tjafs som lägger sig i när
> det börjar bli roligt heller :-)

OK då har du mao en lite äldre och därmed lite ovanlig passat 4x4...
ESP kan knappast klassas som tjafs när det gäller normal körning då det faktiskt gör sitt jobb mycket bra. Sen har även jag kopplat ur den de få gånger jag lattjat och busat i snön, men då är det bara ett knapptryck på instrumentbrädan så är den ur...

Haldex m ESP är helt klart så långt ifrån 'riktig 4x4 jeepkänsla' inte minst när det är riktigt snorigt och du skall iväg. Det lilla 'hacket' när framhjulen får spinna en 1/7-dels varv innan bakhjulen börjar driva märks, men du märker det inte när du redan har rull och det inte greppar.

Jag har haft ett gäng 4x4 under årens lopp inkl en tidig Subaru pickup och jag ser ingen fördel med permanent 4-hjulsdrift jämfört med haldex, annat än möjligtvis ballfaktorn som kanske är högre.

Det är alltid en massa argument, så fort man diskuterar 4x4, att det skulle vara osäkert med allt annat än permanent drift och att man skall undvika all 'smart teknik/elektronik'. Jag tycker det är nys. Visst skulle jag välja en permanent 4-hjulsdrift om jag skulle bygga mig en rallybil för tävling. Logiken i det är att man som förare får mer kontroll när man skall fördela kraft och drift i höga farter (fast det körs en del Haldex i de sammanhangen också med hyfsat bra resultat).

Men om jag inte köper mig en bil för att köra aggresivare eller fortare utan bara vill ha den extra trygghet som en 4x4 faktiskt ger, varför skulle jag då välja bort antispinn och antisladd?
Varför skall jag driva runt alla hjul med ökad soppaförbrukning när jag bara behöver driv på alla när underlaget kräver det?

Nä. Har man redan valt bort ballfaktorn som jag gjort, genom att köpa en Skoda, då sitter haldexen som en smäck. Jag är grymt sugen på en Skoda Scout efter att ha provat dieselversionen, men det är surt att byta bort en färdigbetald, 6 år gammal 13.000-milabil i mycket bra skick, knappt få något för den ändå, och sätta sig i skuld på en ny. Men sugen är jag....

[OT] Köpa ny bil Subaru
Intermezzo skrev:
> OK då har du mao en lite äldre och därmed lite
> ovanlig passat 4x4...

Nja, direkt ovanlig är den inte. Men de flesta är antagligen privatimportade.

> ESP kan knappast klassas som tjafs när det
> gäller normal körning då det faktiskt gör sitt
> jobb mycket bra.

Jag instämmer, raljerade mest förut. För allt normalt framförande på allmänna vägar är det naturligtvis säkerhetshöjande. Men jag håller även till viss del med Knäskål, folk glömmer efter ett tag hur man kör bil utan hängslen och livrem.

> Det är alltid en massa argument, så fort man
> diskuterar 4x4, att det skulle vara osäkert med
> allt annat än permanent drift och att man skall
> undvika all 'smart teknik/elektronik'. Jag tycker
> det är nys. Visst skulle jag välja en permanent
> 4-hjulsdrift om jag skulle bygga mig en rallybil
> för tävling. Logiken i det är att man som
> förare får mer kontroll när man skall fördela
> kraft och drift i höga farter (fast det körs en
> del Haldex i de sammanhangen också med hyfsat bra
> resultat).

Det här testet på Teknikens Värls är rätt intressant i sammanhanget: http://www.teknikensvarld.se/documents/4wd/4wd_2006/index.xml Det är rätt stor skillnad på olika system.

> Men om jag inte köper mig en bil för att köra
> aggresivare eller fortare utan bara vill ha den
> extra trygghet som en 4x4 faktiskt ger, varför
> skulle jag då välja bort antispinn och
> antisladd?
> Varför skall jag driva runt alla hjul med ökad
> soppaförbrukning när jag bara behöver driv på
> alla när underlaget kräver det?

Som de konstaterar i testet jag länkar ovan, ESP är skiten vad gäller säkerhet och en del 4wd-system har passerat vad de allra flesta egentligen kräver av dem.

[OT] Köpa ny bil Subaru
Äntligen tänkte jag när Subaru kom med diesel. Tyvärr går den inte att få med automat, fullständigt idiotiskt. Men men, de kommer väl till sans.

De tar ju sig fram bra iaf:

[OT] Köpa ny bil Subaru
Det där youtube-klippet brukar alltid komma upp. Så dålig kanske fyrhjulsdriften var förut, men alla som heter XC70 istället för V70XC har Haldex som funkar bättre.

[OT] Köpa ny bil Subaru
*micke* skrev:
> Det här testet på Teknikens Värls är rätt
> intressant i sammanhanget:
> http://www.teknikensvarld.se/documents/4wd/4wd_200
> 6/index.xml Det är rätt stor skillnad på olika
> system.

Ja, Jo jag har läst det förut och köper det som ett betydligt mer seriöst test än många tidigare.
Dock känner jag mig kanske inte som målgruppen för testmiljön.

Jag köper inte en 4x4 bil för att 'pulsa i oplogad snö' även om jag tycker att Skodan klarar det utmärkt. Jag räknar inte heller med att bogsera bilar upp för backar o.s.v. även om det är mycket utslagsgivande vilja system som 'greppar' bäst.

Skodan beter sig exemplariskt när det är halt väglag i stads och landsvägstrafik, tar sig fram ruggigt bra i snorhala backar o.s.v. Jag har bara kört odubbade vinterdäck och aldrig fastnat. Jo förresten man skall inte ljuga. Jag tog sats en gång och försökte forsera en 'liten' plogvall när jag var för lat att skotta infarten till tomten en gång. Då blev bilen hängande med alla 4 i luften och snödrivan mitt under. Det var bara att ta fram spaden....

[OT] Köpa ny bil Subaru
Miss Lycka skrev:
> Tacka vet jag Jensen FF!

Där blir du inte emotsagd av mig i alla fall. Sen om den var bra eller dålig, det vete f..n, men den var ändå en Jensen. Jag var med och renoverade en sen GT/FF (70-71 skulle jag tro) och mer jänkebil får man leta efter även om den nu var Brittisk....
Såg en i Trosa i sommras i mycket, mycket fint bruksskick, dock vänsterstyrd och det är lite tråkigt på en Jensen..

[OT] Köpa ny bil Subaru
Miss Lycka skrev:
> Tacka vet jag Jensen FF!

Eller varför inte en Facel Vega, anno 1962

facel62.jpg ht=479

när vi pratar om praktiska dragbilar ;)

[OT] Köpa ny bil Subaru
Per skrev:
> Miss Lycka skrev:
> -----
> > Tacka vet jag Jensen FF!
>
> Eller varför inte en Facel Vega, anno 1962
>
>
>
> när vi pratar om praktiska dragbilar ;)

Hmmm. Never heard about.... Blir till att googla lite när jag för lite mer tid.....
Fast läcker var den.

[OT] Köpa ny bil Subaru
Kneecap skrev:

> Tjena!
>
> Om du läser mina inlägg så vet du att jag
> pratar om senare bilar..
> Jag är emot allt vad bokstavsförkortningssystem
> heter, bättre att folk lär sig köra bil.. Vad
> händer den dan säkringen går, rakt ner i diket
> med bilfan..

HiHi... fniss.

> Sen har ju inte Audi senaste haldex systemet i
> nån av sina bilar.. Om inte dom köpte upp SAAB
> tidigare idag..

aaa.... snart så...

> Btw.. För att svara på din fråga så är en
> gammal 100 trevligare, men fortfarande en hög med
> dynga, jag kan alltså käna luktskillnaden mellan
> hönsagödsel och grisapiss..

Jodå... såattäää

> Jensen.. Du slog huvudet på spiken.. Jag gillar
> bilar där man känner vägen, då vet man vad som
> händer.. Därav mitt agg mot Audi, totalt död
> vägkänsla..

Jag är nog en för dålig förare för att tycka som du ;)
Oftast är vägarna så dåliga att jag är glad om jag slipper känna dom.
Det är trevligt med bilar som går tyst och mjukt sammtidigt som dom svarar på förarens input.

:)

[OT] Köpa ny bil Subaru
Intressant diskussion när man glider över i diskussioner typ 'riktiga karlar med hår på bröstet behöver inte förkortningar för att köra bil'

Nej det må vara. Det finns fortfarande de som tycker att man inte behöver tända halvljuset eftersom man ser bra ut ändå dagtid, de finns de som tycker att ABS är för 'kycklingar som inte kan bromsa' och ASP är till för dem som inte klarar att bromsa och gasa samtidigt för att lura diffen.

Jag sållar mig gärna till Lars.E och erkänner mig som beige bilförare som är tillräckligt dålig för att dra nytta av de framsteg som faktiskt görs.

Sen kan jag inte låta bli att dra kommentaren som en av bilbärgarkillarna som jag kom i slang med för något år sedan.
- Mina kolleger i Norrland säger att när nu 08-orna har börjat köpa 4 hjulsdrivna suvvar betyder det bara att man får hämta dem längre ut på åkrarna.

Jag tror det ligger himla mycket i det. Lassar man in all förhatlig elekronik och kör lika försiktigt som man borde göra oavsett hur säker bil man har, då tror jag att nog att det mesta av anti-sladd och antispinn man har gör körningen säkrare.

Om man däremot inte förstår att man får en bedräglig säkerhet om man därmed kör fortare så hamnar man lite längre ut i åkern....

Å appropå min kollega som alltid leker med ord.
- Jag visste inte att du körde trådlöst i Skoda...., men du säger att du har anti-sladd.....

[OT] Köpa ny bil Subaru
Intermezzo skrev:
> ...kan bromsa' och ASP är till för dem som inte...

Active Server Pages?

Tillbaka
Topp