[OT] Köpläge på börsen?

[OT] Köpläge på börsen?
Nej. Eftersom tull är skatt. Du kan spekulera på volatilitet annars. Är väl det närmsta här

Men det går att spela på 😅

Screenshot_20250409-083447.webp

[OT] Köpläge på börsen?
Ska faktiskt bli intressant att se vad som händer om Trumpen behåller tullarna ett år eller två. Förhoppningsvis så påverkas inte Swe så mkt.

[OT] Köpläge på börsen?
P1 i morse; ”Det är ett självskadebeteende” och vidare ”det går inte att hinna ett handelskrig, ett handelskonflikt är som att två personer står mitt emot varandra och slår sig själva i ansiktet och hoppas att den andra svimmar först.”

[OT] Köpläge på börsen?
Behövs ingen AI eller robotar när man har en mästerförhandlare som The Donald. Han gör en deal och regnar manna från himlen över USA.

Visst är det befriande att se en riktigt slipad bizznizzman ge sig in i politiken. Xi verkar jättenervös och Putin är helt uppspelad på läktaren. Man fattar ju varför Trumps anhang vördar honom likt en nordkoreansk ledare!

[OT] Köpläge på börsen?
Bank aktier är intressant sjunker snabbt som stenar och brukar stiga sedan men rent allmänt när sådan börs ras är nog risken till större förköp mer än någonsin uppenbart.

[OT] Köpläge på börsen?
Visst är det befriande att se en riktigt slipad bizznizzman ge sig in i politiken. Xi verkar jättenervös och Putin är helt uppspelad på läktaren. Man fattar ju varför Trumps anhang vördar honom likt en nordkoreansk ledare!
Jag skulle nog tro att att Putin f.n. är hyggligt nöjd med situationen. Kriget "bortglömt" med all fokus på tullar så det där med vapenvila behöver de inte ens lägga någon energi på att hitta någon snygg bortförklaring kring. Och den ryska exporten till USA är väl inte direkt gigantisk.

[OT] Köpläge på börsen?
Jag skulle nog tro att att Putin f.n. är hyggligt nöjd med situationen. Kriget "bortglömt" med all fokus på tullar så det där med vapenvila behöver de inte ens lägga någon energi på att hitta någon snygg bortförklaring kring. Och den ryska exporten till USA är väl inte direkt gigantisk.
Hans ekonomi bygger på fossilexport och oljepriset har rasat.

[OT] Köpläge på börsen?
Hagströmer fick också in det i slutet av Aktuellt igårkväll. Att de i deras nyhetssändning inte nämnt Ukraina.

[OT] Köpläge på börsen?
[OT] Köpläge på börsen?
Terminer. Och det är ju knappast så att putin agerar på en reguljär marknad när han kränger miljöförstöring.
Javisst, jag tänkte mest bara att jag inte ser hur Putin skulle vara speciellt glad av de senaste ekonominyheterna. (Relationsmässigt finns det förstås andra nyheter).

[OT] Köpläge på börsen?
Tur att man har alla guldmynt i kassavalvet och inte på börsen !

Visa bilaga 761896

Ska bli intressant när tyskarna ska skeppa hem sin guldreserv från Trumpland . Bara 3500ton guld ..
Undra om det finns några guldtackor kvar eller om unkelsam varit nere i valvet och lånat lite.. :)
Skulle va lite nervös för pirater också som kapten på den båten ..

I övrigt fick jag "panik" och sålda allt som gick att sälja idag även om jag köpte ganska rejält tidigare i veckan .
Låg iaf +0.05% iår fortfarande. Återstår att se om jag prickade botten eller om det kan bli billigare ...?

[OT] Köpläge på börsen?

Rekyl på Wall street​

Wall Street rusar efter Trumps besked om att pausa tullarna mot omvärlden.
Nasdaq har stuckit i väg till 7,8 procent medan S&P 500 och Dow Jones ligger runt 6 procent.

Ja jösses, tur man har det lilla man har i madrass... pengavalvet!

[OT] Köpläge på börsen?
Ja, är det pausat mot EU eller vi räknas in bland de som hämnades mot hämnd tullarna?

Kina har visat brist på respekt. Det kommet från rätt rövhål.... Då är jag ingen kinavän men nån måtta får det vara.

[OT] Köpläge på börsen?
Treasury Secretary Scott Bessent confirms Canada and Mexico - which faced rates of up to 25% on some goods - are also included in the 10% baseline tariffs. He didn't clarify whether this also includes the EU

Den lilla detaljen var visst inte värd att nämna.

Borde inte t.o.m de dummaste trumpisterna ha svårt att hänga med?
Här strömmar det in triljoner dollars till statskassan och fabriker byggs i rask task upp - å då pausar tokfan de geniala tullarna?

[OT] Köpläge på börsen?
Puh blev snabbt in snabbt ut.
Missade 10% men allt gick ju 20% så har råd m frukost imorgon iaf🤣
Vilken kalabalik trumpeten ordnar. Garanterat riggat, några har tjänat en årslön x 25 på en vecka

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp