Höjdskräck
Aktiv medlem
[OT] Köpläge på börsen?
104% tullar mot Kina var det nog få som skulle gissa på för ett par veckor sedan... Är det möjligen ngt slags världsrekord?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Betting också är en skatt, fast i det här fallet på dumma människor...
Världsrekord i idioti.104% tullar mot Kina var det nog få som skulle gissa på för ett par veckor sedan... Är det möjligen ngt slags världsrekord?
Kommer bli dyrt för Trumps väljare i Walmartbutikerna nu. :D104% tullar mot Kina var det nog få som skulle gissa på för ett par veckor sedan... Är det möjligen ngt slags världsrekord?
Eller en bank sätta ihop ett finansiellt instrument som det så fint heter, med tullarna som variabel och en rejäl hävstång på det!Dock borde väl ett spelbolag kunna sätta upp spel på tullsatser i något land?
Och billigt här på Rusta, Dollarstore, Jula m.fl. när kineserna dumpar sin skit här i Europa istället.Kommer bli dyrt för Trumps väljare i Walmartbutikerna nu. :D
Det här kan bli en riktig katastrof för amerikanska ekonomin.
Kommer bli dyrt för Trumps väljare i Walmartbutikerna nu. :D
Det här kan bli en riktig katastrof för amerikanska ekonomin.
Ja, och arbetslösheten är bara drygt 4 procent, så det krävs att många byter från höglönejobb till låglönejobb för att fylla alla nya platser som Trump fixar. :DNejdå. Nu ska prylarna göras i USA i stället. Av de som gör låglönejobben, som visst ska skickas ut ur landet...
"Wall Street till Detroit utan att passera gå."Ja, och arbetslösheten är bara drygt 4 procent, så det krävs att många byter från höglönejobb till låglönejobb för att fylla alla nya platser som Trump fixar. :D
Beror på, enskilda matvaror har Norge över 200 procent tull på.104% tullar mot Kina var det nog få som skulle gissa på för ett par veckor sedan... Är det möjligen ngt slags världsrekord?
Val nästa höst så tippar på max ett år. Troligtvis ett par månader.Ska faktiskt bli intressant att se vad som händer om Trumpen behåller tullarna ett år eller två. Förhoppningsvis så påverkas inte Swe så mkt.
Inget som En Stark Ledare inte löser med en entusiastisk mob i ryggen. Folkomskolningar har gjorts förr. Pol Trump?"Wall Street till Detroit utan att passera gå."
Undrar hur många som tänkt sig det karriärvalet.
Behövs ingen AI eller robotar när man har en mästerförhandlare som The Donald. Han gör en deal och regnar manna från himlen över USA.
Jag skulle nog tro att att Putin f.n. är hyggligt nöjd med situationen. Kriget "bortglömt" med all fokus på tullar så det där med vapenvila behöver de inte ens lägga någon energi på att hitta någon snygg bortförklaring kring. Och den ryska exporten till USA är väl inte direkt gigantisk.Visst är det befriande att se en riktigt slipad bizznizzman ge sig in i politiken. Xi verkar jättenervös och Putin är helt uppspelad på läktaren. Man fattar ju varför Trumps anhang vördar honom likt en nordkoreansk ledare!
Hans ekonomi bygger på fossilexport och oljepriset har rasat.Jag skulle nog tro att att Putin f.n. är hyggligt nöjd med situationen. Kriget "bortglömt" med all fokus på tullar så det där med vapenvila behöver de inte ens lägga någon energi på att hitta någon snygg bortförklaring kring. Och den ryska exporten till USA är väl inte direkt gigantisk.
Sex konkurser i bagaget på gubben är inget att förakta.Visst är det befriande att se en riktigt slipad bizznizzman ge sig in i politiken. Xi verkar jättenervös och Putin är helt uppspelad på läktaren. Man fattar ju varför Trumps anhang vördar honom likt en nordkoreansk ledare!
Hagströmer fick också in det i slutet av Aktuellt igårkväll. Att de i deras nyhetssändning inte nämnt Ukraina.Jag skulle nog tro att att Putin f.n. är hyggligt nöjd med situationen. Kriget "bortglömt" med all fokus på tullar så det där med vapenvila behöver de inte ens lägga någon energi på att hitta någon snygg bortförklaring kring. Och den ryska exporten till USA är väl inte direkt gigantisk.
I och för sig en bra sak.Kan bli bra för klimatet oxå. Att sluta köpa prylar från Kina måste vara något av det bästa man kan göra för att minska globala utsläpp !
Kan bli bra för klimatet oxå. Att sluta köpa prylar från Kina måste vara något av det bästa man kan göra för att minska globala utsläpp !
www.dn.se
Terminer. Och det är ju knappast så att putin agerar på en reguljär marknad när han kränger miljöförstöring.Hans ekonomi bygger på fossilexport och oljepriset har rasat.
Javisst, jag tänkte mest bara att jag inte ser hur Putin skulle vara speciellt glad av de senaste ekonominyheterna. (Relationsmässigt finns det förstås andra nyheter).Terminer. Och det är ju knappast så att putin agerar på en reguljär marknad när han kränger miljöförstöring.
www.dn.se
Jag tänker iofs att han jublar över att västvärlden splittras ekonomiskt (bland annat). Det är ju bland att annat precis det han jobbat för att få till.Javisst, jag tänkte mest bara att jag inte ser hur Putin skulle vara speciellt glad av de senaste ekonominyheterna. (Relationsmässigt finns det förstås andra nyheter).
Förhoppningsvis är det en bra bit till botten, sitter med en del torrt krut och bara väntar på tillfälle att veva in i några stabila utdelareBotten kan vara mycket lägre förstås, ingen vet
Ja, får man vara lite konspiratorisk så kan det absolut vara börsmanipulation som pågår.Undrar hur mkt och exakt när som Trumpen och hans polare har köpt och sålt. Några miljarder i vinst ??
Snabbt slaget. Nu verkar det vara 125 % som gäller (vilket väl är än mer idiotiskt?). Tills nästa besked kommer, vilket väl dröjer max 1-2 dagar. Härligt med så stabila förhållanden i världen.Världsrekord i idioti.
Treasury Secretary Scott Bessent confirms Canada and Mexico - which faced rates of up to 25% on some goods - are also included in the 10% baseline tariffs. He didn't clarify whether this also includes the EU