Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Skall du köra Oh i större mängder är det laser som gäller.
Bläckstråleskrivare kräver speciella OH-papper med "typ" sockerlösning på. De är dyra. Kanske 10 kr / ark.
Vet iofs. inte hur det är med hemma lasrar på den fronten heller men jag antar att det ät bättre.
Har lite insikt i HP's modeller, eller rätt mkt faktiskt, och kan rekommendera HP Photosmart C7200, kostar runt 3k, vill du gå upp i nivå så kan du köra på C8100 som ligger på ungefär 4k!
Känner du för att pröjsa mindre så tycker jag C5180 är ett bra alternativ!
Jag kan inget om specifika modeller, men om vi snackar den prisklassen och inte nödvändigtvis färg, så kika på laser. Bra mycket billigare i drift med toner än "det flytande guldet" (skrivarbläck). Färglasers är även de mycket billigare idag än förr i tiden...
Kolla på bläckpriserna. Vet inte om det är samma sak idag som när jag köpte för ett par år sen men det skiljer väldigt mycket på priserna på bläck till skrivare. Då var Canon absolut billigast.
Själv använder jag i och för sig bara fulbläck som jag köper görbilligt på internet - men det funkar bra.
Köper du bläckskrivare och kommer skriva ut mycket bilder - se till att köpa en modell med separata patroner för varje färg. Blir billigare när man skall fylla på.
Min HP 3310 har knasat med pappersmatningen ända från början. Man får sitta och peta in pappershögen med fingret tills den greppar ett, eller tio papper...
Kanske börjar bli dags att lämna in den innan två år har passerat.
Buddha skrev:
-------------------------------------------------------
> Min HP 3310 har knasat med pappersmatningen ända
> från början. Man får sitta och peta in
> pappershögen med fingret tills den greppar ett,
> eller tio papper...
>
> Kanske börjar bli dags att lämna in den innan
> två år har passerat.
Lämna in den min har inga sådana problem alls. Däremot kan man tycka att vissa av drivrutinerna kunde vara smidigare. Är det dock som för mig för privat bruk så fungerar det utmärkt.