Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Daddy D.Lux skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det ok om jag startar en tråd om att jag inte
> vill att det skall bli hjälmtvång vid
> bilkörning, eller har jag en bokstavsdiagnos då?
Om du startar 100 trådar i samma ämne över flera års tid samt skriver på din egen blogg att du tror att du har en viss diagnos, så är det inte helt orimligt att anta att så är fallet.
Varför skriver man i någon tråd öht egentligen. Jag har haft funderingar på om ställningstagande angående skada på person kontra statistisk överlevnadstatisktik är rimlig och om antaganden som angivits är rimliga. Är det rimligt att ta upp sjukvårdstid på 2.7 dagar (tror jag det var) för en hjärnskakning eller är det kanske den totala återhämtningstiden som kan vara ett par månader som är rimlig. Är det rimligt att anta att en hjärnskakning är ofarlig osv.
Tycker det räcker nu. De flesta av oss har redan vid ett flertal tillfällen framfört våra argument. Erik har väl en poäng i att fokus kanske inte bör ligga i första hand på cykelhjälmen för att öka säkerheten - sedan kan man ju ha olika åsikter om hans fortsatta argumentation. Emellertid känns det inte som det behövs ytterligare hackande nu.
Själv har jag ju hjälm för att det matchar mina cykelkläder ;)
Fan , jag lovade ju mig själv att inte skriva här... men Erik har faktiskt inte bara argumenterat mot en hjälmlag, utan har ju också sagt hur han tycker att folk ska sluta använda hjälm då det kan avskräcka folk från att cykla. Nej, jag orkar inte leta upp var han har sagt det.
Enligt icke bekräftad källa (men snart på en wiki, nära dig), lyckades jag i kväll få 8 personer att ta sig en extra funderare om de verkligen ska skaffa sig en cykel. Anledning: Jag hade hjälm och i viss mån körde jag ganska fort också i såkallad tempoställning - på landsvägen.
Asperger är liksom i vissa fall schizofreni en riktig överklassdiagnos bara så ni vet. Andra får nöja sig med adhd och damp och add och sånt men huvudsaken är väl iaf att man har en diagnos.
Rippa skrev:
> I det enskilda fallet är det givetvis fördel med
> hjälm. Men det är inte den ursprungliga
> sakfrågan som Erik driver.
>
> Märkligt att det ska vara så svårt att begripa.
Problemet verkar vara att varken avsändare eller mottagare riktigt förstår detta utan blandar hela tiden in en massa annat som gör det omöjligt att diskutera...
fredrikw skrev:
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I det enskilda fallet är det givetvis fördel
> med
> > hjälm. Men det är inte den ursprungliga
> > sakfrågan som Erik driver.
> >
> > Märkligt att det ska vara så svårt att
> begripa.
>
> Problemet verkar vara att varken avsändare eller
> mottagare riktigt förstår detta utan blandar
> hela tiden in en massa annat som gör det
> omöjligt att diskutera...
Det ligger mycket i den korta analysen, tror jag. Erik lyckas helt enkelt inte underkänna all den korkade kritik han får utan bemöter den istället - vilket förmodligen uppfattas som ett indirekt godkännande av kritikens relevans...
Var ett år sen Erik Sandblom senast var inne och postade något. Har han övergivit happy eller har han insett att hjälmar inte är djävulens påfund och roten till allt ont?