[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Cologna helt slut vid 10.5. Gick på ettans växel ett tag. Trodde den växeln var reserverad för "Kliv kliv, överlev- backen" ....

Jag förstår att man som coach vill få ut så mycket som möjligt av åkarna och kanske glider lite på sanningen med tider osv. Man att som den svenska coahen skrika att Poromaa går för medalj vid 13.8 km var lite väl magstarkt tycker jag nog.

Jag förstår att man som coach vill få ut så mycket som möjligt av åkarna och kanske glider lite på sanningen med tider osv. Man att som den svenska coahen skrika att Poromaa går för medalj vid 13.8 km var lite väl magstarkt tycker jag nog.
Vänta på ökenvindarna som kommer om en minut och sandar upp hela banan!

Niskanen går jämnt med Kläbo mellan 9,3 till 10,5. Undrar om det håller.

Snyggt av Andorraåkaren att kapa staven på Poromaa som tack för hjälpen!

Chervotkin 7 s efter Kläbo vid 10,5 är nog enda hotet mot Kläbomedalj.

Väldigt glädjande inför fortsättningen med Burmans lopp, och Poromaa verkar hålla nivån.

Kan det bli tight mellan Bolshunov och Kläbo i mål? Vid 13.8 km skiljer det bara 13 sek .

Svenskarna:
8, Burman, +1.32
10, Poromaa, +1.48
21, Häggström, +2.36
26, Halfvarsson, +2.52

(med reservation för om ngn sent startande gör ett riktigt bra lopp)

Burman klart upp jämfört med skiathlonen. Poromaa lite ner. Calle kvar i källaren. Häggström kanske ungefär som väntat.

Håller på nr31. Imorgon får han äntligen kliva upp överst på pallen.
Han brukar hålla sig långt framme så nu tror jag att han har nytta av att medelhöjden i hans hemland är 1996 möh. :-)
Pallen för bästa åkare på 24:e plats i 15 km i OS 2022 menar du?

Svenskarna:
8, Burman, +1.32
10, Poromaa, +1.48
21, Häggström, +2.36
26, Halfvarsson, +2.52

(med reservation för om ngn sent startande gör ett riktigt bra lopp)

Burman klart upp jämfört med skiathlonen. Poromaa lite ner. Calle kvar i källaren. Häggström kanske ungefär som väntat.

De två första givna i stafetten. Fortfarande tre om övriga platser?

Superlopp av Niskanen, hatten av. Kläbo imponerade med sin smart åkning. Burman överraskade positivt.

Superlopp av Niskanen, hatten av. Kläbo imponerade med sin smart åkning. Burman överraskade positivt.
Det som jag tycker är intressant är hans upplägg med relativt sett nästan svaga öppningar. Jag har länge förvånats över den frenesi med vilken vissa åkare ger sig iväg från starten. Om man tittade på Kläbo var det mkt kontrollerad åkning på startrakan. Något för de andra att fundera på?

Tillbaka
Topp