[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Krokna deluxe verkar det som. Nu Häggström före honom vid 10.5 km. Båda drygt 20 sekunder efter.Gissar att Jouve kommer att krokna.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Krokna deluxe verkar det som. Nu Häggström före honom vid 10.5 km. Båda drygt 20 sekunder efter.Gissar att Jouve kommer att krokna.
Vänta på ökenvindarna som kommer om en minut och sandar upp hela banan!Jag förstår att man som coach vill få ut så mycket som möjligt av åkarna och kanske glider lite på sanningen med tider osv. Man att som den svenska coahen skrika att Poromaa går för medalj vid 13.8 km var lite väl magstarkt tycker jag nog.
Gick ihop med åkaren från Andorra.Missade lite. Bröt Poromaa staven?
Burman 15 s bättre än Poromaa.
Målet.
Målgång.
Skulle bli förvånad om Bolshunov tappar det.Kan det bli tight mellan Bolshunov och Kläbo i mål? Vid 13.8 km skiljer det bara 13 sek .
William fick gult kort för det, han klev in framförSnyggt av Andorraåkaren att kapa staven på Poromaa som tack för hjälpen!
Samma här. Men de är ju Kläbo.....Skulle bli förvånad om Bolshunov tappar det.
Inte ens Kläbo fixade en sån superavslutning.Samma här. Men de är ju Kläbo.....
Pallen för bästa åkare på 24:e plats i 15 km i OS 2022 menar du?Håller på nr31. Imorgon får han äntligen kliva upp överst på pallen.
Han brukar hålla sig långt framme så nu tror jag att han har nytta av att medelhöjden i hans hemland är 1996 möh. :-)
Altimiras fixade en muntlig tillsägelse för "Technique violation".William fick gult kort för det, han klev in framför
Svenskarna:
8, Burman, +1.32
10, Poromaa, +1.48
21, Häggström, +2.36
26, Halfvarsson, +2.52
(med reservation för om ngn sent startande gör ett riktigt bra lopp)
Burman klart upp jämfört med skiathlonen. Poromaa lite ner. Calle kvar i källaren. Häggström kanske ungefär som väntat.
Känns som stilart kan komma att bli en aspekt. Jag tänker att Svensson väl på distans är bättre på klassiskt. Hur är det med Häggström, samma där?De två första givna i stafetten. Fortfarande tre om övriga platser?
Det som jag tycker är intressant är hans upplägg med relativt sett nästan svaga öppningar. Jag har länge förvånats över den frenesi med vilken vissa åkare ger sig iväg från starten. Om man tittade på Kläbo var det mkt kontrollerad åkning på startrakan. Något för de andra att fundera på?Superlopp av Niskanen, hatten av. Kläbo imponerade med sin smart åkning. Burman överraskade positivt.
Intressant! Jag räknade inte att Maja skulle gå före Ribom.Maja, Ebba, Frida och Jonna i morgon!