Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, reagerade också på det. Gäller det bara herrarna, eller görs det en tolkning att nu är VC/landslagssäsongen slut?Hur stämmer det där de sa om att landslagsåkare är tvungna att åka i landslagsdräkt? Heidi Weng kör ju t.ex. gul dräkt och TJ kör i Ragde-dräkt.
VC-säsongens slut kanske inverkar på det?Hur stämmer det där de sa om att landslagsåkare är tvungna att åka i landslagsdräkt? Heidi Weng kör ju t.ex. gul dräkt och TJ kör i Ragde-dräkt.
Hon har en fantastiskt effektiv teknik.Astrid ser ju ut att knappt ta i.
Å andra sidan, VC är ju lika mkt slut för Löwström Nyenget (som körde i landslagsdräkt) som Weng och Johaug. Löwström Nyenget står i alla fall listad för Eksjöhus så jag fattar inte riktigt vad det är som gör att han inte kunde köra i den dräkten. Visst, det skulle ju kunna vara att regeln gäller herrar men inte damer, men det känns väldigt udda.VC-säsongens slut kanske inverkar på det?
Hehe, kommer att tänka på när Jonas Karlsson körde på rullband parallellt med Anders Södergren. Karlsson kämpade för livet tills han hängde i selen, Södergren stakade lugnt knappt andfådd.Hon har en fantastiskt effektiv teknik.
Det där är ett av de bästa (mest talande) skidklippen någonsin. :) Och Karlsson är ju inte nybörjare på skidor!Hehe, kommer att tänka på när Jonas Karlsson körde på rullband parallellt med Anders Södergren. Karlsson kämpade för livet tills han hängde i selen, Södergren stakade lugnt knappt andfådd.
Fundering: Exakt vad betyder det att vara i form? Såsom hon uttrycker det känns det som att det är ett absolut begrepp snarare än ett relativt. I alla fall låter citatet i mina öron som att hon, baserat på att hon förstås aldrig kommer att vara på lika hög absolut nivå som hon varit under sin skidkarriär, kommer till slutsatsen att hon aldrig kommer att vara i form igen.Ja, det var över helt enkelt! otroligt ändå att viljan finns kvar efter så lång karriär,
"Det jag kommer att sakna mest är kicken av att vara i form”
det kan man ju iof hålla med om att det var en härlig känsla! ?
Ja, jag reagerade lite när jag läste det också, och tänkte att hon kanske känt att hon inte varit i form på 2-3 år...Fundering: Exakt vad betyder det att vara i form? Såsom hon uttrycker det känns det som att det är ett absolut begrepp snarare än ett relativt. I alla fall låter citatet i mina öron som att hon, baserat på att hon förstås aldrig kommer att vara på lika hög absolut nivå som hon varit under sin skidkarriär, kommer till slutsatsen att hon aldrig kommer att vara i form igen.
Om man har denna absoluta tolkning, följer det väl att en motionär aldrig kan vara i form? Eller ska man individrelatera det så att form är ett begrepp relativt någon slags personlig högsta möjliga nivå (vad det nu ens är). Det går lite emot min maggropskänsla. Jag skulle nog snarare säga att man är i form om man under en tämligen begränsad tid förmår prestera bättre än under tiden runt denna begränsade tid.
Personligen tränar jag egentligen inte utan motionerar. Ibland blir det dock mer motionerande och efter en sådan period + att ta det lugnare några dagar har jag ibland upplevt att kroppen svarar "oförskämt bra", d.v.s. jag återhämtar mig fortare än vanligt efter en förning eller en backe och kan hålla på längre än vanligt på högre intensitet. I sådana lägen skulle jag nog säga att jag är i form, trots att jag naturligtvis inte är någonstans i närheten av den kapacitet som Kalla har när hon känner att hon är i form.
Att hon under de närmsta åren kommer att känna att hon är i form är väl inte troligt då känslan av att vara på den nivå hon t.ex. var i OS 2018 fortfarande är relativt färsk i minnet. Men säg att hon får barn, prioriterar ner träningen/motionerandet under en period men sen när barnen börjar bli större hittar något mål att träna mot, inte seriöst som en elitaktiv utan som en motionär. Då bör hon ju kunna höja sin nivå från det att hon återupptog träningen. Och med de absoluta höjdpunkterna längre ner i minnesbanken, borde hon inte då kunna få en form-kick, låt vara inte lika extrem som i de tävlingar där hon presterat som allra bäst?
Ja. Men har inte Emil Jönsson alltid varit bättre på kortare distanser…Schysst ledning vid målgång i ett lopp på 10 km.
Visa bilaga 545815
Fast han har väl fått åka lite längre distanser nu med Modin så jag tycker nog ändå att det är lite mkt att få stryk av Kalla med nästan fyra minuter på en mil.Ja. Men har inte Emil Jönsson alltid varit bättre på kortare distanser…
Vid första mellantiden var det inte mkt som tydde på guld tycker jag. Såg lite Calle-loj ut och fästet verkade rätt kasst.
Visst kan det löna sig att ligga på gränsen men som det såg ut på första varvet jämfört med andra så skulle jag säga att det satt rätt mkt i skallen, både direkt och indirekt.Han snackade om att dåligt fäste och bra glid var ett framgångsrecept.