HejaSverige!
Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Bara Guld tror jag! undrar om Anger orkar i längden?Guld & Brons ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bara Guld tror jag! undrar om Anger orkar i längden?Guld & Brons ?
Ja, jonna såg inte helt pigg ut, men det var hon tydligen vilken explosion!!Ser tufft ut det här
På vilket sätt är det märkligt?Calle gnäller på skidorna. Han åker ju på Ross precis som Jonna o Emma. Märkligt.
Jag hörde snacket i studion om att ”tjejerna har mer marginal”, men vill se damloppet igen innan jag håller med om det. Jag tycker inte alls det är otroligt att Emma har fullt sjå att gå med Diggins i fristil, Jonna brukar iofs alltid vara uppe och bomba men brände sig nog lite på teamsprinten i os ifjol och kan nog ha velat spara sig lite mer nu. Som sagt, jag vill se deras lopp igen för att se om det hade med skidorna att göra.På vilket sätt är det märkligt?
Det var ju på vippen att tjejerna lyckades vinna. Med lika bra skidor som tidigare så hade de nog utklassat de övriga.
Ska killarna ta medalj så behöver de ha minst lika bra grejor som konkurrenterna. Hade nog blivit svårt även med superskidor, men det funkar ju inte att tappa i varje nerförsbacke.
Det finns andra norska ”experter” som inte håller med dig.Jag hörde snacket i studion om att ”tjejerna har mer marginal”, men vill se damloppet igen innan jag håller med om det. Jag tycker inte alls det är otroligt att Emma har fullt sjå att gå med Diggins i fristil, Jonna brukar iofs alltid vara uppe och bomba men brände sig nog lite på teamsprinten i os ifjol och kan nog ha velat spara sig lite mer nu. Som sagt, jag vill se deras lopp igen för att se om det hade med skidorna att göra.
F.ö. verkar det vara flera experter som är inne på min linje
![]()
Norska experternas svar: Köper inte det
PLANICA/STOCKHOLM. Felvallade skidor var Calle Halfvarssons och Edvin Angers förklaring efter femteplatsen i sprintstafetten. Men de norska experterna köper inte det. – Det har mycket att göra med de som står på skidorna också, säger Therese Johaug i NRK.www.expressen.se
Snart dags för start! Förutom Ebba och Frida känns det kul med en Jonna i vanlig/storform.
Hårda spår, inte alltför backigt. Hon är stark. Men, mer än joker än ett säkert kort.Tror dock inte hon kan göra något spännande idag, mass/jaktstart är nog mer hennes grej.