Kan inte låta bli att tänka på den där 3-milen när Frida knäckte Johaug när man ser bilderna från dagens lopp.
Speciellt i toppen av den första backen ut från stadion. Kommer ihåg känslan när Frida och Ebba, efter skidbytet, hade åkt från huvudklungan, efter ytterligare något varv har jag för mig. Och sista biten upp i backen såg ut att ha mycket energi, mer än Johaug. Hoppet tändes, men dom var fortfarande "nog för långt efter Johaug" som jag tänkte då. Det var tider det.
En annan sak jag minns från det loppet var att jag la märke till Emma Ribom för första gången, nytt namn för mig då. Hon och en annan svenska, vilken jag inte kommer ihåg, låg en bra bit efter huvudklungan, på något av dom sista varven.
Man såg henne just där på toppen av första backen, spåret går ju som en "ögla" och går tillbaka parallellt en bit. Så hon kom med i bilden när kameran fångade några som s.a.s. var på väg tillbaka. Hon såg väldigt målmedveten ut, inte som andra eftersläntrare, tänkte då att "det kan nog bli något av henne".