[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Hon är sannolikt inte lugn som en filbunke med tanke på att det är hemma-VM och att hela comebacken är byggd för detta VM.

Helskraj tror jag dock är att ta i. Dels är femmilen det som hon tydligt sagt är huvudmålet, även om hon nog har gott guldhopp även på 10 km och skiathlonen. Kanske ffa skiathlonen?!

Dessutom är Frida inte ett under av stabilitet. Är väl två lopp där hon riktigt glänst denna säsong, milloppet i Ruka och tvåmilen i Les Rousses, båda i klassiskt. I den senare var Johaug inte med. Dessutom har Frida fortfarande inget individuellt mästerskapsguld på seniornivå så hon är ju inte någon "guldgrossist" för att pratat northugska.

Om svenska skidorna går bra gissar jag att Johaug inte åker ifrån Frida på klassiska delen imorgon. På fristilsdelen kan det dock bli svettigare. Jag gissar att om Johaug är med i täten in till skidbytet kommer hon att gå riktigt hårt i början av fristilsdelen. Det kan i så fall bli en kritisk del av loppet.

Men jag tror jag börjar grina, inte nog med förkyld familj och vabb i en månad, egen mancold och så har dom tokpellarna på tv6 satt in Jihde som kommentator på skiathlonen. Vilken misär man ska behöva genomlida!

Men jag tror jag börjar grina, inte nog med förkyld familj och vabb i en månad, egen mancold och så har dom tokpellarna på tv6 satt in Jihde som kommentator på skiathlonen. Vilken misär man ska behöva genomlida!
Puh, det verkar vara tillfälligt. Hopp om livet igen! :)

Vart tog Calle vägen? Har han haft sin minut of fame nu?
GP hann föreviga det också:
Calle.webp

Heja Heja !!

Heja Heja !!

”Musgrave hinner knappt hämta andan innan han börjar prata igen.
– Det var kaffe och hembränt. Doften av alkoholen var överallt. Det var löjligt häftigt.
Han får medhåll av Mika Vermeulen.
– Jag älskar det. Jag andades in ångorna av spriten och blev typ full själv.
William Poromaa, som var besviken över sin åttondeplats, drar trots det på smilbanden när han får frågor om publiken.
– Det var helt underbart och jag gillar att folk upplever loppet på olika sätt. Det är familjer som grillar och kompisgäng som super skallen i bitar. Det är precis så här det ska vara.”

Helt fantastiskt ju 😍

Haha, vilken sopa. Skickar upp farsan halv tre att lägga ut skidorna i första led och sedan strular bindningen så han kommer iväg sist 🤣

Jävlar vad Stina går starkt, nästan dubblat ledningen från Mångs till Risberg

Heja Stina ! Superkul, hoppas hon vinner. Fleten 7 min efter. Undrar om skidorna skiljer ?

Nu börjar det väl bli så att det krävs rejäl väggning om Stina ska tappa det.

Helt ootroligt. Slår hela världseliten i en spurt efter 9 mil !!!!!!

Varför slösade Stina bort en massa tid på det totalt ointressanta skidskyttet!!??

Viken supertalang i Alvar! Han slog dem inte bara utan rundade hela fältet Peter Sagan-style innan han bröt ner Persson på upploppet. Kalenderbitarna får återkomma om senast Sverige fyllde pallen.

Vilken upprättelse för Stina, efter tråkningar och hån för dubbla grenbyten. Så jävla kul att hon har hittat rätt igen. Super-Stina is back!

Deras vallare förtjänar varsin drängfylla.

Tillbaka
Topp