Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är alltid lätt att gnälla från tv-soffan.. herrarna är helt klart i en svacka och man får hoppas det går åt rätt håll men att konstant gnälla hjälper knappastGanska konstig definition av bottenskrapet om man anses hamna där om man kommer på plats 9 av 62 startande.
Tur att man inte är medgångssupporter. Jag kan tex tycka att fotbolls-VM är mer underhållande utan Sverige. Då kan man bara njuta av titta på matcherna utan att behöva slitas mellan hopp och förtvivlan hela tiden.Tur man inte kollade herrarnas skidor idag, hade varit lite waste off time när man redan vet att dom kommet placera sig i bottenskrapet av loppet.
Fast man kan ju ha favoriter baserat på annat än nationalitet. Jag kan hålla på cyklister i cykellopp där det inte finns en svensk deltagare.Tur att man inte är medgångssupporter. Jag kan tex tycka att fotbolls-VM är mer underhållande utan Sverige. Då kan man bara njuta av titta på matcherna utan att behöva slitas mellan hopp och förtvivlan hela tiden.
Ja. De var ju klantiga nog att skicka hem Svahn som verkade intresserad av att åka.Synd med Frida...
Då blir det bara 3 svenskor i femmilen?
Kan vi inte skippa dagisfasonerna och använda ett bättre ordval än "efterbliven"? Det gör det svårt att ta resten av din poäng på allvar.Jag tycker det mesta av "kritiken" är ganska efterbliven för det mesta. Typ som mot herrarna idag, det är ungefär som att kritisera fotbollslandslaget om de förlorar mot Tyskland.
Men om det finns damer som vill köra men har skickats hem känns det ganska idiotiskt.
Visst. Det var väl onödigt. Men jag tar inte heller kritik som jag upplever vara på nivån "Ööö fan vad dåligt" på speciellt stort allvar.Kan vi inte skippa dagisfasonerna och använda ett bättre ordval än "efterbliven"? Det gör det svårt att ta resten av din poäng på allvar.
Vem har sagt att det inte får kritiseras? Däremot kan jag tycka att det är mer intressant om kritiken är befogad och inte baserad på missuppfattningar. Ditt inlägg "Jäkla tur att man skickade hem Alvar, så att våra toppresterande herrar som kan diagonala får chansen att leverera." känns för mig som baserat på en missuppfattning om att Alvar ville åka men hindrades av att andra åkare togs ut. Jag tycker Alvar själv uttrycker sin inställning rätt tydligt i ovan länkade Expressen-artikel:Världens bästa damlandslag i skidor får bara tre åkare till start. Men visst, vi ska inte sitta här och kritisera för då låter vi som kvällstidningsjournalister och soffklagare. Åkarna ville säkert inte ens vara med osv.
Det är inte bara svenska åkare som blir förkylda.Svenska skidåkare som blir förkylda, det slår fan aldrig fel. Själv åker jag på någon förkylning per år men då åker jag tunnelbana regelbundet med folk som hostar och snörvlar och har inte något OS att tänka på. Kan de inte vara lite försiktiga?!
Det är väl ingen som sagt att han ska ha en livstidsstämpel som stakare? Däremot är han nu en mycket bättre stakare än diagonalåkare. Och när man ska titta på vad han är aktuell för i detta OS är det nuvarande förmåga som är intressant.Givetvis är han bättre på att staka. Och självklart ska han göra det han trivs med. Men det känns som att han ska få en livsstämpel att bara duga till stakning, trots att han precis lämnat livet som junior. Vad gör man för att försöka inkludera den största talangen vi sett på herrsidan på senare år?
Kanske vill han inte vara med i landslaget men då är ju det i sig en jäkla varningssignal.
Och varför står vi utan fullt lag även på damernas femmil? Har man ingen planering för oförutsedda händelser? En förkylning är ju nästan tom inte ens oförutsedd.
Nä, nånting skaver kring uttagningarna och hur de skickar hem åkarna.
Rätt säker på att Svahn hade skickats hem. Tror även det gällde Ilar.Vad det gäller att vi inte har fullt lag på damernas femmil tycker jag det är riktigt dåligt. Varför nu inte Svahn kör om hon kanske tom vill fattar jag inte. Och Ilar vill inte?
Hade behövt lite norsk astma medicin![]()
Längdskidor: Jonna Sundling sjuk – missar femmilen
Frida Karlsson kastade in handduken i går. Nu gör Jonna Sundling samma sak inför dagens avslutande OS-femmil. ”Jonna Sundling har under lördagen haft tilltagande förkylningssymtom och avstår därmed från dagens femmil i Val di Fiemme” , skriver längdlandslaget i ett uttalande.www.svt.se
Och så var de bara två …
En av många som Bode avgåRödskägget ångrar sig ”med facit i hand”. Som vanligt, mao.
![]()
Längdskidor: Anders Byström medger: Fel att skicka hem Svahn och Hagström
Linn Svahn ställdes över till femmilen. Och skickades hem från OS. Fel beslut medger nu landslagschefen Anders Byström efter sjukdomskaoset. – Med facit i hand borde vi haft några fler här, säger han i SVT:s studio.www.svt.se
Ida Ingemarsdotter kanskeFinns det ingen i staben runt laget som kan dra på sig skidorna?
Varför ta med någon för att fylla ut platsernaIda Ingemarsdotter kanske
Om man tittar rent fysiskt kanske hon är närmast. I praktiken skulle jag dock tro att det är omöjligt. Jag gissar att om inte annat skulle kravet på FIS-punkter fälla henne. För det måste väl gälla även reserver som tas in i truppen?Ida Ingemarsdotter kanske
Om man tittar rent fysiskt kanske hon är närmast. I praktiken skulle jag dock tro att det är omöjligt. Jag gissar att om inte annat skulle kravet på FIS-punkter fälla henne. För det måste väl gälla även reserver som tas in i truppen?
In med nya fräscha 17åringar bara så löser det sigDet bästa vore att satsa på helt nya herrar till Falun VM + Alvar. Snart kommer väll bort förklaringar som vi var över tränade eller vi körde på lite för hårt i november..
Med tanke på detta os så kan det inte gå sämre i alla fallIn med nya fräscha 17åringar bara så löser det sig
Med Svahn tycker jag känns väldigt konstigt. Sen fattar jag inte riktigt detta:Rödskägget ångrar sig ”med facit i hand”. Som vanligt, mao.
![]()
Längdskidor: Anders Byström medger: Fel att skicka hem Svahn och Hagström
Linn Svahn ställdes över till femmilen. Och skickades hem från OS. Fel beslut medger nu landslagschefen Anders Byström efter sjukdomskaoset. – Med facit i hand borde vi haft några fler här, säger han i SVT:s studio.www.svt.se