[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Slind måste antingen ha haft någon skit i kroppen alternativt en smörebom?

Underbart att se Ebba och Weng köra så hårt. Hoppas att båda står på skidorna hela loppet och att bästa tjej vinner! 🥇

Slind måste antingen ha haft någon skit i kroppen alternativt en smörebom?
Hon fick uppenbart inte fast skidorna uppför. Skulle ju potentiellt kunna vara att hon inte alls klarade av att hantera förhållandena Blomman snackade om. Jag lutar dock åt smörebom.

VarvTid#Tät1-31-51-101-20EAERVarvade
118:2540:000:150:220:580:00 (1)0:23 (11)-
218:4820:260:501:272:510:00 (1)1:28 (11)-

Pärmäkoski var tydligen hemma men blev nerflugen för att Finland skulle få fullt lag.
Efter två varv är hon 3 minuter och 13 sekunder efter täten.
Gissar på att hon hellre hade varit hemma......

Kanske var det där Slind visste och DNF:ade snarare än att chansa på skidbyte. 🤔

Pärmäkoski var tydligen hemma men blev nerflugen för att Finland skulle få fullt lag.
Efter två varv är hon 3 minuter och 13 sekunder efter täten.
Gissar på att hon hellre hade varit hemma......
Jo, var nog lite önsketänkande att hon skulle prestera något bra med tanke på hur säsongen och ffa OS varit för henne. Sen är det ju sista chansen för henne då hon ska lägga av efter säsongen så kanske begripligt att hon ville ge det en chans i alla fall.

Ahaa, nu vet jag, och skadeglada åskådare, varför det gick så dåligt för mig på Ågesta. För aggressivt klister. Du förstår, det liksom fryser på under skidorna.

Fyra kinesiskor till start. Efter varv 1 låg de 35, 39,40 och 41. Tveksamt om någon kommer att komma i mål.

Låt Weng gå först in mot skidvalet.
Om Ebba känner att hon har lite bättre fäste än Weng kan det ju vara en tanke att åka på och "möra" Weng om hon fortsätter att hänga på. Om Weng i ett sådant läge skulle byta blir det lite gambling i hur mkt sämre Ebbas nuvarande skidor är jämfört med de som ligger i fållan.

Personligen är jag inte så förtjust i det där med skidbyten.

VarvTid#Tät1-31-51-101-20EAERVarvade
118:2540:000:150:220:580:00 (1)0:23 (11)-
218:4820:260:501:272:510:00 (1)1:28 (11)-
319:3121:011:181:574:340:00 (1)1:57 (9)?

Klart sjunkande tempo nu.

Man tycker ju det. Sen är det ju rätt surt om det är ett "superpar" som ryskan "snodde".

Ställningen topp-15 halvvägs.

1771755102276.webp

Jag har nog Slind som favorit. Men Weng är ju en ettrig hängare och även hon gör rimligen sin sista OS-start så hon lär sälja sig dyrt.

Den ena Kaelin-systern har ju varit vass. Lite osäker om hon pallar en femmil dock.

Stadlober skulle vara en annan möjlighet liksom Niskanen.

Diggins är ju en annan krigare som avslutar sitt OS-tävlande, men där tror jag det ska till en riktig pangdag med tanke på klassiskt och skadan.

Det var inte allvarligt menat egentligen, mer sprunget ur pessimism.
Slind trodde jag inte riktigt på, men inte så illa som det blev. Och blandar alltid ihop Schweizare och Österrikare, det var Stadlober jag tänkte på.
Fosnæs räknade jag definitivt inte som "en av norskorna" :)

Trodde inte att Ebba skulle vara så stark idag, får se om hon håller. Trodde innan att Weng skulle vara klart starkare än Ebba, men verkar ha haft fel, än så länge iaf...

Tillbaka
Topp