Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ju ett annat par som kan komma in i matchen senare så ...Verkar vara ok glid på Andersson.
Jinx?
Ja, lite orolig för det.Det finns ju ett annat par som kan komma in i matchen senare så ...
Hon fick uppenbart inte fast skidorna uppför. Skulle ju potentiellt kunna vara att hon inte alls klarade av att hantera förhållandena Blomman snackade om. Jag lutar dock åt smörebom.Slind måste antingen ha haft någon skit i kroppen alternativt en smörebom?
Jo, var nog lite önsketänkande att hon skulle prestera något bra med tanke på hur säsongen och ffa OS varit för henne. Sen är det ju sista chansen för henne då hon ska lägga av efter säsongen så kanske begripligt att hon ville ge det en chans i alla fall.Pärmäkoski var tydligen hemma men blev nerflugen för att Finland skulle få fullt lag.
Efter två varv är hon 3 minuter och 13 sekunder efter täten.
Gissar på att hon hellre hade varit hemma......
Bytte du skidor efter varvning?Ahaa, nu vet jag, och skadeglada åskådare, varför det gick så dåligt för mig på Ågesta. För aggressivt klister. Du förstår, det liksom fryser på under skidorna.
Nä, jag bara vände dem.Bytte du skidor efter varvning?
Bra val!Nä, jag bara vände dem.
Upp och ner eller bak och fram?Nä, jag bara vände dem.
Inte en felskrivning; Nä, jag bara vände HEM?Nä, jag bara vände dem.
Hon kommer vinna enl ngn......Bryter inte Slind blir jag mycket förvånad.
Om Ebba känner att hon har lite bättre fäste än Weng kan det ju vara en tanke att åka på och "möra" Weng om hon fortsätter att hänga på. Om Weng i ett sådant läge skulle byta blir det lite gambling i hur mkt sämre Ebbas nuvarande skidor är jämfört med de som ligger i fållan.Låt Weng gå först in mot skidvalet.
| Varv | Tid | #Tät | 1-3 | 1-5 | 1-10 | 1-20 | EA | ER | Varvade |
| 1 | 18:25 | 4 | 0:00 | 0:15 | 0:22 | 0:58 | 0:00 (1) | 0:23 (11) | - |
| 2 | 18:48 | 2 | 0:26 | 0:50 | 1:27 | 2:51 | 0:00 (1) | 1:28 (11) | - |
| 3 | 19:31 | 2 | 1:01 | 1:18 | 1:57 | 4:34 | 0:00 (1) | 1:57 (9) | ? |
Calle klassFyra kinesiskor till start. Efter varv 1 låg de 35, 39,40 och 41. Tveksamt om någon kommer att komma i mål.
Ja, hade det varit medaljstrid, hade det ju kunnat bli livat efteråt.Man tycker ju det. Sen är det ju rätt surt om det är ett "superpar" som ryskan "snodde".
Jo, det var ju tur att det inte var Ebbas eller Heidis skidor som norpades.Ja, hade det varit medaljstrid, hade det ju kunnat bli livat efteråt.
Nu misstänker jag att tyskarna låter det bero.
Ryssar gillar ju att lägga beslag på saker som inte är deras..Skidtjuv!
Jag har nog Slind som favorit. Men Weng är ju en ettrig hängare och även hon gör rimligen sin sista OS-start så hon lär sälja sig dyrt.
Den ena Kaelin-systern har ju varit vass. Lite osäker om hon pallar en femmil dock.
Stadlober skulle vara en annan möjlighet liksom Niskanen.
Diggins är ju en annan krigare som avslutar sitt OS-tävlande, men där tror jag det ska till en riktig pangdag med tanke på klassiskt och skadan.
27 sekunder om jag räknade rätt i all hast.Hur långt efter Niskanen låg Diggins efter katastrofbytet?