[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Då kan man ju knappast tycka att man lagt en passande bana.

Var några (kanske många) som tyckte det var dumt att lägga avslutningen i Idre Fjäll, svårt att få till kuperade banor där. Då hade dom ändå lagt om dom lite efter att många åkare klagat innan.

Var några (kanske många) som tyckte det var dumt att lägga avslutningen i Idre Fjäll, svårt att få till kuperade banor där. Då hade dom ändå lagt om dom lite efter att många åkare klagat innan.
Ja, ska man ha regler som tvingar fram obsolet teknik så får man ju välja bana och plats efter det.

Sen finns ju pister från grön till dubbelsvart i anslutning till spårsystemet, så det borde ju vara ett lösbart problem om man vill vara i just Idre.

Ja, ska man ha regler som tvingar fram obsolet teknik så får man ju välja bana och plats efter det.

Sen finns ju pister från grön till dubbelsvart i anslutning till spårsystemet, så det borde ju vara ett lösbart problem om man vill vara i just Idre.
Läste nånstans att dom inte ville eller hade lovat att inte störa det kommersiella utförsåkandet i nån backe. Därför blev banorna för lätta.

Verkar vara upplagt för lite osämja i Norge.

Antar att det är bråk om pengar och sponsorer. Norska skidförbundet vill bestämma, och ta intäckterna från reklam som skidåkarna har på sina dräkter. Då kan man ju inte tillåta att dom bästa har egna sponsorer och egen reklam ….

Bysprinten i Mosjön. Några noteringar:

Bergström resp. Hagström snabbast i kvalet.
Hagström vidare från kvarten trots att hon fick staven avkörd en skaplig bit innan mål.
Myhlback i backen i kvarten efter incident där Grahn skulle passera och det blev för trångt.
Lite slarvigt kört av Hagström i semin ledde till en fjärdeplats och B-final som hon vann och gick till A-finalen.
Myhre vann före Stenseth och Dahlqvist.
Säker JHK-seger på herrsidan. Heggen tvåa och Fjellheim trea. Bergström såg ut att vara på väg mot pallen men tappade balansen in på upploppet och blev fyra.

Verkar vara upplagt för lite osämja i Norge.

Fler avslag

Var ju bottensäsong. Trodde kanske att han ändå skulle gjort ett försök mot VM i Falun men det är kanske så att han inte tror sig ha någon chans att komma dit och då är det förstås kanske inte så motiverande att fortsätta.

Norrman ersätter rödskägget!

Norsk landslagschef i Sverige?

Norrman ersätter rödskägget!
Hypotesen från langrenn.com stärks alltså.

Gjerde-Alnaes, Ebba och Ida Dahl var ju inte fy skam tills med Hanna Lodin heller, på pappret iaf.

Den tunnare toppen på damsidan är lite problematisk. I publikhänseende skulle jag tycka det vore trevligt om de bästa är utspridda i olika team. Å andra sidan kan jag förstå att det kan vara kul att ha andra åkare i teamet som är på hyggligt samma nivå. Visst, de tränar väl en del ihop med herrarna också, men det finns risker där och jag undrar om det kanske var en faktor i Stinas sämre säsong - att det är lätt att köra lite för hårt om det alltid finns manliga åkare runtomkring som åker fortare.

Den tunnare toppen på damsidan är lite problematisk. I publikhänseende skulle jag tycka det vore trevligt om de bästa är utspridda i olika team. Å andra sidan kan jag förstå att det kan vara kul att ha andra åkare i teamet som är på hyggligt samma nivå. Visst, de tränar väl en del ihop med herrarna också, men det finns risker där och jag undrar om det kanske var en faktor i Stinas sämre säsong - att det är lätt att köra lite för hårt om det alltid finns manliga åkare runtomkring som åker fortare.
Ja, jag är lite bekymrad för Stina. Ragde har aldrig riktigt nått man framgång på damsidan, ofta har de bara haft en dam som jag har fått intryck det satsats halvhjärtat på. Sedan när de lämnar så blommar de ut. Nu är Stina kanske lite annorlunda och mer individualist, så det kan nog funka.

Jag är nog ändå rätt hoppfull inför kommande säsong. Känns inte som hon är "nerkörd" p.s.s. som Dahl och jag inbillar mig att Stina har en förmåga att tänka till och justera saker som inte funkar. Och intrycket jag fått är att hon trivts rätt bra i Ragde. Sen vet man ju förstås aldrig.

Jag är nog ändå rätt hoppfull inför kommande säsong. Känns inte som hon är "nerkörd" p.s.s. som Dahl och jag inbillar mig att Stina har en förmåga att tänka till och justera saker som inte funkar. Och intrycket jag fått är att hon trivts rätt bra i Ragde. Sen vet man ju förstås aldrig.
Jo, jag tror också det, hon har förmågan att ”vara sin egen tränare”.

Jag tror inte att han ”väljer att satsa utanför landslaget”. Rimligtvis bör han inte ha erbjudits nån plats ens.

Gångna säsongen valde han väl att stå utanför landslaget så jag skulle kunna tänka mig att det är oberoende beslut, Calle beslutar sig för att köra på team-spåret (och stå utanför landslaget) och landslaget erbjuder honom ingen plats.

Calle säger att de yngre passar bättre i landslaget. Jag fattar ingenting.

Han tar väl nåns plats?

Inte i landslagstruppen. Men du menar om han får åka i världscupen??
Jag vet bara av denna tråden och alla andra kommentarsfält som existerar att han alltid tar någons plats och man alltid borde "släppa fram yngre". Det är en slags naturlag

Tillbaka
Topp