[OT] Lego?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Utmaningen när man köper begagnat är att sortera och inventera alla bitar. Sen vänta på pakete/en ska ramla in. Funderar på att jag ska köpa alla delarna till Porsche 42056 och bygga den i en annan färg än orange.Tjena!
Dags att börja med årets julklapp, som vanligt så kör jag old school och jobbar inte med numrerade påsar. Tycker det går för fort att bygga när man får det uppradat.
Sist jag gjorde det så var det knappt 2000 bitar. Nu är det 4014..... Det här kommer ta tid.
Visa bilaga 810038
En till med tålamod. Det här är bara en del av alla huvuden och däck från barnens lego. Frugan har sorterat allt i påsar. Beskrivningarna finns. Hon letar reda på alla bitar i massor med påsar. Bygger ihop allt. Tar isär. Lägger delarna till ett bygge i en påse med beskrivningen. Lådorna finns inte kvar.
Visa bilaga 810214Visa bilaga 810215
Hos oss är det ju bara allt lego som två barn med många släktingar lyckas skrapa ihop under sin uppväxt. De är båda över trettio år nu.Tjena!
Jag vill verkligen sortera allt på det sättet, men det är ju det där med tid.
Dottern började sortera utan min vetskap men hon sortarde enligt färg och det är ett dåligt sätt att sortera.
Kul och smart upplägg. Fick mottagare veta vad det skulle bli 1 dec eller fick det också växa fram?Visa bilaga 810314
Årets adventskalenderbygge, vi delar ut 20 steg per dag från instruktionsboken. Blev perfekt i år med 460 steg totalt, på julafton blev det belysningskit.
Idealiskt är det en överraskning, jag har skurit bort ryggen på instruktionerna och gett lösblad. Med Grogu tog det till efter lucia innan han hade en aning om vad det var han byggde. I år var det dock extremt uppenbart från byggstarten, så vi behöll häftet intakt.Kul och smart upplägg. Fick mottagare veta vad det skulle bli 1 dec eller fick det också växa fram?
Det borde rimligtvis innebära att man också är världens största biltillverkare. Eller räknas det inte eftersom man outsourcat slutmontering till slutkund?Onödigt vetande: Lego är världens största däcktillverkare.
Det borde rimligtvis innebära att man också är världens största biltillverkare. Eller räknas det inte eftersom man outsourcat slutmontering till slutkund?
Om man inte räknar Ahlgrens förstås. Men antingen är de ju däcklösa, alltså inte bilar, eller så är de större än Lego även som däcktillverkare. Svårt det här...
Onödigt vetande: Lego är världens största däcktillverkare.
Om man inte räknar Ahlgrens förstås. Men antingen är de ju däcklösa, alltså inte bilar, eller så är de större än Lego även som däcktillverkare. Svårt det här...
Jämförelse med Ahlgrens: Även om Auto Drop producerar enorma mängder, ligger de troligen efter Ahlgrens bilar i rent antal enskilda bilar. Ahlgrens producerar över 300 miljoner bilar per år. Eftersom Auto Drops bitar (som "Cadillacs" och "Dubbeldekkers") generellt är större och tyngre än Ahlgrens små skumbilar, ryms det färre enskilda bilar per producerat kilo hos Auto Drop.
Jämförelse med Ahlgrens: Även om Auto Drop producerar enorma mängder, ligger de troligen efter Ahlgrens bilar i rent antal enskilda bilar. Ahlgrens producerar över 300 miljoner bilar per år. Eftersom Auto Drops bitar (som "Cadillacs" och "Dubbeldekkers") generellt är större och tyngre än Ahlgrens små skumbilar, ryms det färre enskilda bilar per producerat kilo hos Auto Drop.
Nu på datorn ser jag att det INTE är AKIRA motircykel. =)Speeed champions är ju enklare att parkera iallafall.
Kollat efter den åt junior men känner inte för att betala över 200. Kanske är snålt. Är ingen brutal fan av Ferrari
Finns ju många goa speed champions som inte är Ferrari. Dock får man väl räkna med en knapp trehundring.Kollat efter den åt junior men känner inte för att betala över 200. Kanske är snålt. Är ingen brutal fan av Ferrari
Vilken har bekvämast avgasrör?Jaha. Diesel eller v8? Visa bilaga 811273
Vill vi veta?Vilken har bekvämast avgasrör?
Du får väl vara glad att dom inte satte adesslappen direkt på kartongen. Som dom gjorde med mitt grafikkort för 7000.Är du rädd om kartongen till LEGOt beställ INTE från Amazon!
Visa bilaga 814503Visa bilaga 814504Visa bilaga 814505Visa bilaga 814506
Fick hem en speed champions häromdagen med. Såg precis likadan ut...Är du rädd om kartongen till LEGOt beställ INTE från Amazon!
Visa bilaga 814503Visa bilaga 814504Visa bilaga 814505Visa bilaga 814506
Råkade visst köpa den här ...
Har den vita och kommer inte under några omståndigheter att köpa den som är orange.
Visa bilaga 816597