OT(Lite iaf): Ett under att jag lever sägs det...

Muerto

Ny medlem
Diskuterade skador med Olle_Edlund förrut. Han kom fram till att jag borde vara död. Jag är benägen att hålla med.

1. Cyklat in i en stenvägg i 20 knyck. Dead on alltså.
2. Slängunga 8 meter upp i en segelbåtsmast. Dundrade rakt in i masten i full fart.
3. Studsat på rygg ner för Humeln i Åre. Inte hela såklart, men ganska långt.
4. Trampad på insidan av låret av en häst med 1.5 cm broddar fastskruvade i skorna.
5. Trampad på handen av en häst i galopp.
6. Fått ett armeringshjärn rakt in i huvudet vid 3 års ålder. Inte så väldigt långt uppenbarligen. Men det blev ett svart hål sägs det. Ibland känns det som om det svarta hålet är kvar där inne... ;)
7. Stukat samtliga fingrar på båda händerna.
8. Vridit båda knäna i sidled lite för långt.
9. Fått ett fiskedrag "bortopererat" från bakhuvudet.
10. Magen lade ner verksamheten helt efter överansträngning en gång.
11. Schweizisk armékniv rakt över handen.
12. Näsan halvt avslagen av en släplift, bygelmodellen.
13. Sparkad av en häst på smalbenet.
14. Sparkad av en häst på kinden.
15. Förandlat en hjäm till något tvättsvampsliknande med följden att jag fick en fet hjärnskakning och kvaddade lite muskler i nacken.
16. Various skärskador med kniv.
17. Biten i arslet av en Schäfer. Ja, jag gillar fortfarande hundar!
18. Påkörd av bil när jag cyklade.
19. Hamnat under en gummibåt som jag accelererade över på "rygg". (Inga skador eftersom jag hade dödmansgrepp, annars hade det nog kunnat bli lite köttfärs. 15hk köttkvarn!)
20. Fått bommen i huvudet när jag seglade 606:a. Gjorde mest ont, jättefin bula!
21. Åkt rakt in i väggen till en värmestuga på skidor. Ibland är man lite dum...
22. Klämt ett par fingrar i en bildörr. Dom höll faktiskt över förväntan!
23. Sparkad på ljumsken av en häst. (Det kunde gått illa...)

Nu orkar jag inte redogöra för mer...

Nå, lever jag fortfarande eller är det bara som jag tror?
Vem tänker kontra?

Edit: Chipspåse fasthäftad i handen, där går gränsen för OT!

Senast redigerad av en moderator:
Ska jag nämna att jag fått en chipspåse fasthäftad i handen av en kompis också? Eller är det overkill?

Det var alltså punkt 24.

Burner: Nej, vi hade tråkigt på en lektion i nian. Jag käkade chips och min kompis hade en häftpistol. Finns det något alternativ då?

Efter dagens tur:

Bilagor

• DSC00605.JPG
    DSC00605.JPG
    36.7 KB · Besök: 48
Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Vem tänker kontra?

Är det machotävling?

Burner: Nähäää???!!! hur många gånger har du skurit dig då???? Just ja, jag cyklade in i en lyktstolpe en gång men jag kom inte ihåg det förut, måste fått minnesförlust:P

japp som min ide om att man kan förstöra et saint vevparti genom en massa cykling, det moste gå på mindre en två år me så man har garantin kvar;) undra om jag är hell efter dessa två år;)

Muerto:
Jag tycker ditt facit låter tämligen normalt förutom att du har en väldig överrepresentation av hästrelaterade olyckor.

En av mina roligaste:
När jag var sju sprang jag in med huvet före i två efter varandra följande lyktstolpar.
Den första sprang jag in i för att jag var "jagad" av en kompis och jag försökte se hur långt efter han var. Den andra sprang jag in i eftersom jag sprang medan jag samtidigt tittade på den första stolpen och undrade hur jag kunde vara så dum att jag lyckats springa in i den.
Efter den fruktansvärda krashen mot den andra stolpen var jag färdig med min analys och förstod att det var för att jag inte hade tittat var jag sprang någonstans...

t0dy skrev:
> en gammal klasskamrat lyckades bryta FOTEN i en
> skidpjäxa... ?_?
>

En gammal klasskompis till mig lyckades fastna i badkaret....två gånger...och jag menar verkligen fastna så hårt så att han inte kom loss själv!!!!
Andra gången satt han fast i fyra timmar, men som tur var åt hans mamma lunch hemma den dagen...

I det här fallet har betydelsen i ordspråket "man får passa sig när man böjer sig ned efter tvålen" en helt annan innebörd än vad den brukar ha.

Hur fan fastnar man i badkaret?? Vad är det man försöker göra? =)
Jag har bara väntat på en "Visa ditt köttsår"-tråd! Kom igen! I dare you, I fuckin doubledare you! (Annars startar jag en =))

Exakt vad var det han fastnade med i badkaret? Jag menar, det finns inte så många ställen att fastna på?

Muerto, jag skulle nog välja att se det som att du är unik i det avseendet att du kan gå in på www.darwinawards.com och nominera dig själv. De flesta kan inte göra det förstår du. ;-)

Efter 60 sekunders orgasm i frifall när jag skulle lösa ut min fallskärm såg den ut som en påse smutstvätt ovanför huvudet på mig....
Den hade tvinnat sig 13 varv... =(

Lite skitnödig blev man allt! =)

Men sluta berätta att skärmen tvinnar sig! Nu törs jag ju aldrig hoppa. Jag har hoppat tandem två ggr men andra gången blev jag alldeles för rädd. Det var en besvikelse eftersom vad jag ville ha var den där frihetskänslan som antagligen ínfinner när man inte är rädd utan mest njuter utav fluffet. ( Det är finast att hoppa när det är lite moln.) Andra gången blev jag bara j...igt tacksam att skärmen löstes ut.

Muerto: Sluta lek med hästar! Det är korkade djur som biter den hand som föder dem. En solig sommardag under mitt femte levnadsår blev jag biten i halsen av en j...a häst. En smula dödsångest orsakad av en sådan där vacker vit springare... Jag var blålila över hela ena sidan av halsen i flera veckor.

Äsch, en dag ska jag sluta vara rädd och hoppa skärm ändå.

Mathias skrev:
> Exakt vad var det han fastnade med i badkaret? Jag
> menar, det finns inte så många ställen att fastna
> på?

Han fastnade alltså mellan långsidorna.
Nacken var på ena långsidan och rumpan på den andra. Han hade alltså huvet och benen i luften...
Han fick ha nackkrage i skolan (högstadiet) i typ nån vecka efter andra olyckan:)

Marcus skrev:
> Jag har bara väntat på en "Visa ditt
> köttsår"-tråd! Kom igen! I dare you, I fuckin
> doubledare you! (Annars startar jag en =))

Jag har stuckit en kniv igenom handen. Inga bilder dessvärre...

Marcus skrev:
> Hur fan fastnar man i badkaret?? Vad är det man
> försöker göra? =)

Bilagor

• DSC01561.JPG
    DSC01561.JPG
    131.8 KB · Besök: 40
  • DSC01563.JPG
    DSC01563.JPG
    146.6 KB · Besök: 38
  • Pict008[mindre].jpg
    Pict008[mindre].jpg
    19.2 KB · Besök: 46
  • Pict0007[mindre].jpg
    Pict0007[mindre].jpg
    18.6 KB · Besök: 47
Marcus skrev:

tro mig, gör inte det, det blir för nasty, själv har jag jobbat i verkstad för länge. Iofs vet jag inte hur mycket "färska" bilder det finns. Annars är det bara att fota en snickarpolares "hand" man kan fortfarande räkna kutterslagen från planhyveln i det som finns kvar.

.olle

Jojo, men han cyklade väl inte när han satte handen där? Menar inte att vara ohövlig (bara smaklös), men gränsen dras väl vid självupplevda, cykelrelaterade skador?

Jag är inte riktigt allvarlig, har redan fått second-thoughts ibland när jag cyklat för att jag har haft en bild på näthnnan som jag fått genom att läsa här så att få se vad folk ådragit sig vid cykling är väl inte det mest utvecklande. =P

Detta styrker min uppfattning att det ända hästar duger till är som råvara för hamburgare all närkontakt med dessa olycksmaskiner bör undvikas ;-(

Jo jag har provat att använda dem och det var orsaken till min uppfattning, aldrig mera !

Annars verkar du haft ett ganska odramatiskt liv när det gäller skador, men sånt är alltid svårt att jämföra då man har så olika uppfattning om vad som är skador värda att räkna och vad som är småsår som inte räknas.

Enligt min skala räknas inte skärsår såvida inga delar trillar av, undantag kan vara om skärsåret kräver akutvård och ihopsyning men det är gränsfall.
Likaså räknas inte stukningar och vrickningar.

Men några saker som jag råkat ut för som borde ha förpassat mig till dem sällare jaktmarkerna flera gånger om enligt en läkare.

Börjar i nutid och går bakåt:

Bruten nacke i sanmband med en misshandel, läkarna missade skadan så jag fick leva med det i 6 år utan att veta om det, var med om två trafikolyckor (påkörning bakifrån) under tiden vilket borde ha dödat mig men jag hänger med ännu.

Två fall av revbensfraktur, första gick 6 st av och svåra sårskador, andra gången var det bara två som gick av och ett rejält blåmärke.

Hjärnskakning när jag ramlade ner från ett tak och dunkade skallen i backen.

Båda knäna skadade i flera omgångar, menisk, ledband, korsband mm.

Vadbenet slaget ur läge vid en påkörning av bil då foten kom i kläm mellan bilen och motorn på moppen. Samt ett antal andra ortopediska skador som gjort att jag fått hoppa på kryckor och gått inpackad i olika omgångar.

Ryggraden ihoptryckt i samband med en arbetsplatsolycka, var ledig i två hela dagar innan jag återvände till jobbet på lagret.

Höger axel slagen ur läge två gånger, samt div frakrurer på armarna.

Sedvanliga skador för oss som kört motoriserad tvåhjuling i skogen och på bana.

Hur många fiskekrokar jag "opererat" bort på mig själv har jag ingen koll på längre, men det är några stycken + att jag även opererat bort en i polarens lår.

Sen har vi lite mera medecinskt relaterade saker, som att en inkompitent läkare pajade mitt fullt friska hjärta så jag blev tvungen att få pacemaker, vilket var den andra grova missen från vården då en lika klantig läkare orsakade den epilepsi jag haft hela livet.

Till dags dato har det blivit 26 vändor på operationsbordet, senast när dem skruvade ihop nacken, men dem flesta beror på pacemaker relaterade problem.

Men en var för att kurera den cancer jag drabbades av.

Detta är bara ett litet axplock på vad som hänt mig, resten har jag utelämnat då jag inte helt vill paja eran julstämning eller också framgångsrikt förträngt ;-)

Bosse, krockskadad men vid gott mod ;-)

Bosse: Men å är ju du hälften människa och hälften maskin också... :)

Det som jag är förvånad över är hur ofta något går fel för mig men hur sällan jag skadas allvarligt. Knappt några sprickor/brott tex. Dragit i huvudet otaliga gånger på olika sätt, bara en hjärnskakning som jag faktiskt kollat upp iaf.

Fan, nu fick jag lust att ut och skada mig igen... Mot stallet!

Förresten, Bosse, skärsår över handleden (ja, bredvid pulsådern...) borde väl räknas? Lätt ångest ett tag efter. :)

Muerto skrev:
> Bosse: Men å är ju du hälften människa och hälften
> maskin också... :)
>
> Det som jag är förvånad över är hur ofta något går
> fel för mig men hur sällan jag skadas allvarligt.
> Knappt några sprickor/brott tex. Dragit i huvudet
> otaliga gånger på olika sätt, bara en
> hjärnskakning som jag faktiskt kollat upp iaf.
>
> Fan, nu fick jag lust att ut och skada mig igen...
> Mot stallet!
>
> Förresten, Bosse, skärsår över handleden (ja,
> bredvid pulsådern...) borde väl räknas? Lätt
> ångest ett tag efter. :)
>
>

> --------
> - ordförande i klubben för inbördes beundran -
> Quakenet: #happymtb

HeHe.. Jo det är nog lite reservdelsmänniska över mig, har ju titanskruvar, vajer, batteri, sladdar och lite blandade elektroniska komponenter i kroppen, och värre lär det väl bli med åren då jag snnolikt inte kommer att lugna ner mig, iaf inte om jag känner mig själv rätt vilket jag brukar göra ;-)

Förstår att du fick ågren av det och det får nog räknas iaf förutsatt att pulsådern blev åtminstone lite sargad ;-)

Jo jag vet att jag kan upplevas som en cynisk och hårdhjärtad filur som överlevt mig själv flera gånger om, men ni får ta mig och det jag säger med den vetskapen, OK ??

Bosse

Marcus skrev:
> Jojo, men han cyklade väl inte när han satte
> handen där? Menar inte att vara ohövlig (bara
> smaklös), men gränsen dras väl vid självupplevda,
> cykelrelaterade skador?

Jag bara såg in i trådens famtid :)

Lonewolf skrev:
> Bruten nacke i sanmband med en misshandel, läkarna
> missade skadan så jag fick leva med det i 6 år
> utan att veta om det, var med om två trafikolyckor
> (påkörning bakifrån) under tiden vilket borde ha
> dödat mig men jag hänger med ännu.
>

Hur missar man en bruten nacke?

> Sen har vi lite mera medecinskt relaterade saker,
> som att en inkompitent läkare pajade mitt fullt
> friska hjärta så jag blev tvungen att få
> pacemaker, vilket var den andra grova missen från
> vården då en lika klantig läkare orsakade den
> epilepsi jag haft hela livet.

Jag tycker du ska undvika läkare i framtiden...

>
> Hur många fiskekrokar jag "opererat" bort på mig
> själv har jag ingen koll på längre, men det är
> några stycken + att jag även opererat bort en i
> polarens lår.
>

...och satsa på att bara operera dig själv.

Ja, jäklar Bosse det slår nog ingen. Men hur fan kan man sabba någons hjärta, hoppas den läkaren inte jobbar inom vården längre.

Själv har jag gjort det mesta men jag klarar mig alltid :-)

Burner skrev:
> men inte faaan lyckades jag bryta nått..

Inte jag heller trots idoga försök. Jag har dock en rätt stor grop i armbågsbenet efter misslyckade försök att efter cykelparkering i snödriva göra volt över styret (mtb) som nödavstigning. Blåisen ÄR hård. Mina arbetskompisar på Scania tyckte det var lite suspekt att jag i nån månad efter "incidenten" vrålade av smärta om jag nuddade den där "kross-gropen".

När jag var liten (<15) kunde dom mitt personnummer utantill på akuten i Bäckefors, men jag bröt som sagt aldrig nåt.

:)

Jag tycker muertos lista var rätt medioker... :D

Wasabi skrev:
> Lonewolf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bruten nacke i sanmband med en misshandel,
> läkarna
> > missade skadan så jag fick leva med det i 6
> år
> > utan att veta om det, var med om två
> trafikolyckor
> > (påkörning bakifrån) under tiden vilket borde
> ha
> > dödat mig men jag hänger med ännu.
> >
>
> Hur missar man en bruten nacke?

Man gör inte den nödvändiga röngtggen undersökning som skulle ha avslöjat skadan pga för mig okända orsaker, och istället diagnostiserar det som dåtidens poppisskada nr1 Whiplash vilket man inte behandalar då det ska självläka :-(

>
>
> > Sen har vi lite mera medecinskt relaterade
> saker,
> > som att en inkompitent läkare pajade mitt
> fullt
> > friska hjärta så jag blev tvungen att få
> > pacemaker, vilket var den andra grova missen
> från
> > vården då en lika klantig läkare orsakade
> den
> > epilepsi jag haft hela livet.
>
> Jag tycker du ska undvika läkare i framtiden...

Jo jag gör mitt bästa och det ska vara rejält illa innan jag söker såna.
>
> >
> > Hur många fiskekrokar jag "opererat" bort på
> mig
> > själv har jag ingen koll på längre, men det
> är
> > några stycken + att jag även opererat bort en
> i
> > polarens lår.
> >
>
> ...och satsa på att bara operera dig själv.

Jo jag har som sagt provat men det funkade inte med nacken, var ingen bra plats att testa på och sen var det svårt att se vad man gjorde så jag lät en kirurg ordna det ;-)
>
> - happy konspiracy -
>
> - Stig Thybelius i klubben för inbördes beundran -

Tillbaka
Topp