BFS
Aktiv medlem
[ OT ] Liten fundering om nudlar...
skaparn skrev:
> Och du missar min poäng. Man snyter inte ur sig
> en välkomponerad måltid utan kunskaper. Det som
> idag lärs ut via löpsedlarna handlar om helt
> irrelevanta saker som GI eller blodgrupp(!), och
> hur menar du att den breda massan ska kunna
> komponera sina "nyttiga" måltider, som du envisas
> med att inte specificera, när den vägrar ta
> några minuter av dagen i anspråk för att lära
> sig om kost & näring?
Huruvida reningskurerna deltagarna får genomgå har någon effekt (troligtvis mest psykologisk) eller inte, så är de tillsammans med en omläggning av kosten och motionen ala Skipper betydligt bättre än alternativet (som gjorde deltagarna överviktiga). Vilket är min poäng: "riktig" mat, oavsett om man har grundläggande eller expertkunskaper i ämnet eller inte, plus motion är bättre än "dålig" mat (takeaway) och ingen motion. Fredrik Paulun har vettiga åsikter i ämnet GI anser jag. Har förresten Anna Skipper propsat för blodgruppsmat?
> Och du missar min poäng. Man snyter inte ur sig
> en välkomponerad måltid utan kunskaper. Det som
> idag lärs ut via löpsedlarna handlar om helt
> irrelevanta saker som GI eller blodgrupp(!), och
> hur menar du att den breda massan ska kunna
> komponera sina "nyttiga" måltider, som du envisas
> med att inte specificera, när den vägrar ta
> några minuter av dagen i anspråk för att lära
> sig om kost & näring?
Huruvida reningskurerna deltagarna får genomgå har någon effekt (troligtvis mest psykologisk) eller inte, så är de tillsammans med en omläggning av kosten och motionen ala Skipper betydligt bättre än alternativet (som gjorde deltagarna överviktiga). Vilket är min poäng: "riktig" mat, oavsett om man har grundläggande eller expertkunskaper i ämnet eller inte, plus motion är bättre än "dålig" mat (takeaway) och ingen motion. Fredrik Paulun har vettiga åsikter i ämnet GI anser jag. Har förresten Anna Skipper propsat för blodgruppsmat?