[OT]Liten tvättmaskin. Kenny Euronova 1000.

da PEF

Aktiv medlem
Det skall göras om i badrummet hemma, pga platsbrist å skall vi klämma in en liten tvättmaskin under handfatet tänkte vi.
Nu är det så att den lilla maskin vi har hittat som skulle passa, Kenny Eurornova 1000, verkar det inte finnas några som helst recensioner av på nätet.
Man vill ju inte bygga om hela badrummet för att sedan inse att maskinen är helt kass.
Så till mina frågor: är det någon som har en sådan maskin? Gör den sitt jobb? Dör den av leriga cykelkläder?
Tacksam för svar.
//P

Tips äratt kolla upp hur många RPM den gör vid centrifugering.
Om under 800 kommer det droppa om kläderna när det är färdigsnurrat...

Har en gammal Kenny ståendes i badrummet hemma som kom med lägenheten när jag köpte den. Min heter Compact Nova men ser ut som den du funderar på. Har varit tvungen att byta pumpmotor men annars tvättar den på efter 7+ år.
Har den som stöd/nödtvättmaskin och som det funkar den ok, enda nackdelen är att centrifugeringen är lite slö. Det går in max 6 t-shirtar, mer tvätt än så och maskinen stannar mitt i centrifugeringen. Plast/träningskläder har jag aldrig haft problem med, antagligen behåller de mindre vatten.

NNNN

Hmm, ska vi göra det här lite mer tekniskt? ;)

Borde en tvättmaskin med mindre trumma torka tvätten mer, eller mindre, vid samma varvtal i centrifugeringen? :)
Och om man dessutom tar in att man kanske har mindre tvätt i den..

Vad tror ni?

lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, ska vi göra det här lite mer tekniskt? ;)
>
> Borde en tvättmaskin med mindre trumma torka
> tvätten mer, eller mindre, vid samma varvtal i
> centrifugeringen? :)
> Och om man dessutom tar in att man kanske har
> mindre tvätt i den..
>
> Vad tror ni?

Mindre trumma ger sämre cetrufugering än en större vid samma varvtal.

Tillbaka
Topp