OT: Mannen från Mallorca

S

Stalle

Guest
Någon som vet var man kan få tag på denna svenska klassiker. Jag hittade en på Amazon men den var för det amerikanska systemet.

Eller är det nån som vet var man kan hyra den?

Stalle

Den är svår att få tag på. Verkar nästan som om enda chansen är att hitta den på något fildelarnätverk. Ungarna sabbade min VHS kassett så jag har letat efter den lite grann. Vore guld att få den på dvd.

Kollade efter vem som äger rättigheterna till filmen på imdb.com

Kolla här: http://www.imdb.com/title/tt0087677/companycredits

Kontakta dom och fråga. Hittar du något bra ställe får du gärna säga till ;)

/Mattias

Jag pratade med en tjomme på FilmHusets butik. De brukar ju ha örnkoll på allt om svensk film. Han sa att Mannen på Taket (åxå Bo Widerberg) kommer ut på DVD i september (den går åxå mycket riktigt att förhandsbeställa på vissa sajter). När man hade velat ge ut Mannen från Mallorca så hade SF sagt nej, de ville inte att den skulle återutges. Varför visste inte killen på filmhuset.

Återstår att försöka hitta den på nåt uthyrningsställe och försöka köpa loss den eller hyra och kopiera.

Stalle

Det gör det men jag känner ingen som har sån utrusting och har ingen lust att lämna in för konvertering och sånt. Blir för bängligt.

Hur blir det med V35 för övrigt?

Stalle

Jag har den på vhs. Har dessvärre ingen video så jag kan kolla om den är i ok kvalitet. Bor du i Stockholm kan du låna och kopiera.

Mvh David

Jag fick den faktist av en polare på en CD idag. Det var AVI-format och de brukar ju inte alltid vara så bra kvalle. Jag skall kolla på den och se hur det ser ut. Om det är dålig kvalité så återkommmer jag. Jag bor i STHLM så det kanske blir aktuellt. Återkommer när jag har sett vad som är på skivan.

Tack så mycket för erbjudandet!

Stalle

Annars har jag skakat fram en DivX nu också. Han som tillhandahöll den beskrev den såhär:

"VHS-rip. Brusigt ljud och grynig bild, men funkar väl om man nu gärna vill se!"

Jag skulle tro att det är samma som du har fått tag i.

Jag får kolla och se vad som bjuds. Jag fattar inte sånt där med DivX, avi och sånt. Kan en avi-fil vara en DivX? Hur som helst fick jag installera Div3.nåt för att kunna köra filmen i Media Player. Är det en DivX-film då?

Stalle

Tillbaka
Topp