[OT] Mest tjänstebil for the bucks?
Inom kort nytt jobb och därmed också ny bil. Tyvärr blir jag av med min Mitsubishi Outlander som jag varit grymt nöjd med.
Men vad ska jag välja?? Jag har lite beslutsångest... och provkörningar och snack med bilsäljare gör mig fan inte mycket klokare. Alla moderna bilar är ju schysta att köra, mer eller mindre. Och alla bilsäljare är ju lika skumma och fulla med skitsnack.
Kriterierna är;
320 000 kr
RYMLIG
Kombi
Automatlåda
Lagom med "lull-lull", det man behöver liksom
BILLIG! Dvs. bra förmånsvärde och förmånlig att köra.
Snabb leverans
Och med barn och radhus har jag passerat "fast & furious-stadiet" och är mer ute efter praktisk familjebil.
Alternativen är BMW, Audi, Volvo, Skoda, Toyota, SAAB, Ford, Volkswagen och ev nån till...
Just nu lutar det faktiskt mest åt Passat kombi med biogasmotorn. Det verkar vara en bra bil som blir riktigt förmånlig för plånboken jämfört med de andra.
Hur skulle ni tänka? Gas, Diesel, Etanol? Tyskt, Svenskt? Nåt annat?
Som vanligt räknar jag med att Happy har svaren...
Men vad ska jag välja?? Jag har lite beslutsångest... och provkörningar och snack med bilsäljare gör mig fan inte mycket klokare. Alla moderna bilar är ju schysta att köra, mer eller mindre. Och alla bilsäljare är ju lika skumma och fulla med skitsnack.
Kriterierna är;
320 000 kr
RYMLIG
Kombi
Automatlåda
Lagom med "lull-lull", det man behöver liksom
BILLIG! Dvs. bra förmånsvärde och förmånlig att köra.
Snabb leverans
Och med barn och radhus har jag passerat "fast & furious-stadiet" och är mer ute efter praktisk familjebil.
Alternativen är BMW, Audi, Volvo, Skoda, Toyota, SAAB, Ford, Volkswagen och ev nån till...
Just nu lutar det faktiskt mest åt Passat kombi med biogasmotorn. Det verkar vara en bra bil som blir riktigt förmånlig för plånboken jämfört med de andra.
Hur skulle ni tänka? Gas, Diesel, Etanol? Tyskt, Svenskt? Nåt annat?
Som vanligt räknar jag med att Happy har svaren...