[OT] Min nästa telefon

[OT] Min nästa telefon
Min SonyEricsson W880i fungerar mycket bra, liten, lätt och smidig.

Enda felet är att knapparna är för små med höst-/vinterhandskar på.

/Fedde

[OT] Min nästa telefon
min nästa telefon blir en iphone. Jag är mäkta imponerad av touchen som jag skriver det här på. Tänk om man kunde ringa på den också...

[OT] Min nästa telefon
Det är ju bara att köpa. Blocket kryllar ju av upplåsta iPhone. Polarn köpte en och den är riktigt grym. För mig blir det dock en Nokia N82 som jag kommer få imorgon =) 5 megapixel med blixt, inbyggd gps etc...

[OT] Min nästa telefon
rouster skrev:
-------------------------------------------------------
> Iphone är underbar! Men den är inte värd att
> köpas innan den har 3G-stöd.

Varför inte?

Jag har en iphone nu och är toknöjd, wifi finns lite överallt i stan så då går det toksnabbt att surfa. Surfa/googlemaps/mail via edge går också ganska snabbt, över förväntan och inte märkbart långsammare än 3G. (iaf inte till det jag använder det, mail & googlemaps & lite nyheter på nätet)

Och till skillnad från den 3G lur jag hade innnan (SonyEricson) så har jag förbannat bra batteritid och behöver inte ladda den varje gång jag ser ett vägguttag.

Och med "gps" funktionerna som kom inatt med den nya mjukvaran så blir det ju ännu bättre.

(och det absolut bästa är ju att man kan lira alla gamla lucas-art klassiker på den, Sam&Max - Monkey Island - Day of the tentacle, slår ju varenda annat mobilspel med hästlängder och fungerar grymt med touchscreen)

[OT] Min nästa telefon
Jag vet att det är en grym lur! Vill ha en själv. Men inte förrän dom släpper med 3G-stöd, vilket är på gång.
Går helsikes mycket fortare att surfa med min 3G-nokia än med iphonen =/ alla bor inte inne i stan och har tillgång till Wifi dygnet runt.

[OT] Min nästa telefon
Jag håller med, 3G är ingen livsnödvändighet. Hade det aldrig på nån av mina HTC-telefoner men jag har det däremot nu och jag tycker inte det går så mycket fortare direkt. En aning bättre ljud kanske.

Lucas Arts-spelen funkar fint även på windowslurar och massa andra plattformar, ScummVM är otroligt ballt.

[OT] Min nästa telefon
Frågan är om en iphone är en livsnödvändighet över huvud taget? =D
Men jag tycker det är löjligt att apple inte orkar baka in en billig funktion! Visserligen finns väl inte 3G på amerikanska marknaden? Kanske är därför.
Ungefär som att Apple envisas med att inte inkludera radio i ipoden! Ush.

[OT] Min nästa telefon
Jo, ScummVM är grymt. Har aldrig provat det på en windowslur dock.

Själv är jag som sagt glad att det inte är 3G och skulle valt det även om 3G fanns.
Men jag använder internet/mail såpass lite, och fördrar hellre bättre batteritid.

Men givetvis har alla olika behov, så klart det blir kul när den kommer med 3G också.

Absolut bästa är ju att den fungerar riktigt bra som ipod också, så man sparar in en "pryl" i fickorna.

Angående radio, finns det inte nått tillägg typ "fjärrkontroll med radio" eller liknande till ipoden, har för mig det? iphonen kan ju streama webbradio, men det är ingen som jag provat.

Sen ryktas det ju om Sling-funktioner till iphonen så man kan se teve etc, det kan bli fint.

[OT] Min nästa telefon
Iphonen har väl rätt så kass batteritid om man leker med den hela dagarna trots 2G?
Har inget emot själva telefonen, gränssnittet är revolutionerande! Kommer köpa en när den kommer med 3g :p
Jo visst känns det vettigt att köpa en ipod för flera tusenlappar, sen måste man köpa en löjlig extern radio för många hundralappar som bara glappar och går sönder (ja jag har haft en), när det ingår i vilken sketen mp3 spelare som helst för 300kr. Det är genomtänkt =)

[OT] Min nästa telefon
Albion skrev:
-------------------------------------------------------
> (och det absolut bästa är ju att man kan lira
> alla gamla lucas-art klassiker på den, Sam&Max -
> Monkey Island - Day of the tentacle, slår ju
> varenda annat mobilspel med hästlängder och
> fungerar grymt med touchscreen)

Det kunde man ju redan på P900 för 5 år eller så sedan så det är ju knappast nytt.

Sen får man ofta bättre mottagning med 3G aktiverat dvs att du kan ringa där du inte kan ringa utan 3G, inte bara surfningen som blir snabbare.

[OT] Min nästa telefon
rouster skrev:
> Ungefär som att Apple envisas med att inte
> inkludera radio i ipoden! Ush.

Ja eller som att Nokia envisas med att köra "Visual radio" istället för RDS radio... värdelöst och oanvändbart.

Tillbaka
Topp