[OT] Min nästa telefon

[OT] Min nästa telefon
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> WiMAX är det som kommer! tror att 3G satsningen
> är en ända stor flopp!

WiMAX styrka är väl snarare som en av lösningarna på Last Mile-problemet?

[OT] Min nästa telefon
Som med alla andra appleprodukter får man väl köpa en jävla massa dyra tillbehör för att komma upp i industristandard (radio till din ipod?) och sen får man väl som vanligt dra över en silikonkondom för att den inte ska se ut som katten gjort något på mattan efter en vecka. ;)

[OT] Min nästa telefon
Bara hela styrsystem (Clickwheel kommer att försvinna på iPoden nu), och att man har en riktig webbläsare i mobilen som ser ut att vara användbart, och att man kan göra conference calling på så lätt sätt, och hantera epost på så lätt sätt, och hantera zoomning och bilder på ett så bra sätt, och widgets, och OS X (som tillåter flera andra intressanta möjligheter).

Bara det.

Peter E skrev:
> var det något som kändes nytt ?
> efter typ 3 år med rykten spottar de ur sig en
> I-pod-telefon, exakt vad alla förväntat sig,
> både när det gäller funktion storlek och
> utseende. jäsp !
>
> hade väntat mig något lite roligare från apple

[OT] Min nästa telefon
Opera? Varför inte. FireFox för all del...
Java? Naturligtvis.
Pushmail? Jag tror att jag läste att det är inbyggd med den Yahoo mail konto som följer med iPhone, but jag är inte säkert på det.

Från hemsidan:

iPhone features a rich HTML email client and Safari — the most advanced web browser ever on a portable device — which automatically syncs bookmarks from your PC or Mac. Safari also includes built-in Google and Yahoo! search. iPhone is fully multi-tasking, so you can read a web page while downloading your email in the background over Wi-Fi or EDGE.

iPhone uses a rich HTML email client that fetches your email in the background from most POP3 or IMAP mail services and displays photos and graphics right along with the text.

[OT] Min nästa telefon
TBone skrev:
> Coolt, en pda...

Det hade varit roligare om de vågat kalla den för Newton :)

Ska bli intressant att se om det går bättre den här gången. De är först ut med det som alla mobil-tillverkare verkar vara på väg mot (mp3-spelare, kamera, vettig e-post och web-läsare i ett). Om skärmen inte repas och de fixar bättre lagringsutrymme än de fjuttiga 8 GB som finns nu (åtminstone 20, helst 40) och batteri-tiden är bra kan det säkert bli en bra pryl.

[OT] Min nästa telefon
Daner skrev:
> Pushmail?

Japp, det finns om man kör Yahoo mail precis som du skrev.

[OT] Min nästa telefon
Varför blir mobiltelefonerna bara större och större? Snart är vi ju tillbaka på 80-talet.

_38638535_bigphone150.jpg

[OT] Min nästa telefon
som alla apples prylar ser den skitläcker ut på high-res bilder och som ny, kommer antagligen se rätt mörbultad ut efter en vecka i jeansen med alla mynt/nycklar/snusdosor, etc.

Dessutom undrar jag hur väl den kommer funka efter en dag i skidbacken i åre i -10 i ytterfickan på min skaljacka, hade en ipaq där en gång, skärmen sprack...
Jaja, inovativt gränssnitt, är själv lite besviken på den (relativt) dåliga upplösningen på en så stor skärm, anmärkningsvärt att den saknar 3g.

Kommer (kanske) köpa dess efterföljare, är säker på att mina kollegor på jobbet kommer förhandsboka första buggiga versionen som dyker upp i Sverige.

[OT] Min nästa telefon
Med tanka på hur många fodral och tillbehör som finns till I-pod så lär det säkert dyka upp nåt som gör den där lite tåligare.

Newton ja.. Vad hade hänt om Apple hade släppt den för licenstillverkning? Det var ju lite sånt på gång för tolv-tretton år sedan när Power PC kom.

[OT] Min nästa telefon
pushmail är när du inte behöver anropa funktionen för att hämta/ta emot mail. mailen "trycks" in i din dator då det inkommer ett nytt mail till servern, detta sker automatiskt.
på gott o ont

[OT] Min nästa telefon
Själv undrar jag om batteriet kommer vara löstagbart, någon som vet?

I övrigt en cool grej, men kameran var i klenaste laget (antingen en 3+ mp eller ingen kamera alls), 3G kunde finnas och fortfarande frågetecken kring reptåligheten hos skrämen.

[OT] Min nästa telefon
Den har stöd för IMAP och POP3 mailhantering, så om din MS Exchange är inställed för att fungera som en IMAP mail server, så kommer åtminstone den delen att fungera.

Mr Handley skrev:
> Mail och webb är dömt att misslyckas på en
> telefon, så det använder jag bara i nödfall.
> Jag förstår att de vill prioritera i*
> synkningen, men handen på hjärtat så tror jag
> det är fler som vill ha synkat med outlook så
> det vore i mina ögon dumt att prioritera det ena
> före det andra.

[OT] Min nästa telefon
Peter C skrev:
> Själv undrar jag om batteriet kommer vara
> löstagbart, någon som vet?
>
> I övrigt en cool grej, men kameran var i klenaste
> laget (antingen en 3+ mp eller ingen kamera alls),
> 3G kunde finnas och fortfarande frågetecken kring
> reptåligheten hos skrämen.

ingen aning, men igentligen vorre ju inte helt omöjligt. då de säker att luckan till sim kortet är på toppen, o ser inget där på bilderna, så frågan ä om man inte måste ta loss bakstycket för att få dit sim kortet, o då äre ju inte helt omöjligt att batteriet blottlägs, men samtidigt har ju apple haft fast batteri i alla sina tidigare produkter (förutom bärbara datorer då), i alla fall de senaste åren. så risken finns ju att det är fast.

[OT] Min nästa telefon
Cisco vill ha en bättre deal, men de spelar farligt. Nu har Apple möjligheten att "döpa om" det till ApplePhone, ge Cisco ingenting och njuta av mer utrymme i media pga "tvistet". Det är inte så att Apple har redan sålt någonting eller ens tryckt ut packetering eller marknadsföringsmaterial som kommer att kosta massor att återkalla.

Bästa analysen jag har läst om varför första versionen är inte 3G

80% of the worldwide mobile subscribers are in regions served by GSM/GPRS/EDGE.

The numbers for every other protocol are substantially lower (even CDMA).

By the time you look at EvDO, 1xRTT, UMTS, or any of the other score of 2.5G, 2.75G, 2.9G, 3G, or 3.5G technologies, you've got to pick and choose and drive up cost and size and weight and drive down battery life to serve a market only addressing relatively smaller segments of the overall market.

Better to bring GSM/EDGE to market, serve 80% of the worldwide market, validate the overall concept, and then diversify. Look at how Motorola launched the RAZR (which came out at $500 with a service contract/$800 without) and expect that Apple watched that carefully.

But know this, Apple won't go to market in Asia with GSM/EDGE. Because they wouldn't sell very many (if any) devices in China, Japan, Korea, Taiwan without 3G technologies. Which, of course, is why those markets are waiting until MacWorld 2008.

[OT] Min nästa telefon
sen äre väll så att cisco äger namet i usa, men i europa osv. äre apple som äger det, alltså har apple en hållhake på cisco, om nu inte cisco ä villiga att döpa om sin produkt här i europa t.ex.

för de som är inresserade av gränssnittet i nallen, kolla denna film
där en reporter får en riktig demo, inte bara en me animerade bilder, utan med den riktiga nallen

[OT] Min nästa telefon
Men är inte den var mans nästa telefon Nokia N95
GPS (karta på minnseskort)
5 mp kamera
Kamera med DVD kvalitet
Perfekt för Happy rides......
TV utgång.
3G

Kommer i mitten av Februari,,,,

Roger

[OT] Min nästa telefon
Lika stor som Nokia Newyorker 6280 som jag har nu
Samma mått skillde nått gram och 5mm bredare mer på N95

Storlek Visa alla Dölj alla
Nokia N95 Nokia 6280
Vikt 120 g 115 g
Längd 99 mm 99,9 mm
Bredd 53 mm 46 mm
Tjocklek, med minsta batteriet 21 mm 21 mm
Volym 90 cc 91 cc

Roger

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Min nästa telefon
imrog skrev:
> Men är inte den var mans nästa telefon Nokia
> N95
> GPS (karta på minnseskort)
> 5 mp kamera
> Kamera med DVD kvalitet
> Perfekt för Happy rides......
> TV utgång.
> 3G
>
> Kommer i mitten av Februari,,,,
>
> Roger

vad är kamera med DVD kvalitet? det är knappast nån standard för kamror :D har själv en 3,2 Mp kamera i min nalle, visst går det att ta bra bilder, men det kräver ju att man har optimala förhållanden eller exakta inställningar. en vanlig digitalkamera slår en mobilkamera i 99 fall av 100.

sen, vart hittar du info om att kartorna ligger på minneskoret? jag har hört att de kanske blir sånna som laddas ner allt eftersom man åker.

N95 är absolut en fin mobil, riktigt fin. men måste sälv säga att ja tycker att apples är ett snäpp värre. men som sagt, båda har sina fördelar. ja gillar inte att N95 är så tjock, tycker att tjockleken är en faktor som gör att nallen känns stor i större grad än vad höjden påverkar den känslan. har havt en motorola SLVR, rätt hög mobil, men jäkligt tunn. kändes smidigare än den samsung ja hade som var 3 cm mindre på höjden, men typ 1 cm tjockare.

[OT] Min nästa telefon
Var inne på The Phonehouse och de sa det kommer ligga på minneskort
(annars får man väl köpa karta som det är på vanlig GPS)

Självklart är en riktig kamera bättre...
Men den jag har nu är 2 MP och får hyffasde bilder för webb och ride reports.
Så 5MP måste ju bli bättre än så....

DVD kvalitet är ju som sagt väl tilltaget av tillverkaren,,,Men jag kan sträcka mig till
att det blir ok filmer för webben..
Bara en sån sak att det är TV utgång på den... Sånt diggar jag...HAHAHA

Förstör inte mina visioner nu,,,,,,
Har ju prylbegär......

Roger

[OT] Min nästa telefon
jag missade bruses tråd helt, men den passade ju bättre här. (detta är anledningen till att jag oftast inte startar trådar själv. trådkapning är mindre pinsamnt att göra dubletter av) =)

r

[OT] Min nästa telefon
imrog skrev:
> Var inne på The Phonehouse och de sa det kommer
> ligga på minneskort
> (annars får man väl köpa karta som det är på
> vanlig GPS)

hehe, ja det var ju en trovärdig källa :D eller kanske inte. men vi får hoppas det inte blir som wayfinder elelr telias gps system. o att det inte blir a-gps.

>
> Självklart är en riktig kamera bättre...
> Men den jag har nu är 2 MP och får hyffasde
> bilder för webb och ride reports.
> Så 5MP måste ju bli bättre än så....

suck, när ska folk inse att Mp inte är allt. Mp har idag blivit synonymt med bra bild vilket egentligen är fel. Mp talar ju igentligen bara om hur stor bildens upplösning är, inte hur bra den är.

>
> DVD kvalitet är ju som sagt väl tilltaget av
> tillverkaren,,,Men jag kan sträcka mig till
> att det blir ok filmer för webben..

jaha? aldrig läst om det, vad innebär det? 640x.....? finns ju inga digitalkameror som ger särskilt bra film, alltså i hög upplösning och med många frames/s. finns några få, men det ä inte många.

> Bara en sån sak att det är TV utgång på den...
> Sånt diggar jag...HAHAHA

hehe, jo, det kan ju vara kul, den där gången per år då man vill visa sunkiga bilder, i pissig kvalite på tv:n, som isig ofta inte ä nån höjdare i upplösning :D

>
> Förstör inte mina visioner nu,,,,,,
> Har ju prylbegär......
>

hehe, sorry. men det är en fin mobil, helt klart. N95 kommer bli ruskigt fin. men den är enligt mina mått inte bättre än iPhone. därmot kanske de tilltalar olika grupper.

[OT] Min nästa telefon
Min referens är NOKIA 2 MP och den tänkta Nokia 5MP(som det är i nya)
Kan man kalla det referenspixlar ;-)
Kameraspecifikationer
CMOS-sensor, 5 megapixel (2592 x 1944)
Carl Zeiss-optik, Vario Tessar-objektiv
Brännvidd: 5,6 mm
Fokuseringsområde: 10 cm ~ oändlighet
Makrofokusavstånd: 10-50 cm
Mekanisk slutare med 1/1000~1/3 s slutarhastighet

Video
Upplösning: 640 x 480 (VGA) med upp till 30 bilder/s
Ljudupptagning: AAC-stereo

Stillbilder
Upplösning: upp till 5 megapixel (2592 x 1944 pixlar)
Filformat: JPEG/EXIF
Autofokus
Autoexponering - centrerad
Exponeringskompensation: +2 ~ -2 EV vid 0,5 steg
Vitbalans: automatisk, soligt, molnigt, glödlampsljus, lysrörsljus
Motivtyper: automatisk, sport, användardefinierad, närbild, stående, liggande och natt
Färgtoner: normal, sepia, svartvit, ljus eller negativ
Zoom: (optisk/digital) 1x / upp till 20x (5 megapixel upp till 6x)

Kamera mobil kommer aldrig kunna knäcka en valig kamera...

Vet att lins och objetiv har klart mer att göra med en bra bild.

Kikar på NIKON D40 som verkar bli en prisvärd kamera. Med endast 6Mp Men tror det kommer ge bättre
bilder än NONAME 12mp tex.

Roger

[OT] Min nästa telefon
Läste rubriken skummade igenom lite orkade inte gå så mycket då det verkade var mycke iphones :-)
Det fick bli denna men nu är det ju inte min nästa utan nästa är den som kommer efter denna..

DSC00199.JPG ht=725

[OT] Min nästa telefon
iPhone verkar definitivt inte vara min grej:

från New York Times FAQ om IPhone:
===================================

*Can it be used with anything but Cingular?
No.

* Is it an unlocked phone, so I can use it with a carrier other than Cingular?
No.

* Will there be a non-Cingular version?
Not within the first two years.

* Can it run Mac OS X programs?
No.

* Can I add new programs to it?
No. Apple wants to control the look and feel and behavior of every aspect of
the phone.

* Does it connect to iChat?
No.

* Does it have games?
No.

* Does it have GPS?
No.

* Voice recognition? Voice dialing? Voice memos?
No, although this COULD change by June when the phone ships.

* Does the Web browser support Flash or Java?
No

* Does the camera record video?
Not yet. Apple MAY add this feature by June..

* Is there a calendar?
Yes.

* Will it sync with Outlook?
No.

Ifrån MacWelt.de

- iTunes songs can NOT be set as ringtone
- No Voice over IP support
- No wireless iTunes downloads/purchases

Saknar flera funktioner som jag använder dagligen (främst exchange/outlook-synk och möjlighet att köra tredjepartsprogram)

[OT] Min nästa telefon
dock måste du ju ta i åtanke att du snackar om en telefon som inte är färdig, som inte släpps förän om några månader i usa, så mjukvaran är långt ifrån kalr, vilket de oxå säger i den artikel du läser från.

dessutom, den där låsningen gäller ju bara usa, och det ända det hindrar dig som svensk är att du inte kommer kunna importera den innan den släpps här. väl här kommer den vara uppdaterad och troligen olåst. eller i alla fall komma med flera operatörer

[OT] Min nästa telefon
Självklart, men vilka specar som kan komma att ändras nämns ju tydligt och det är bara smågrejor.

När den släpps här om något år är jag övertygad om att den kommer ha 3G osv - men det är om ett år, då kommer konkurrenterna ha fått ännu längre försprång. Det här är ingen lätt marknad att ge sig in på!

[OT] Min nästa telefon
jomper skrev:
> Självklart, men vilka specar som kan komma att
> ändras nämns ju tydligt och det är bara
> smågrejor.

jaru, några exempel som du skriver om som att det inte funkar är ju saker som troligen kommer att fixas, så som att dessa saker funkar (av de du nämner): iChat, syncning med PC, java support i webbläsaren, röststyrning, kommer troligen inte vara låst här, kanske mer öppen för tredjepartsprogram. det är JÄKLIGT svårt att säga att så o så blir det, när det är 5 månader, eller nästan 6 månader innan den släpps i usa och ännu längre innan den släpps här.

>
> När den släpps här om något år är jag
> övertygad om att den kommer ha 3G osv - men det
> är om ett år, då kommer konkurrenterna ha fått
> ännu längre försprång. Det här är ingen
> lätt marknad att ge sig in på!

augusti eller oktober sägs det, sist jag kollade så var det 12 månader på ett år :D så vi snackar inte om ett år. men du har rätt i att det är en mycket hård marknad att ta sig in på. men omöjligt äre inte. hur många "experter" vare inte som dissade ipod när den kom och kolla hur det gick.
i o med att deras operativsystem troligen är rätt flexibelt, så som de oxå sa, så kan mycket ändras rätt snabbt. anlendingen till att de visade den nu är ju att den måste testas en massa, o de testerna utförs inte av apple o därmed har de ingen kontroll på det.

[OT] Min nästa telefon
Hela artikeln luktar FUD http://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_uncertainty_and_doubt

Vissa saker som NYT rapporterar är så fel att jag har svårt att ens hitta gränsen till vad som är sant.

*Can it be used with anything but Cingular?
NYT säger: No.

Daners kommentar nr. 1: Modellen som presenterades kommer att lanseras med Cingular i Nordamerika. iPhone kommer till Europa under 4:e kvartal 2007, och till Asien 2008. Det är högst tveksam att det kommer att säljas av Cingular utanför Nordamerika. Dessutom är det så att om man tar en US-köpt iPhone utomländs så kommer det troligtvis att fungera med Cingulars partners utomländs (Tele2/Comviq här i Sverige), men kanske utan alla Cingular-specifika funktioner. Vi vet inte precis hur det kommer att bli innan försäljning börjar i USA, och även då är det ingenting som säger att modellen som kommer senare till EU är samma.

* Is it an unlocked phone, so I can use it with a carrier other than Cingular?
No.

Daners kommentar nr. 2: Gäller bara modellen som presenterades, dvs. den som kommer att säljas i Nordamerika. Modellerna blir troligtvis unlocked för både EU och Asien.

* Will there be a non-Cingular version?
Not within the first two years.

Se kommentar #1 och 2

* Can it run Mac OS X programs?
No.

* Can I add new programs to it?
No. Apple wants to control the look and feel and behavior of every aspect of
the phone.

Daners kommentar nr. 3: Faktum att Apple vill kontrollera utseendet betyder inte att man kommer inte att kunna lägga till nya programvara. iPhone har samma 30-pins anslutning som iPod, så ett flertal tillbehör och dockningsstationer som inte tillverkas av Apple kommer med all sannolikhet att vara kompatibel med den. Man kan förvänta möjligheten att installera hundratals Widgets (som de som är tillgängliga för Dashboard för OS X). http://www.apple.com/downloads/dashboard/

* Does it connect to iChat?
No.

Daners kommentar nr. 4: iChat tillåter man att chatta på datorer som har OS X via text, röst eller video. iPhones text meddelande (SMS) hantering ser nästan likadana ut som den i iChat. Det är en telefon, så faktum att den inte har iChat för röst chat är inte alls förvånande, och GSM/EDGE har inte tillräckligt bra bandbred att tillåta video chat. Man kan tänka sig att en eventuell 3G version (lansering 2008) kommer att ha video chat funktionalitet.

* Does it have games?
No.

Se kommentar nr. 3

* Does it have GPS?
No.

Daners földfråga nr. 1: Vilka andra mobiler har inbyggd GPS?
Daners följdfråga nr. 2: Vilka andra mobiler säljs med GPS byggd av samma företag som bygger telefonen som standard?

FUD igen. iPhone har både Bluetooth och en iPod standard 30-pin connector, så det är högst sannolikt att en 3:e parti kommer att tillverka en GPS som har funktionalitet via iPhone. Apple har ingen anledning att hindra det iaf.

* Voice recognition? Voice dialing? Voice memos?
No, although this COULD change by June when the phone ships.

* Does the Web browser support Flash or Java?
No

Safari på iPhone är en betydligt mer kraftfull html browser än någon annan som finns inom mobiltelefoni. Vilken annan telefon har bättre stöd för html plus support för Flash och/eller Java på den inbyggda webbrowsern? Det finns ingen inbyggd hårdvarubaserat begränsning som skulle hindra Apple att bygga in denna funktionalitet i framtida modeller, eller ens innan lanseringen i juni.

* Does the camera record video?
Not yet. Apple MAY add this feature by June..

* Is there a calendar?
Yes.

* Will it sync with Outlook?
No.

iPhone har full support för IMAP mail servers, och MS Exchange Server kan konfigureras som en IMAP server. Stora anledning finns för 3:e partier att utveckla sync-möjligheter för Outlook, Domino mm, men Apple har väldigt lite anledning att pröjsa denna utveckling själv.

[OT] Min nästa telefon
Daner skrev:
> Hela artikeln luktar FUD

Jo, den gäller uppenbarligen bara de telefoner som kommer säljas i USA.

> * Will it sync with Outlook?
> No.
>
> iPhone har full support för IMAP mail servers,
> och MS Exchange Server kan konfigureras som en
> IMAP server. Stora anledning finns för 3:e
> partier att utveckla sync-möjligheter för
> Outlook, Domino mm, men Apple har väldigt lite
> anledning att pröjsa denna utveckling själv.

Fast då kan du bara synka mail. Jag synkar allt mitt outlook-data till telefonen och har blivit väldigt beroende av den funktionaliteten. Windowstelefonerna lämnar en hel del att önska på många vis men jag kan inte ha något annat eftersom ingen annan synkar mot exchange lika bra.

[OT] Min nästa telefon
[OT] Min nästa telefon
angående patentet, nu verkar det klarna varför apple inte fullfölje förhandlingarna med cisco angående namnet innan de släpte sin mobil, från http://apple.slashdot.org/apple/07/01/13/140254.shtml :

"An anonymous reader writes "An investigation into the ongoing trademark dispute between Cisco and Apple over the name "iPhone" appears to show that Cisco does not own the mark as claimed in their recent lawsuit. This is based on publicly available information from the US Patent and Trademark office, as well as public reviews of Cisco products over the past year. The trademark was apparently abandoned in late 2005/early 2006 because Cisco was not using it.""

[OT] Min nästa telefon
Jag vet vem Pogue är, och de allra flesta saker som han skriver om Apple är allt annat än Apple-fientlig. Trots detta fick jag känslan av att frågorna och svar i artikeln behövde mer utveckling för att kunna ge en balanserad bild, särskilt när det gäller den version som kommer att lanseras i EU.

Det kommer att finnas mycket som inte tilltalar vissa segmenter av marknaden, men det är alldeles för tidigt att bli missnöjd med operativsystemet, mjukvaran, batteriliv eller synkningsmöjligheter eftersom versionerna som kommer att släppas i USA och EU kommer att gynnas av både utvecklingstid och sjunkande minnespriser under årets gång.

Edit - Nu har jag kollat hela artikeln och helheten ger mig inte samma känsla som axplocket som postades tidigare. Här har ni flera andra frågor och svar från artikeln:

Does it run programs from Palm, Symbian, Windows? --No.

Is it ambidextrous? --No.

Does it get onto the HSDPA (3G) high-speed Internet network that Cingular has rolled out in a few cities? --No. But Steve Jobs said a later version of the iPhone will — once there's enough HSDPA coverage in this country to justify it.

Will it play music over Bluetooth? --Unknown.

Can you change the battery yourself? --No. You’ll have to send the phone in to Apple for battery replacement, just as with the iPods.

Can it open Word and Excel documents? --No. (Steve Jobs says it can open PDF files, though.)

Can you use it one-handed? --Yes, for some functions. But overall, it’s less convenient than on a phone with physical keys.

Can I make a call while driving a car? --Not as easily as on a regular cellphone with programmed speed-dial keys. (Besides--MUST you?)

Does it connect to standard iPod accessories like car docks and speaker systems? --Yes!

Does it work overseas? --Yes. It’s a quad-band GSM phone, meaning you can use it in any country (for an added fee, of course).

Will they make a non-cellphone version--a widescreen touch iPod? --Nobody knows. Apple doesn’t leak product info until it’s good and ready.

That scrolling through lists thing is glitzy, but what if I have 3,000 names in my address book? --There’s also an alphabet "index tab" down the right side of the screen, so you can jump to another spot in the list.

What about airplane use? --It has a airplane mode (wireless off), just like any cellphone.

Won't the screen get smudgy? --It does, but you don't see it except when the screen is off. The one I played with was pretty streaky, but wiping it on my sleeve cleaned it completely.

soulbrorsan skrev:
> Daner skrev:
> --------------------------------------------------

> > Hela artikeln luktar FUD
> >
> http://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_uncertainty_and_doubt
>
> Knappast FUD, den är ju skriven av David Pogue!
> Han är ju en av de mest Apple-vänliga
> reportrarna i amerikansk media, i stil med Walt
> Mossberg i Washington Post.
> Läs vad han skrev efter att lekt lite med en
> iPhone, knappast FUD...
> http://bits.blogs.nytimes.com/2007/01/09/some-hand
> s-on-time-with-the-iphone/

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Min nästa telefon
Daner skrev:

> Can you change the battery yourself? --No.
> You’ll have to send the phone in to Apple for
> battery replacement, just as with the iPods.

Tjena!

OMFG! Att dom inte lärt sig ännu.. Om mitt batteri blir dåligt vill jag kunna köpa ett nytt och stoppa in det 5 minuter senare, inte behöva skicka in prylen.. Ok med en iPod, men en telefon ska jag fan inte behöva skicka iväg.. Dessutom fanns det ett otal saker i listan som gjorde mig mer negativ..

Jag håller mig till företagen som gjort telefoner och telefonutrustning i snart hundra år.. T.ex. Ericsson..

Med deras nya Memory stick duo (som kommer detta år) så kan man ha 64gb i nallen, det räcker för mig..

Tillbaka
Topp