[OT] Min nästa telefon

[OT] Min nästa telefon
hehe, det ovan nämnda svenska företag som gjort telefoner i hundra år, har ju faktiskt oxå gjort en mobil där man inte kunde byta batteriet själv, så man måste inte vara en "oerfaren" mobiltillverkare för att komma på en sådan lösning.

[OT] Min nästa telefon
http://www.ipodbatteryfaq.com/#22

Har du en länk om en 64GB Memory stick? Jag har sett den här:

64gb_drive.jpg

men den kostar 5000. Dollars.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Min nästa telefon
iPhone är en produkt för privatanvändare och mindre företag. Corporate-användare kommer välja något annat tror jag. Precis som med datorerna.. :)

[OT] Min nästa telefon
ja, vilken memorystick duo äre ni tänker på och som passar i SE´s nallar? för de har ju ÄNNU en gång bytt standard i sina mobiler. först vare MS DUO, den MS DUO Pro, och nu MS DUO micro/M2 eller va de heter. det är då absolut inte den sista som kommer i 64 Gb, för det får de aldrig in på ett M2, då hade vi sett det i vanliga MS för länge sen :D

[OT] Min nästa telefon
Den e ju lätt "den" Najsigaste telefonen.. T.o.m. min Motorola K1 (Krzr) e ju inte ens nära.. Ska dock vänta tills 3G operativsystemet kommer till den.. lite bättre då

[OT] Min nästa telefon
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> iPhone är en produkt för privatanvändare och
> mindre företag. Corporate-användare kommer
> välja något annat tror jag. Precis som med
> datorerna.. :)

ja det är ju egentligen rätt konstigt att det är så, med tanke på service o så. min egen erfarenhet från företag är ju att windowsdatorerna där, behöver mycket mer service o översyn av mjukvaran än macarna _D

[OT] Min nästa telefon
Stora företag vill kunna styra allt centralt och vill inte att det grafiska gränssnittets utseende ska ändras vid varje ny version av operativet (OS X har utvecklats en hel del!). På de här punkterna har Windows stora fördelar..

[OT] Min nästa telefon
Skillnaderna i utseendet mellan NT, W2K, XP och Vista är minst lika stora som mellan de olika versioner av OS X, men jag håller med att ändringar i OS X har kommit snabbare.

Jag vet att NT är riktig gammal och borde inte ens tas upp i diskussionen, men jag känner till en ganska stor "företag" här i Norden (15000 anställd) som hade fortfarande en hel del NT burk i skarp drift fram till ganska sent i 2006. Samma koncern har inte ännu officielt support för XP...

[OT] Min nästa telefon
Daner skrev:
> http://www.ipodbatteryfaq.com/#22
>
> Har du en länk om en 64GB Memory stick? Jag har
> sett den här:
>
> http://www.engadget.com/media/2006/03/64gb_drive.j
> pg
>
> men den kostar 5000. Dollars.

Tjena!

Jag hade fel.. 32gb korten kommer ut i år.. 64gb kommer nog inte långt därefter, då Sony redan för tre år sedan sa att MS Duo Pro kommer att klara av det..
http://www.akihabaranews.com/en/en/news-12947-A+Memory+Stick+PRO-HG+with+32GB.html

[OT] Min nästa telefon
Daner skrev:
> http://www.ipodbatteryfaq.com/#22
>

Tjena!

Fortfarande vill jag kunna köpa ett batteri via nätet t.ex. och byta det själv.. Ibland när man har slut på kräm då man glömt ladda är det bra att kunna låna av nån som har likadant batteri m.m.

VÄRDELÖST!

[OT] Min nästa telefon
Jan skrev:
> Jag kanske missade det i denna långa OT tråd,
> men är den vattentålig och stötsäker?

Inte ett dugg.

[OT] Min nästa telefon
Kneecap skrev:
> Daner skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > http://www.ipodbatteryfaq.com/#22
> >
>
> Tjena!
>
> Fortfarande vill jag kunna köpa ett batteri via
> nätet t.ex. och byta det själv.. Ibland när man
> har slut på kräm då man glömt ladda är det
> bra att kunna låna av nån som har likadant
> batteri m.m.
>
> VÄRDELÖST!

hehe, ungefär som T65 som kom från ett så fint svenskt företag som gjort telefoner i 100 år :D

VÄRDELÖST :D

[OT] Min nästa telefon
Jensen skrev:
>
> hehe, ungefär som T65 som kom från ett så fint
> svenskt företag som gjort telefoner i 100 år :D
>
>
> VÄRDELÖST :D

Tjena!

Alla kan göra EN miss.. Apple gjorde det när den första IPoden kom och upprepade den igen och igen och igen.. Eller hur?

Daner skrev:
>http://www.audio-outfitters.com

Att behöva använda massa extra tillbehör, för en sån självklar grej, är bara jobbigt..
Att det finns så mycket extra batterier visar ju också på att Apple har problem med batteri-tider med mera.. Jag blir verkligen sugen på en sån då.. nej..

[OT] Min nästa telefon
Kneecap skrev:
> Jensen skrev:
> -----
> >
> > hehe, ungefär som T65 som kom från ett så
> fint
> > svenskt företag som gjort telefoner i 100 år
> :D
> >
> >
> > VÄRDELÖST :D
>
> Tjena!
>
> Alla kan göra EN miss.. Apple gjorde det när den
> första IPoden kom och upprepade den igen och igen
> och igen.. Eller hur?
>
>
> Daner skrev:
> -----
> >http://www.audio-outfitters.com
>
> Att behöva använda massa extra tillbehör, för
> en sån självklar grej, är bara jobbigt..
> Att det finns så mycket extra batterier visar ju
> också på att Apple har problem med batteri-tider
> med mera.. Jag blir verkligen sugen på en sån
> då.. nej..

jaru, beror ju på om man ser det som ett misstag. jag göre inte. har i alla fall inte haft nå problem med det ännu. har heller aldrig haft två batterier till min mobil eller ens bytt batteri, jag laddar i tid, innan det tar slut. funkar ju utmärkt :D

[OT] Min nästa telefon
Jag kan hålla med macfolket i frågan. Det är inte ofta man byter batteri numera.. Till min gamla GH337 hade jag däremot mängder med batterier :)

[OT] Min nästa telefon
Jensen skrev:
>
> jaru, beror ju på om man ser det som ett misstag.
> jag göre inte. har i alla fall inte haft nå
> problem med det ännu. har heller aldrig haft två
> batterier till min mobil eller ens bytt batteri,
> jag laddar i tid, innan det tar slut. funkar ju
> utmärkt :D

Tjena!

Ok.. Vi säger såhär.. Jag köte den första IPoden direkt när den kom.. Jag är fortfarande jävligt bitter..

[OT] Min nästa telefon
Kneecap skrev:

> Ok.. Vi säger såhär.. Jag köte den första
> IPoden direkt när den kom.. Jag är fortfarande
> jävligt bitter..

ja det va ju tråkigt för dig, men alla kan ju inte vara nöjda :D

[OT] Min nästa telefon
Apple har gjort ett medvetet val att bygga både iPod och iPhone som stängda enheter, utan att bygga in möjligheten för kunden att öppna utan att garantin går forlorad. Detta gör det möjligt att minimera storleken och vikt och maximera kvalitetskänslan, men det blir helt klart mer bökigt när det blir dags att byta batteriet. Ingen forutom Apple vet (än så länge) hur det kommer att bli med möjlighet att byta ut SIM-kortet när iPhone lanseras i USA, EU och Asien.

Man behöver naturligtvis inte hålla med deras resonemang, men det är viktigt att förstå vad man vinner med det och inte bara vad man förlorar.

[OT] Min nästa telefon
?? de sa ju på keynoten att simkortet sattes in i bakom lucka på toppen av mobilen, när de visade alla sidor av iphonen så på toppen sa de "här sätter man in sim kortet" o så vare en pil på mitten på toppen av iphone, så det komemr man nästan garanterat komma att kunna byta.

det är väll bara i usa, där den kommer vara låst de första två åren till cingular. det kan nog missuppfattas, att det inte går att byta, det snarare kanske ska sägas att det inte finns nån anlending o byta då inget fungerar de första två åren

[OT] Min nästa telefon
Daner skrev:
> Check out the alternatives and make your own
> choices.
>
> Har jag sagt att det är bättre?

[OT] Min nästa telefon
Tjena!

Från Pouge:
“I think it’s a bit backwards and disappointing for Apple to introduce a product that requires MORE visual attention than most phones, and which has no tactile means of operation.” –I agree. At this early date, I think the phone may be the weakest part of the iPhone.

HAHAHAHAHA!!! Om hans tankar är rätt så har Apple missat en riktigt viktig sak..

Och hur kasst är inte detta:

“So there are no speed dial keys??” –That one’s been bothering me, too. Even according to the demo at apple.com/iphone, it seems as though to dial, starting from the Home screen, you have to tap the Phone icon, then the keypad icon OR the phonebook icon, THEN tap someone’s name. I can’t believe Apple would design something that requires so many steps. Surely they’ve got a quicker method up their sleeve…

Eller det här?
“Is there any wireless (Bluetooth or Wifi) syncing at all, for contacts and calendar?” –No.

Visst det finns några bra funktioner.. Men mobilen använder jag nog till 70-80% för att ringa på.. Vill gärna kunna göra en backup på datorn med alla nummer och SMS o.s.v.
Där har vi beviset att detta inte är en "telefon" för mig.. Skönt..

[OT] Min nästa telefon
jag gillar apple och är lyrisk över mycket som de gör, men en iPhone kommer jag sannolikt inte att skaffa mig. förklara det du om du kan, kaijan. ;-)

[OT] Min nästa telefon
fredrikw skrev:
> jag gillar apple och är lyrisk över mycket som
> de gör, men en iPhone kommer jag sannolikt inte
> att skaffa mig. förklara det du om du kan,
> kaijan. ;-)

du är ju undantaget som bekräftar regeln. ;-P

[OT] Min nästa telefon
mytomspunnen skrev:
> fredrikw skrev:
> -----
> > jag gillar apple och är lyrisk över mycket som
> > de gör, men en iPhone kommer jag sannolikt inte
> > att skaffa mig. förklara det du om du kan,
> > kaijan. ;-)
>
> du är ju undantaget som bekräftar regeln. ;-P

visst ja, tänkte inte på det :)

[OT] Min nästa telefon
Självklart ska man köpa den!
Fakta talar för sig själv: Vi vet vilka fysiska dimensioner den har och att den är revolutionerande. Övriga detaljer är lite osäkra, men det är som sagt bara detaljer...

[OT] Min nästa telefon
Kaijan skrev:

> Mobiltelefonen är ett arbetsredskap för många
> och att skicka bort telefonen verkar inte helt
> optimalt

Hoppas inte du använder mobilen som arbetsredskap. =D

[OT] Min nästa telefon
bigmollo skrev:
> Kaijan skrev:
> -----
>
> > Mobiltelefonen är ett arbetsredskap för
> många
> > och att skicka bort telefonen verkar inte helt
> > optimalt
>
>
> Hoppas inte du använder mobilen som
> arbetsredskap. =D

Tjena!

Jag har bankat kött med mobilen en gång.. Man tager vad man haver..

[OT] Min nästa telefon
Min nästa mobil skall klara att man pratar i den en hel dag med blåtand headset, och synca 100% med outlook.

Allt annat är sekundärt :)

En funktion som jag saknar på alla telefoner är "provisioning" av batteriet så att man kan säga att XX% av batteriprestandan skall vara reserverad för telefoni.
Då kan man köra på med vidoe/tv/mp3 utan att oroa sig för att dra slut på batteriet p´å roligheter och sedan stå där strömlös när man behöver prata...

Dessutom vill jag ha en reservtank, så att när man pratat slut på batteriet så kan man genom en "magisk" knappkombination komma åt ytterligare 15-30 minuters taltid i batteriet.

[OT] Min nästa telefon
mytomspunnen skrev:
> Conan sätter som vanligt allt i rätt
> perspektiv!
>

Lundatok kunde inte ha sagt det bättre imorse. :P

Tillbaka
Topp