[OT] Modulvägg.

Kung Stalle

Aktiv medlem
[OT] Modulvägg.
Halloj! Ursäkta att jag stör med nåt helt otroligt OT.

Men... jag skulle vilja sätta upp en avskärmningsvägg i ett rum. Mot den väggen skulle jag vilja ställa en garderob och jag skulle vilja kunna hänga upp en spegel och lite annat på den väggen. Väggen skall gå hela vägen upp i taket så en vanlig avskärmningsvägg räcker inte. Nu är det ju inte jättejobbigt att bygga upp en vägg av 45x45-reglar och lite gips men roligare saker finns ju att göra.
Så... i denna värld där nästan allt finns så undrar man ju om det inte finns nåt enkelt som man kan smälla upp i moduler. Det finns ju "industriväggar" men de är ju i glas och metall vilket inte är så lätt att montera upp saker på. Sen finns det modulsystem för kontor men de verkar avsedda för att bygga små mötesrum.

Alternatvit att man låter garderoben vara stommen och så skruvar man upp några skivor på baksidan av den. MEn det kommer nog se jävligt tattigt ut är jag rädd. Om man inte hittar en "skiva" som är som typ dörrar är konstruerade om ni förstår hur jag menar. Lite tiockare men inte så tunga.

Berätta gärna om ni känner till nåt som skulle kunna gå att använda.

Tack!

Stalle

[OT] Modulvägg.
Jag skulle använda garderoben som grundstomme. Du kan ju alltid tapetsera skivan samt skruva fast lister mot väggar, golv och tak för att ge intryck av riktig vägg utan hela jobbet och skador på befintlig struktur. Beroende på styrkekrav gips, plyfa, eller bägge och.

[OT] Modulvägg.
Har likande behov där ett av våra två vardagsrum ska delas till två sovrum. Kommer bygga "flytande" på golvet så att det går att riva sen utan skador, och fästa i tak och väggar. Det är egentligen inte så mycket jobb.

Tillbaka
Topp