[OT] Mongon i plugget

• Trådstartare Trådstartare KTH
  • Start datum Start datum
K

KTH

Guest
[OT] Mongon i plugget
Asså vafan håller dessa KTH-nördar på med och bygger cykelhjul i teorin osv. Fan. De är ju så jävla puckade. Helt lost och verklighetsfrämmande. Såg några som började snacka om hur man bygger hjul utan att ens ha spänt en eker i sitt liv. Suck. Varför ska såna mongon få så mycket högre lön bara för att de sitter och lallar i plugget några år?

[OT] Mongon i plugget
Jag fattar inget alls.. det är väl klart som fan att man måste ha en master för att bygga hjul...

[OT] Mongon i plugget
Ja, men ta annat då. De vet väl inte ens åt vilket håll man drar åt en skruv de där typerna, då ska de väl fan inte komma på hur den där skruven ska placeras heller. Nä. Ur led är tiden.

[OT] Mongon i plugget
KTH skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför ska såna mongon få så mycket högre lön bara för att de
> sitter och lallar i plugget några år?

Varför lallar du inte själv i plugget några år då om det är så lätt?

[OT] Mongon i plugget
Jag vet bara att jag kan spänna en eker och är ett blivande mongo. Jag kan bara reflektera till de mongon i min närhet(klass) som inte kan det. Man måste ju börja någonstans och måste passera de där basic-bitarna som de flesta cykelintresserade passerade i betydligt tidigare ålder. Man bör inte bli arg på människors beteende pga deras okunskap, förhoppningsvis lär de sig något på uppgiften och kommer fram till hur det ska göras "på riktigt". Om de där emot kommer fram till en ritkig slutsats och ändå hävdar motsatsen och inte förstår hur det kan bli så, ja då håller jag med om att de är mongon;)

[OT] Mongon i plugget
JT skrev:
> KTH skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Varför ska såna mongon få så mycket högre
> lön bara för att de
> > sitter och lallar i plugget några år?
>
> Varför lallar du inte själv i plugget några år
> då om det är så lätt?

Meh, det är ju inte det som det handlar om.

[OT] Mongon i plugget
Men ärligt talat.. att byga hjul är inte lätt. Det är inte bara att skruva lite. Teorin bakkom ett cykelshjuls fnktion är faktiskt inte helt trivial. Om du inte uppskattar ingejörskonst kanske du ska bosätta dig i skogen eller nått..

[OT] Mongon i plugget
s skrev:
> Akademikerkomplex eller?

Livserfarenhet. Typ som man vet att de flesta gamla tanterna kör kasst och man inte vågar lämna hojen ur siktfältet när man är i Tensta.

[OT] Mongon i plugget
KTH skrev:
> s skrev:
> -----
> > Akademikerkomplex eller?
>
>
> Livserfarenhet. Typ som man vet att de flesta
> gamla tanterna kör kasst och man inte vågar
> lämna hojen ur siktfältet när man är i Tensta.

Fördomar alltså.

[OT] Mongon i plugget
troll.jpg

[OT] Mongon i plugget
Azog skrev:
> Fördomar alltså.

Definiera fördom. Har jag upplevt det är det väl ingen fördom. Om jag däremot skulle kalla alla spanjorer som bor i spanien för puckon skulle det vara en fördom, för jag har aldrig varit i spanien.

[OT] Mongon i plugget
Aha.

Jag såg en alkis en gång. Alltså är alla människor alkisar. Och det är ingen fördom för jag upplevde det själv.

[OT] Mongon i plugget
Jag tycker iofs det här är en viktig fråga.

INgejörer idag får alltid så mycket skit när de bara försöker göra världen bättre. Uta inejörer skulle vi fortfarande bo i grottor och måla bufflar på väggarna.

De är de jävla ekonomerna som får alldeles för mycket credd och pengar i dagens samhälle. Ekonomi är i många fall destruktivt när det gäller skapande. Visst kommer de ekonmiska intresset alltid vara en drivkrat för att få människor att skapa men.. idag känns det som att mycket skapande går förlorat för att det inte är "lönsamt"

MER MAKT ÅT ingenjören... så kommer världen bli lite smartare men bre mycket tråkigare...

[OT] Mongon i plugget
Fan, om ingenjörerna skulle regera skulle ingenting hända. De skulle bara sitta i sina kostymer med miniräknarna i högsta hugg och se allmänt puckade ut. Nä. Usch.

[OT] Mongon i plugget
e.. skrev:
Utan
> inejörer skulle vi fortfarande bo i grottor och
> måla bufflar på väggarna.
>

Oj!

Vad kom först KTH eller hjulet?

[OT] Mongon i plugget
Ingenjörer är bara skit. Hörs på namnet - ingen gör. Om det bara fanns ingenjörer skulle världen vara jävligt bra, i teorin.

Ekonomer kan berätta imorgon varför det blev som det blev igår, om alla teorier stämmer och man förutsätter ceteris paribus.

[OT] Mongon i plugget
KTH skrev:
> Fan, om ingenjörerna skulle regera skulle
> ingenting hända. De skulle bara sitta i sina
> kostymer med miniräknarna i högsta hugg och se
> allmänt puckade ut. Nä. Usch.

dagens ungdom. det var bättre förr. titta inte i kors för då kan ögonen lämna i kors.

[OT] Mongon i plugget
KTH skrev:
> Fan, om ingenjörerna skulle regera skulle
> ingenting hända. De skulle bara sitta i sina
> kostymer med miniräknarna i högsta hugg och se
> allmänt puckade ut. Nä. Usch.

Bortsett från ett och annat bröllop så har jag aldrig sett mina kursare i kostym efter examenspartyt.

Av din beskrivning så tror jag att du blandar ihop oss med ekonomer.

[OT] Mongon i plugget
KTH skrev:
> ingenjörerna
> kostymer
> miniräknarna

Aha. Det hela bygger på ett missförstånd; du har blandat ihop civilingenjörer och civilekonomer. Ja det är inte så ovanligt som man kan tro.

[OT] Mongon i plugget
Hur många ingenjörer har kostym på sig? Inte jag iaf, inte någon av de jag jobbar med och inte någon av de jag umgås med... Jag tror du blandar ihop oss med säljare ;).

Själv är jag inte så händig mekaniskt men det behöver jag inte heller vara då det finns de som är det och som kan läsa mina ritningar så vi lever i en sorts trevlig symbios.

[OT] Mongon i plugget
Ja precis - ekonom är vad det är. Vi sitter iallfall ibland i kostym, med excel eller miniräknare och får inget gjort och inget skapat. Ingentinggör is the shit.

//kaj

s skrev:
> KTH skrev:
> -----
> > Fan, om ingenjörerna skulle regera skulle
> > ingenting hända. De skulle bara sitta i sina
> > kostymer med miniräknarna i högsta hugg och
> se
> > allmänt puckade ut. Nä. Usch.
>
> Bortsett från ett och annat bröllop så har jag
> aldrig sett mina kursare i kostym efter
> examenspartyt.
>
> Av din beskrivning så tror jag att du blandar
> ihop oss med ekonomer.

[OT] Mongon i plugget
Ingenjörer har ju iallafall lite god vilja. Vad vill ekonomer? De på min bank vill iallafall inte ge mig nån ränta. Och tar ut 7% om man lånar...Man får glädjas åt att de hamnar i helvetet.

[OT] Mongon i plugget
Hmmmm, jo det ultimata vore två världar en med praktiker och en med teoretiker, helt för sej själva utan att samverka för att göra det den kan bäst....

Utan kombinationen praktiker+teoretiker skulle vi nog alla glida omkring på en sådan där enhjulig sten som någon av figurerna i seriestrippen BC drar omkring på..... Om ni minns vilken serie jag menar. För KTH:s del, som jag har full respekt för avseende hans åsikt, undrar jag om du är för ung för att ha läst BC?

/JPL (25-öres-ingejör som tar hjälp av andra såväl praktiskt som teoretiskt när andra kan bättre)

[OT] Mongon i plugget
KTH skrev:
> s skrev:
> -----
> > Akademikerkomplex eller?
>
>
> Livserfarenhet. Typ som man vet att de flesta
> gamla tanterna kör kasst och man inte vågar
> lämna hojen ur siktfältet när man är i Tensta.

Hahaha

[OT] Mongon i plugget
Jag är ekonom.
Kom halvvägs i juridikstudierna, pluggade ett år på KMH och nöjde mig med att spela innebandy i KTH-hallen.
Har ca 250 högskolepoäng och har byggt tre par hjul; det jag byggde först blev bäst för då var jag student och hade tid att lägga ner min själ i arbetet. Det senast byggda hjulparet borde plockas av cykeln för riktning.

[OT] Mongon i plugget
Ähh kom igen, klart ingengörer är en smula bättre. Har någonsin hört talas om en handelsstudent som läser extra på Chalmers? ;) (eller för all del KTH)

[OT] Mongon i plugget
Dillen skrev:
> Ähh kom igen, klart ingengörer är en smula
> bättre. Har någonsin hört talas om en
> handelsstudent som läser extra på Chalmers? ;)
> (eller för all del KTH)

Det är väl inte helt ovanligt?

[OT] Mongon i plugget
Har du frågat dem om cykeln står på eller hänger i hjulets ekrar? Den är ju busenkel och helt onödig att fundera över! Borde vara läpligt åt´n, inget-Göran.

[OT] Mongon i plugget
Brakastruten skrev:
> Har du frågat dem om cykeln står på eller
> hänger i hjulets ekrar? Den är ju busenkel och
> helt onödig att fundera över! Borde vara
> läpligt åt´n, inget-Göran.

Skit i det du!

[OT] Mongon i plugget
Är det inte lite att kasta sten i glashus att dissa nördar och teoretiker på happy?

Mårten: Vi ska inte ens börja prata om jurister. De gör allt de kan för att skriva oföståbar text så att endast de kan tyda den och således r*vkn***a alla som inte är bevandrade i deras hitta-på värld.

[OT] Mongon i plugget
Ny diskussionsfråga: Om en cylindrisk ost är 25cm i diameter och 5cm från den ena platta sidan till den andra platta sidan, ligger den ner eller står den upp när den platta sidan är ner? Om man sedan vänder proportionerna och ställer samma fråga, hur lyder svaret då?

Tillbaka
Topp