OT: Montera avloppsrör i invändig 32R

peppen

Medlem
Hej!

Har en tvättlåda som jag behöver installera avlopp till.

I tvättlådan sitter en invändig 32R infästning.

Har letat som en galning på både Jula, byggmax, Biltema och Jem&fix efter en avloppsrör/avloppsslang som passar. Men hittar inget för invändig gänga.

Någon därute som vet??? Det är i våtutrymme som det skall installeras och jag är total newbie på detta.

20180824_070442.jpg

20180824_070422.jpg

Tackar.

Behåller gärna ventilen på så det får bli en adapter. Hittar dock inget vettigt ställe att köpa en på. Några tips på bra webbshoppar??

Great!

Hur skall jag tänka med måtten ?? Enligt beskrivningen på tvättlådan: 47-liters handtvättlåda i rostfritt stål, elförzinkad benställning, väggsäkringsfäste och R32 avloppsventil. Dock när jag mäter den invändiga "infästningen" på bilden ovan så är den ca. 40cm .

Om jag sedan skall koppla på ett vattenlås och avloppsslang, vilket mått på adaptern bör jag satsa på (vanligaste förekommande) ???

Exakt. Det är precis den jag har. Testar att slänga iväg ett mail till dom. Tyvärr ligger det lite för långt bort från Karlskrona för att kunna köra dit och snacka med dom.

Du behöver inget vattenlås, det är ju redan i brunnen :)

Edit: läser som en kratta. Men om du ska koppla på tex tvättmaskinsslang finns smidiga vattenlås med anslutningar förberedda. Så slipper du dra två saker till brunnen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp