[OT] montering alpinbindning.

Det blev marker griffon 13, xxl löste det föredömligt för 1700:- inkl montering. Så det blev inte dyrare än att ha köpt monterat och klart på conrad i slutändan. ?
IMG_2102.jpeg

Mycket, blev lite cirkus kring det men blev bra till slut. Bindningarna med 90mm stoppers fanns för 1599:- på hemsidan, hade gått att köpa för 1100:- när dom erbjöd 30% på köp över 1500:- för typ 1,5v sen. Missade det men priset var ändå ok, ringde och la undan en bindning och fick pris inkl montage.

Igår höjdes priset på hemsidan till 2600:-... Men dom stod fast vid priset dom angett muntligt så det var najs, gick att se på prisjakt att dom legat ute för 1599:- i typ fyra månader, men det fanns inte i systemet så det var säkert fel egentligen. Med bredare stoppers var dom dyrare.

Fan du inspirerade mig, har beställt ett par 90or också, blev nästan ett par 96or men hann säljas slut innan jag bestämt mig. Men 90or passar nog bra för mig.
Tog ett par Warden 13 till :)

Fan du inspirerade mig, har beställt ett par 90or också, blev nästan ett par 96or men hann säljas slut innan jag bestämt mig. Men 90or passar nog bra för mig.
Tog ett par Warden 13 till :)
Najs, jag är övertygad om att det är en kanonskida, trots grisen i säcken-köp utan test. Alla tester är ju positiva vad jag kunnat hitta iaf.

Betyder detta att jag bör använda skruv som ger 9,5mm instick i skidan?

Skruvarna jag har ger 7,5mm vågar jag använda dom eller ska jag åka till Xxl och köpa skruv?

Ska montera en Vice telisbindning och vill inte att de ska rivas ur.

IMG_3157.webp

Betyder detta att jag bör använda skruv som ger 9,5mm instick i skidan?

Skruvarna jag har ger 7,5mm vågar jag använda dom eller ska jag åka till Xxl och köpa skruv?

Ska montera en Vice telisbindning och vill inte att de ska rivas ur.

Visa bilaga 812979
Det är rekommenderat borrdjup som står på skidan och skruven skall vara lite kortare så att den inte bottnar i hålet. 8 mm ungefär brukar skruvens ingrepp vara, så 7,5 är antagligen helt ok.

Tillbaka
Topp