[OT] Naim CD5i, X-CAN V8P & X-PSU V8 (ljudprylar)

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Fick ärva lite ljudprylar för ett tag sen, men jag har ingen direkt användning av dom så tänkte kolla om det finns något vettigt andrahandsvärde? Jag förstår att det är helt OK grejer, men så mycket mer än så vet jag inte. Det rör sig om en CD-spelare som heter Naim CD5i, en hörlursförstärkare som heter X-CAN V8P och tillhörande power supply unit X-PSU V8.

Grejerna har ett gäng år på nacken, kanske uppåt 10år, och saknar kvitto. Originalkartonger är dock sparade.

naim_xcan_xpsu_front2.JPG

naim_xcan_xpsu_back2.JPG

Fick ärva lite ljudprylar för ett tag sen, men jag har ingen direkt användning av dom så tänkte kolla om det finns något vettigt andrahandsvärde? Jag förstår att det är helt OK grejer, men så mycket mer än så vet jag inte. Det rör sig om en CD-spelare som heter Naim CD5i, en hörlursförstärkare som heter X-CAN V8P och tillhörande power supply unit X-PSU V8.

Grejerna har ett gäng år på nacken, kanske uppåt 10år, och saknar kvitto. Originalkartonger är dock sparade.

Visa bilaga 407019

Visa bilaga 407020
Du kan prata med Lasse på Lasses Hifi i Falun.

Han har sålt Naim i många år. Naim har en trogen skara köpare.

Säljer både Naim och Musical Fidelity. De verkar dessutom ha lite begagnat försäljning.
Eller sålde Musical Fidelity?

Bra grejer, hade jag inte precis köp ny hörlursförstärkare hade jag vari hugande.

Det där är mer än ”helt ok” grejor och folk som diggar hifi spelar fortfarande cd-skivor.
Ta en titt på hifishark.com för att få ett hum om prisbilden.

Tack för tipset Martin! Och övriga med. Hifishark.com var en bra sida för att få lite koll på läget. Ser ut som det går att få en liten slant för grejerna i alla fall. CD-spelaren verkar gå från allt mellan 400-600 EUR, de övriga prylarna typ 200-400 EUR, lite olika bud där.

En bra sida att sälja hifi på är, https://hifitorget.se/

Bra tips! Kanske borde slänga upp ett par annonser. :) Rätt gött ljud i dessa prylar måste jag säga. Var tvungen att gå ner och hämta lite old school hiphop från källaren i form av Gang Starr's platta "Hard To Earn" från 1994. En av de första, om inte den första, egna CD-skivan jag köpte.

Förutom att posta annonsen på Hifitorget så borde du (kanske) få bättre svar om du postar din fråga i ett mer renodlat hififorum, det finns flera att välja på men ett av de större, och bättre, är Faktiskt

Förutom att posta annonsen på Hifitorget så borde du (kanske) få bättre svar om du postar din fråga i ett mer renodlat hififorum, det finns flera att välja på men ett av de större, och bättre, är Faktiskt

Jag vet! Men det känns alltid lite jobbigt att registrera sig på ett nytt forum och be om den sortens hjälp det första man gör. :D Kände iofs inte alls så när jag registrerade mig här förra året och bad om cykelhjälp, haha.

Tillbaka
Topp