Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pfaff sa:Titta gärna på Daikin. Dom är mycket bra.
Att innerdelen är något snyggare än de flesta andra gör inte heller någon illa.
Longines sa:...
Välj en pump som är tyst, ljud (dB) är inte en linjär skala, tvärtom är det en logaritm. Således väldigt stor skillnad på fem (5) db. Testa med en dammsugare!
Muntis sa:Pfaff sa:Titta gärna på Daikin. Dom är mycket bra.
Vi har Daikin i vår stugan och jag skulle inte rekommendera den om det är en lite kallare plats den står på. Den har problem med nedisning. Mitsubishi ska visst vara bättre när det gäller det iaf. I övrigt har vi nog inget dålig att säga om Daikin.
glitch sa:Muntis sa:Pfaff sa:Titta gärna på Daikin. Dom är mycket bra.
Vi har Daikin i vår stugan och jag skulle inte rekommendera den om det är en lite kallare plats den står på. Den har problem med nedisning. Mitsubishi ska visst vara bättre när det gäller det iaf. I övrigt har vi nog inget dålig att säga om Daikin.
Jag trodde Daikin var bra just mot nedisning? De skriver ju mycket om sitt unila avfrostningssystem etc.
mastermike78 sa:Jag installerade en Daikin i vårt enplansradhus i höstas och är skit nöjd..
Har endast element i sovrummen som extravärme men i övriga huset är det bara pumpen som värmer.
Vår modell heter Nano X 35 och köptes av Energilogik i Sundbyberg.
tobo sa:mastermike78 sa:Jag installerade en Daikin i vårt enplansradhus i höstas och är skit nöjd..
Har endast element i sovrummen som extravärme men i övriga huset är det bara pumpen som värmer.
+1
Har sedan i höstas en Daikin Nano X35 i mitt enplanskedjehus. Har klarat uppvärmningen med bravur, utan komplettering med el-element, även de dagar det var -20 grader. Tystgående är den också.
Daikins svenska representanter är även aktiva på HappyVärmepump dvs. http://www.varmepumpsforum.com/ där Daikin (på samma sätt som Rosebikes här) har en egen officiell tråd där man snabbt får svar på frågor och funderingar.
42Hz sa:Blev en EF35, den har fungerat bra, har kört den på 16grader även om det finns ett underhållsläge på 10grader. Den har också ett ett knäppande "plast" ljud, tror det är från höljet som ligger mot väggen som är målad. Skulle knappast kalla den ljudlös heller men jag antar den är väldigt tyst jämfört med många andra luft-luft värmepumpar.
salle sa:Bara att få lite lufttillströmning kan göra att inneklimatet blir bättre.
jomper sa:Fujitsi-pumpen vi hade i huset var väldigt tyst och halverade uppvärmningskostnaderna så den betalade sig på några år bara. Men alla hus lämpar sig inte för värmepump, öppen planlösning är bra. Tror jag räknade med 2 grader lägre värme per rum som skulle passeras, men sovrummen var längst bort så det passade bra.
Prästbol sa:Vi har också en Fujitsi-pump luft-luft som går bra. Vi tappar ca en grad per rum, så det kan skilja lite mellan olika hus.
salle sa:tobo sa:mastermike78 sa:Jag installerade en Daikin i vårt enplansradhus i höstas och är skit nöjd..
+1
Har sedan i höstas en Daikin Nano X35 i mitt enplanskedjehus. Har klarat uppvärmningen med bravur, utan komplettering med el-element, även de dagar det var -20 grader. Tystgående är den också.
Daikins svenska representanter är även aktiva på HappyVärmepump dvs. http://www.varmepumpsforum.com/ där Daikin (på samma sätt som Rosebikes här) har en egen officiell tråd där man snabbt får svar på frågor och funderingar.
Bumpar en gammal tråd. Har fått offert på Daikin Nano x35 och ville bara kolla om ni som har den fortfarande är nöjda så här ett år senare. Litar mer på cyklister än random-snubbe på byggahus.se :)
Ett stort lyft, + bättre anpassning mot luftvärmepumpen, kan det bli med nya elektroniska rumstermostater.salle sa:De driektverkande elementen är från 77 så en schysst förbättring är nog att vänta.