[OT] Nostalgitråden

[OT] Nostalgitråden
Midifiler!
Det är ju nostalgi.
Back in the days när man skaffade internet, då fanns ju inte mp3 (som man senare kunde ladda hem med ett prog som hette Napster)
Då fanns midifiler. Undra om någon lyssnar på midi nu för tiden. Men det är ett högt nostalgivärde :)
När man lyssnar på några midifiler från slutet av 90-talet som man har sparat kommer man direkt tillbaka till den tiden...

Någon av er som fortfarande lyssnar på midifiler ibland??

[OT] Nostalgitråden
Ingen nostalgitråd utan...

4459E94C-3BB3-4FF9-8B27-9E3E03F8A7ED.jpeg

[OT] Nostalgitråden
Nickel! De kanongoda karamellerna från marabou. Någon som kommer ihåg dem? Finns nu som retrogodis hos Ginza så nu får man köpa dem och återuppliva gamla lumparminnen. De var soldatprovets räddning minns jag. Det gick ju bra att genomföra tills vi kom tillbaks till förläggningen då det gick åt h-e!
Trött som man var så slant jag med den för förtjänst nya morakniven rätt in i knät. ;-)

[OT] Nostalgitråden
Scott_Blackstone 2 sa:
Midifiler!
Det är ju nostalgi.
Back in the days när man skaffade internet, då fanns ju inte mp3 (som man senare kunde ladda hem med ett prog som hette Napster)
Då fanns midifiler. Undra om någon lyssnar på midi nu för tiden. Men det är ett högt nostalgivärde :)
När man lyssnar på några midifiler från slutet av 90-talet som man har sparat kommer man direkt tillbaka till den tiden...

Innan GM slog igenom var det MT32 som gällde.

[OT] Nostalgitråden
Scott_Blackstone 2 sa:
Midifiler!
Det är ju nostalgi.

V A P O R W A V E

[OT] Nostalgitråden
Scott_Blackstone 2 sa:
Midifiler!
Det är ju nostalgi.

Nej men jag hade ett rätt stort arkiv med mod-filer att avnjuta i FastTracker2

[OT] Nostalgitråden
ceel sa:
Scott_Blackstone 2 sa:
Midifiler!
Det är ju nostalgi.

Nej men jag hade ett rätt stort arkiv med mod-filer att avnjuta i FastTracker2

NoiseTracker var ju klart överlägset!

[OT] Nostalgitråden
Intressant med älvsborgsregistrerad bil i reklam för ett o-länsföretag...
(Det är nostalgi det :-) )

Och givetvis har man suttit insvept i en vovlofilt (om än rödsvart istället för turkossvart)
(Det är nostalgi det :-) )

[OT] Nostalgitråden
O Soto Gari var bland det första jag lärde mig när jag började träna Judo på Frösön som 8-årig parvel i början av 80-talet, med några andra jämnåriga kompisar. Efter träningen drack vi alltid varsin flaska Portello-läsk när vi gick på gångvägen hemåt i snöyran. *myser vid minnet*

Tiden går, är snart 45 bast... :-)

[OT] Nostalgitråden
Örjan Lax sa:
O Soto Gari var bland det första jag lärde mig när jag började träna Judo på Frösön som 8-årig parvel i början av 80-talet, med några andra jämnåriga kompisar. Efter träningen drack vi alltid varsin flaska Portello-läsk när vi gick på gångvägen hemåt i snöyran. *myser vid minnet*

Tiden går, är snart 45 bast... :-)

Pfft, skitunge! ?

[OT] Nostalgitråden
Dött i den här tråden på ett tag nu så nu får vi återuppliva den tycker jag.

Hade trökigt idag så kollade bland annat på lite gamla cykelbilder och vilka prylar man cyklade på när det begav sig. Saknar märken såsom ofmega med deras mistralprylar som var det bästa man kunde ha näst efter campagnolo. Campas c-record är oöverträffat i stil än idag tycker jag. Bianchicyklarna var i celeste och såg inte ut som att någon katt har kräkts på dem.
Denna nostalgi-:) Det var kvalitetsmässigt inte bättre förr när det gäller cykelprylar men nog det var ofta snyggare eller?

[OT] Nostalgitråden
Jag räddade min dåvarande flickväns skolgång i gymnasiet med salta katten som tröst.
Hon ville hoppa av i andra ring från 3 årig ek men salta katten och omtanke höll henne kvar, med skitkassa betyg.
Idag är hon en högt uppsatt bankchef .......ALLT tack vare Salta Katten och varma kramar....: D

[OT] Nostalgitråden
aug. 1984. Om jag inte minns helt fel, så var jag bara 45 sek. efter LW på 11 km samma år som har var med i OS. Började träna mars 1982. Bara dryga minuten efter tempokungarna på den tiden, Asplund och Haars.
Skärmavbild 2025-02-04 kl. 20.45.12.webp

Tillbaka
Topp