Som barnvagnar, då. De brukar ju vara duktigt i vägen, inte bara i affärer.
Jag skrev att JAG TROR att det är ett hitte-på-argument att elsparkarna är så mycket i vägen, vilket jag är i min fulla rätt att tro.
Ditt inlägg får mig att tro ännu mer att det är på det viset.
Jag tycker att en vanlig cykel och en elsparkcykel är tämligen jämförbara i detta avseende. Df är saker som används för transport till/från affären, som inte har något med själva handlandet att göra, som inte är tillåtna inne i den butik där jag handlar och som tar en del plats.
Tror aldrig att jag sett någon på min lokala butik med en vanlig cykel inne i butiken, men det är möjligt att minnet sviker och att det någon gång inträffat. Jag är dock helt säker på att elsparkcyklar är långt mkt vanligare. De med vanlig cykel lyckas alltså klara av att hantera situationen medan de med elsparkcykel uppenbarligen i betydligt högre grad är ointresserade av, ovilliga, eller oförmögna av att göra det.
Om man bortser från det faktum att barnvagnar är tillåtna så finns en skillnad i att det är orimligt att tänka sig en lösning där man parkerar barnvagnen utanför centrum när man går in och handlar givet att (a) barnvagnen har ett eller flera barn i sig, och (b) att det är en vuxen som handlar.
Om det är två vuxna som går med en barnvagn inne i affären så kan jag störa mig på det också. I synnerhet om barnet/barnen skriker. Där tycker jag att det varit mer respektfullt mot andra att en av föräldrarna stannat utanför med barnvagnen och barnen.
Och jag skrev ”insinuerar att”. Du får naturligtvis tro precis vad du vill om mina observationer av hindrande elsparkcyklar. Däremot tillför det i mina ögon inte diskussionen något av värde att du skriver att du tror det.
Jag tycker det bara framstår som ett billigt knep för att diskreditera mig och ett knep som kan användas ”riskfritt” i den mening att du alltid kan komma med brasklappen kring att du tror.
Jag tänkte först erbjuda att fundera ut några saker jag tror om dig och framföra dessa om du tycker att uttryckande av troende om motparten är något som är intressant och tillför diskussioner något. Jag har dock känslan av att det bara skulle bidra till att du skriker mera och/eller kommer med ytterligare ogrundade spekulationer om mig. Jag avstår därför.