me.I.am
Aktiv medlem
[OT] Nya nedskräpningstrenden - elsparkcyklar
Har du aldrig funderat över varför folk tar med sig elsparkcyklar in i affären? Det är gissningsvis av liknande anledning som att man tar med sig barnvagnar: Det finns inget bra sätt att lämna dem utanför. Till cyklar finns det cykelställ, och rätta mig om jag har fel, det finns inget bra sätt att låsa fast en elsparkcykel i ett sådant. (För övrigt är det tillåtet att parkera elsparkcyklar enbart i cykelstället, till skillnad från vanliga cyklar)
På tal om billiga knep: Varför låter du hela happy veta vad du tänkte skriva?
Jag tycker du borde tagga ner, för jag är inte ute efter dig på något sätt.
Mitt "troende" var riktat mot "folk på happy", inte mot GoranS, vilket jag tydligt angav.
Tydligen trampade jag på en öm tå eftersom du personligen tar åt dig, vilket knappast var min avsikt.
Hela denna tråd är mestadels fylld av hat mot elsparkcyklar och deras förare. Flera har jämfört att ta med sig elsparkcykel med att ta med sig cykel och tycker att det är samma sak, även då jag påtalar storleksskillnaden, med det enda argumentet "Det är en cykel".
Då ligger det nära till hands att tro att det rör sig om någon sorts avundsjuka/inbillad konkurrens, särskilt som det i alla andra diskussioner hävdas att elsparkcykel inte är en cykel.
Ok, elsparkcyklar funkar storleksmässigt, men cyklar är för stora. Har du någon maxstorlek man kan förhålla sig till?