[OT] Öl- & Whiskymässan, Stockholm

jansson99

Aktiv medlem
Är det någon i Stockholmstrakten som ska gå på Öl- & Whiskymässan (i morgon lördag) senare idag? Kommer själv att vara där under eftermiddagen. Troligtvis blir de inte av med mig förrän det stänger kl. 00.00.........

http://www.stockholmbeer.se/2005/index.html

// Jocke

Edit 1&2: F-n är kl. så mycket redan?

Senast redigerad av en moderator:
Nepp. Den har blivit sämre för varje år som gått... Enda behållningen nuförtiden är bandet som lirar irländska folklåtar med trådlösa instrument... =)

Fett minus för alla medelålders fyllon som raglar omkring och tror att de kan nåt om öl eller whiskey.

/Micke

- "There is no conspiracy. Nobody is in charge. It's a headless blunder operating under the illusion of a master plan." -

Jag rapporterar i morgon hur det var och om jag stöter på några av de jämnåriga? medelålders fyllon Du syftar på.

Om det mot förmodan är någon som ska dit i morgon så nås jag på cyklofånen, vars nummer återfinns i min profil.

// Jocke

mvp skrev:
-------------------------------------------------------

> Fett minus för alla medelålders fyllon som raglar
> omkring och tror att de kan nåt om öl eller
> whiskey.
Du syftar på bourbon då?

Jag var lite sugen på att gå men det lär inte bli av ändå.
Nån som vet hur det funkar, man betalar ett saftigt inträde och sen får man givetvis betala extra för det man dricker, men vad är det för priser? 52:- per 33 cl och liknande eller mer rimligt?

Markus F: Duh. Tydligen, eller från Irland =) "Whisky" tänkte jag ju skriva, men lyckades tydligen inte ens med det...

/Micke - inte ännu medelålders fyllo som raglar omkring och tror att han kan nåt.

mvp skrev:
)
> "Whisky" tänkte jag ju skriva, men lyckades
> tydligen inte ens med det...

Retades bara ;-)
Alltså, är inte lite av meningen med whisky och öl att man ska bli packad?
Det vore ju ganska fånigt om man gick på den mässan och kom hem nykter..
Man jag förstår vad du menar. Tyvärr kunde jag ha gått gratis på mässan, men kan inte..

Jag var där förra helgen och drack en massa god Whisky.

De jag drack är:
Bushmills Malt 16år
Inverleven 1990
Rosebank 1991
Port Ellen 1982
Glen Mohr 1976
Highland Park 30år
Highland Park 18år fat 1602 & 6537
MacAllan 12år
MacAllan Fine Oak 12år
MacAllan Fine Oak 30år

Highland Park fat 6537 för 899:- och MacAllan Fine Oak 30år för 4500:- är favoriterna i den listan!
Highland Park 30år var också mycket god... Fan, det räcker med en dyr hobby!! =P

Just det, jag smakade två öl också... =)

Jag drack massor av olika ölsorter. "Hökmossens Ale" från Svenska ölbryggarföreningen var en klar favorit.
För att klara av "namedroppingen" så provade jag en 7-månaders ex burboun och en 18-månaders ex sherry från Mackmyra i Gästrikland. Den Burbounlagrade har fått en mycket trevlig rökkaraktär trots sin ringa lagring. Det känns kul att ha ett helt 30-litersfat liggandes i Mackmyra utanför Gävle som bara väntar på mig.

Nu ska jag snart ta mig till Lion Bar och se o det finns någon Happyit där.
//Jocke

Edit 1: stavfel

Senast redigerad av en moderator:
Markus F skrev:
> Du spottade väl ut?

Fan heller! När man får chansen att dricka (!) riktigt dyr Whisky, så spottar iaf inte jag...

Mackmyra smakade jag inte, de får gosa till sig ett par år till... =)

OK, du tryckte alltså i dig 10 sorters whisky och två öl och kommer ihåg vad du drack? Dom måste ha serverat i fingerborgar..

Bra minne! Sen att ölen var 15cl styck och Whiskyn vad 2cl styck hjälpte till en del... =D Inga enorma mängder mao..

mvp skrev:
>
> Fett minus för alla medelålders fyllon som raglar
> omkring och tror att de kan nåt om öl eller
> whiskey.

Hittade inga som Du beskriver. Däremot strök det omkring slynglar i 25-30-årsåldern med vinglig gång och dimmig blick.......

// Jocke

Tillbaka
Topp