Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Under de första åren av 1960-talet fanns bara en TV-kanal i vårt land. TV-apparaterna storlek varierade, mest vanlig första tiden var 17 resp. 21 tummarna, senare kom 19" och 23" och givetvis svartvita bilder. FärgTVn kom slutet av 1960-talet. Denna sida skall visa vilka medarbetare som var "på TVn". Visst minns vi Gun Hägglund och Sven Lindahl som ofta förekom som nyhetsuppläsare i Aktuellt. Maud Husberg och Ewonne Christensen, TV-hallåor som det då hette. Vädrets Curry Melin. Underhållning med bl.a Lennart Hyland, Beppe Wolgers m.fl. Utrikeskorrar som Björn Ahlander, Arne Thorén, Bo Järborg m.fl. Som du ser är alla bilderna svartvita, precis som då.
Information (1964) om varje person finns "bakom" varje bild, peka med cursorn (pekaren) på
önskad småbild. Klicka för större bild.
Det roliga är att denne man övernattade på ett sjukhus på Julafton för några år sen. En släkting jobbade den natten och garvar sej fortfarande harmynt över detta sammanträffande.
StinkySupreme skrev:
-------------------------------------------------------
> 64 grader, den perfekta temperaturen att koka ägg
> i:
> http://taffel.se/artiklar/trend-64-gradersagget-ar
> -har
> Men vem kokar ett ägg i 45 min?
Kan vittna om att det smakar fruktansvärt vidrigt :D
Kanske vore bättre med 45 grader i 64 minuter?
nisse56 skrev:
> hur gör man för att skriva i andra trådar??
> :-)
>
>
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är alla inlägg i denna tråden?
> > http://happymtb.org/forum/profile.php/1/12956
Hisper Rispervisper och Krydolf (i original Fester Bestertester & Karbunkle) är återkommande figurer i serier av Don Martin. Den baksluge Hisper och hans naive följeslagare Krydolf råkar ut för de mest osannolika äventyr.
Serier om Hisper Rispervisper och Krydolf har publicerats på svenska i bl.a. Mad Pocket och serietidningen Don Martin.
jag funderar på eller ska göra en säkerhetskopia av hela internet för att enkelt kunna hitta information om bredbandet krånglar.. började med projektet på den tiden när man hanterade disketter men dom tog tyvärr slut redan efter fyra dagar :-( .. men nu tänkte jag använda CD istället .. är det svårt och dyrt?
nisse56 skrev:
> >
> jag funderar på eller ska göra en
> säkerhetskopia av hela internet för att enkelt
> kunna hitta information om bredbandet krånglar..
> började med projektet på den tiden när man
> hanterade disketter men dom tog tyvärr slut redan
> efter fyra dagar :-( .. men nu tänkte jag
> använda CD istället .. är det svårt och dyrt?
var till den lokala Claes Olsson butiken nu och skulle införskaffa CD skivor till projektet ..
men jag fick bara loss 450 skivor .. visserligen med plastfodral men ...
nisse56 skrev:
> var till den lokala Claes Olsson butiken nu och
> skulle införskaffa CD skivor till projektet ..
> men jag fick bara loss 450 skivor .. visserligen
> med plastfodral men ...
>
> tror ni det räcker?
>
> Kjell&Co? Jula? Biltema är väl inte att tänka
> på?
>
> tacksam för svar .. tack så mycket ..
vinter eller normaltid som det heter innebär det att man idag måste cykla en timme innan man kan börja räkna träningstiden eller kan man tillgodoräkna sig tiden sedan ivåras en timme plus??
hur gör man??