[OT] Orienterare

Knoparn

Aktiv medlem
[OT] Orienterare
Tjena.
Är lite nyfiken på hur många som är eller har varit orienterare?
Höll själv på i ett antal år innan cyklingen tog över :-)

Edit av the_TnT: Orientering måste vara OT så länge det inte är MTB-O

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Orienterare
Jag är orienterare som använder MTB som alternativ träning. Jag tål inte så många löppass i veckan.
Men det är ju så otroligt kul att cykla i skogen, nästan lika roligt som att orientera...

[OT] Orienterare
Jag är en föredetting som skall springa Jukola i år med 6 andra föredettingar. Det ska bli kul, har redan hunnit springa 4 tävlingar i år och det känns riktigt roligt.

[OT] Orienterare
Forsa OK i unga år. (H10->H18)
Sedan långt uppehåll.
Nu lite då och då för Solna OK.

/Pilen

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Orienterare
Är aktiv orienterare sedan 1973,kör väl ca 20 tävlingar per år, numera i OK Roslagen. Med gubbvader är det skönt att kunna byta bort en del löppass mot cykling. Löpträning gör mest ont nuförtiden. Cyklar både i skogen och på landsvägen, tävlar kanske 5 - 7 cykellopp per år.

Skulle vara kul att testa MTB-O, men den grenen verkar inte slå i Sverige.

[OT] Orienterare
Jag är faktiskt med i en orienteringsklubb (Centrum OK) men kan nog inte riktigt titulera mig som orienterare än. Håller mig fortfarande till min syftkompass t.ex. Det finns en fixiekille med i klubben också, han kanske hänger här? F.ö. är orineteringskläder en av få utstyrslar som är både fulare och töntigare än cykelkläder! =)

[OT] Orienterare
pfjord skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är orienterare som använder MTB som
> alternativ träning. Jag tål inte så många
> löppass i veckan.
> Men det är ju så otroligt kul att cykla i
> skogen, nästan lika roligt som att orientera...

Samma här - knän och benhinnor tål inte så långa pass, men cyklingen är ju så kul så det gör nästan inget :)

[OT] Orienterare
Är också före detta orienterare.
Springer någon eller några tävlingar om året (OL/multipsort). Ibland för att nån kompis utmanar mej, eller för att se att (om) man fortfarande kan. Det är alltid fantastiskt roligt tycker jag, och jag brukar tänka att det här bör jag göra oftare..

/Erik

[OT] Orienterare
Självklart så är man orienterare !!

Har försökt sluta i olika perioder, men det är så jäkla roligt. Jag kommer antagligen förbli orienterare resten av livet...

[OT] Orienterare
Var orienterare i Tierps SOK till i början på 90-talet, sedan satte benhinnorna stop för löpning öht.
Nu har vi börjat lite MTB-orientering i vår klubb på mitt initiativ, så visst, en gång orienterare, alltid orienterare...

Tillbaka
Topp