[OT] OS i allmänhet .

[OT] OS i allmänhet .
Kan ju inte vara speciellt smart att försöka rida på en potatis.

"Henrik von Eckermann hade en mardrömslik final i hoppning. Efter att ha klarat de första hindren felfritt blev svensken avkastad av King Edward och fick gående lämna banan."

Hamburgerkött och potatis i ett!

[OT] OS i allmänhet .
De där grabbarna i Beachvolly ser inget vidare ut?
Är inte de världsettor?
Framme i semifinal nu.

[OT] OS i allmänhet .
Framme i semifinal nu.
UNDERBART! Måste ju varit för att jag har hållet på dom hela tiden! :cool:

[OT] OS i allmänhet .
Har @ooms börjat jobba på VG?
1722970714702.png

[OT] OS i allmänhet .
De har satt honom på simningen istället, så han har inte kunnat kommentera cykel.

Edit: jag gissar att de ville ha en "högprofilerad" kommentator på simningen, som trots allt är mkt viktigare för Max/Kanal5 än cyklingen rent tittarmässigt.
Ja han kommenterar ju simningen på samma sätt som cyklingen, mycket bra i mitt tycke.

[OT] OS i allmänhet .
Tror nog fiaskorubriker mer är kvällstidningsstilen än att det har att göra med nationaliteten.
Visa bilaga 717444
Nja, i Sverige ska det mer tyckas synd om och gulla lite när det går dåligt än att faktiskt säga som det är. Gäller det mesta.
Men hittade iaf en ”kvällstidning”:

[OT] OS i allmänhet .
Nja, i Sverige ska det mer tyckas synd om och gulla lite när det går dåligt än att faktiskt säga som det är. Gäller det mesta.
Men hittade iaf en ”kvällstidning”:
Är trivialt att hitta fiaskorubriker i AB och Expresssen kring svenska insatser i idrotter. Sen är fiasko en subjektiv bedömning.

[OT] OS i allmänhet .
Gång och hinderlöpning och liknande sporter går ju att hitta på hur många som helst, det är ju bara godtyckliga begränsningar i en annan sport. Gummistövelsimning.

[OT] OS i allmänhet .
Gång och hinderlöpning och liknande sporter går ju att hitta på hur många som helst, det är ju bara godtyckliga begränsningar i en annan sport. Gummistövelsimning.
Jag har egentligen inget emot gång som så. Däremot blir det parodiskt när regelverket ser ut som det gör. Skulle de kunna ha ett system som garanterade objektiv bedömning om regelmässigheten i gången vore det i mina ögon en mkt mindre problematiskt gren.

Hinderlöpning är väl ett sätt att idealisera löpning i terräng med stockar och bäckar.

Både gång och löpning i terräng med hinder är ju saker människor relativt naturligt gjort. Gummistövelsimning är i mina ögon på en helt annan nivå.

[OT] OS i allmänhet .
Finns ju domare som dömmer i alla sporter mer eller mindre suggestivt..
Är väl inte speciellt udda i gång ?
Och att man tävlar i gång är väl bland det mest naturliga man kan komma på ? Sen att det är en liten marginal sport i lilla Sverige där till och med cykel är större gör väl vårt intresse lite lågt ..

[OT] OS i allmänhet .
Är inte gång som idrott det är fel på . Bara distansen som är alldeles för kort så dom får hitta på begränsningsregler .
Fotrally fristil borde va på OS istl ..

[OT] OS i allmänhet .
Finns ju domare som dömmer i alla sporter mer eller mindre suggestivt..
Är väl inte speciellt udda i gång ?
Och att man tävlar i gång är väl bland det mest naturliga man kan komma på ? Sen att det är en liten marginal sport i lilla Sverige där till och med cykel är större gör väl vårt intresse lite lågt ..
En av, om inte den mest grundläggande regeln i gång är ju att man ska ha markkontakt. Dock är det omöjligt att avgöra så då omformulerar de regeln till något i stil med att det med det mänskliga ögat ska vara omöjligt att se brott mot den regeln. När en regel som är så fundamental för sporten i sig själv är totalt subjektiv tycker jag att grenen är väldigt problematisk.

[OT] OS i allmänhet .
Är inte gång som idrott det är fel på . Bara distansen som är alldeles för kort så dom får hitta på begränsningsregler .
Fotrally fristil borde va på OS istl ..
Fast fotrally är ju rätt väsenskilt från gångtävlingar så de ser ut idag.

Dessutom, toklånga grenar känns som något som inte riktigt ligger i tiden. De har väl t.ex. ersatt 50 km med 35 km inom gångsporten på mästerskap.

[OT] OS i allmänhet .
Dessutom, toklånga grenar känns som något som inte riktigt ligger i tiden. De har väl t.ex. ersatt 50 km med 35 km inom gångsporten på mästerskap.

Är ju bara fake news i hopp om att snabba klick . Egentligen är ju långa tävlingar det "alla" gillar mest . Vore najs slow tv med fotrally runt Paris med omnejd och Vacci och Adamsson som kommentatorer alla sevärdheter och gamla stories om nedskitna deltagare.

[OT] OS i allmänhet .
Är ju bara fake news i hopp om att snabba klick . Egentligen är ju långa tävlingar det "alla" gillar mest . Vore najs slow tv med fotrally runt Paris med omnejd och Vacci och Adamsson som kommentatorer alla sevärdheter och gamla stories om nedskitna deltagare.
Inte helt övertygad om att du har rätt.

[OT] OS i allmänhet .
En av, om inte den mest grundläggande regeln i gång är ju att man ska ha markkontakt. Dock är det omöjligt att avgöra så då omformulerar de regeln till något i stil med att det med det mänskliga ögat ska vara omöjligt att se brott mot den regeln. När en regel som är så fundamental för sporten i sig själv är totalt subjektiv tycker jag att grenen är väldigt problematisk.
Lite som i handboll. Det borde vara plättlätt att med dagens teknik fastställa om en fot har markkontakt.

[OT] OS i allmänhet .
Vill alla att det ska vara objektivt överallt då? Inom fotbollen är det ju ett väldigt motstånd mot VAR, ”det förstör sporten” lät det ju senast under EM och även i Sverige är det väl stort motstånd. Dvs man föredrar de subjektiva bedömningarna.

[OT] OS i allmänhet .
Jag röstar på digital övervakning - piper det tre gånger är du ute.

Få andra ”sporter” där det bygger på att fuska utan att upptäckas. Alla fuskar. Nä, ge mig VAR i gång. Alldeles för låg nivå för att ens räknas som sport, eller ens idrott när jag tänker efter.

[OT] OS i allmänhet .
Vill alla att det ska vara objektivt överallt då? Inom fotbollen är det ju ett väldigt motstånd mot VAR, ”det förstör sporten” lät det ju senast under EM och även i Sverige är det väl stort motstånd. Dvs man föredrar de subjektiva bedömningarna.

Lite skillnad mot att ha chip i skorna t ex, tutar direkt man inte har en fot i marken. Det som förstörde i fotboll var (hehe) att det tog sån tid och spelet inte flöt.

[OT] OS i allmänhet .
Jag vet inte i vilken mån det görs försök med någon form av objektiv och automatisk övervakning av markkontaktsbiten. Att det inte finns tycker jag indikerar att man antingen inte jobbar med det eller att man har svårt att det att funka bra.

Kan man få till ett sådant system tror jag dock att det skulle vara ett rejält lyft för gångsporten. Om systemet är robust och ger korrekta varningar tycker jag det vore konstigt om det inte skulle införas. Att många skulle tycka det vore en fördel att en mänsklig domare ger halvtaskiga bedömningar om en "automatiserad domare" ger tillförlitliga bedömningar, allt annat lika, känns underligt.

[OT] OS i allmänhet .
Yes, tyskarna slog ut grodätarna i handbollen ?
Extra kul att en grodätare klantade till det fullständigt med 5 sek kvar av ordinarie tid ?

[OT] OS i allmänhet .
Det som förstörde i fotboll var (hehe) att det tog sån tid och spelet inte flöt.
Det borde inte behövas att någon skall ut och kolla på en skärm. Chip och kameror som registrerar spelarnas positioner borde kunna ge signal omedelbart. Jag är absolut för objektivitet, istället för att några domare skall bedöma situationerna med ofta tveksamma resultat.

[OT] OS i allmänhet .
Det borde inte behövas att någon skall ut och kolla på en skärm. Chip och kameror som registrerar spelarnas positioner borde kunna ge signal omedelbart. Jag är absolut för objektivitet, istället för att några domare skall bedöma situationerna med ofta tveksamma resultat.
Chansen att vinna ett derby genom ett offsidemål > objektivitet.

[OT] OS i allmänhet .
Klart man(jag) vill att idrott ska ha en del objektivet.
Annars kan ju allt bara köras inomhus på "testcykel" för att se vem som är starkast.
-Om inte om vore så skulle jag vunnit , nästa gång då jäklar. Denna gång hade jag bara otur med väder vind, dålig, bana fel däck och dålig domare .
Och framförallt som publik är ju klagandet på domarn och diskutera med andra på läktaren om ditten o datten att det minsan skulle vart offside/straff eller whatever som avgjorde , inte bara få ett facit i hand utskrivet att mitt lag va sämre och förlorade.
Men mitt stora agg mot tex Var är vart gränsen ska dras .
Nu tror jag gränsen går vid mål/offside och händelser i straffområdet?
Men det är ju inte en händelse inom 5sec innan mål som enbart gör att kaoset tillslut leder till ett mål .
Är ju lika mycket det feldömda inkastet i anfallet innan, eller den där filmningen domaren gick på för 10 minuter sedan. Som tillslut gör att det blir en målchans .
Antingen bör ju allt VAR granskas vilket jag ser nära på som en omöjlighet eller som inget vill ha,

Eller låta domaren göra sitt jobb och tycka om det är offside/straff/inkast eller inte.

[OT] OS i allmänhet .
Gång är svårt alltså...
Det ser ju så urbota töntigt ut...
Grejen är också att det är tillåtet med båda fötterna i luften samtidigt, men ytterst lite.
Hur ska man då döma ?

Tillbaka
Topp