[OT] Oseriöst företag

flygrc

Medlem
[OT] Oseriöst företag
Det hjälpte inte att skriva till dem... när inte ens ett företag som som säljer till en hel grupp med människor som blivit drabbade av missbruk fattar vidden av sina egna texter är det inte klokt.

https://www.hab.se/elcykel/cyklar/cube-stereo-hybrid-120-one-500-iridium-rod

Modellflyget har drabbats att stora restriktioner pga missbruk med drönare, idioter som skiter i andra och flyger runt flygplatser. Detta fick till följd att modellflyget blev hårt reglerat. De som flög drönare runt flygplatser etc kommer skita i det och fortsätta.

Med handlare som ovan kommer vi få samma restriktioner i skogen med cykling..

Så vad kan man göra åt det? Blir så jäkla trött på dessa människor som sabbar för andra.

Edit: Oseriösa företag som tipsar om trim till elcyklar är OT (minst) på Happyride! / Admin

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Oseriöst företag
Mattemos sa:

Läste inte länken va ;)
Så här skriver de om att cykla i terrängen...

"Jag rekommenderar att installera trim
elektronik som tillåter dig att köra fortare än 25km/h , speciellt om din standard
terräng är flat utan stora backar. Kör du mest upp och ner så kan du skippa
det. Toppfarten på flat mark beror på dig men runt 50km/h kan man komma upp i
om du tar i! I spåret kan du ligga mellan 25-40km/h "

[OT] Oseriöst företag
Det finns två kategorier här (tror jag). De som vill tjäna snabba pengar och de som vill se förändring. Jag bor nästanb granne med en firma som importerar "El-DH"-cyklar. Lång fjädring, seriösa komponenter och en toppfart på 50 km/h utan att trampa. Vi hade en dialog och de förstår själva problemet och vill inte att deras cyklar hamnar på vandringsleder och liknande, de siktar på DH och bike parks. Det betyder givetvis inte att de kommer neka någon att köpa men de försöker påverka reglerna. Här kändes det mer som Google translate över hela sidan.

[OT] Oseriöst företag
En trimmad cykel är olaglig utanför inhägnat område, och det kan få konsekvenser för t ex körkortet. Nu är väl risken att åka fast obefintlig med dagens polisbevakning, men om man deltar i en olycka så är det såklart en försvårande omständighet om cykeln är trimmad.

[OT] Oseriöst företag
SLI sa:
En trimmad cykel är olaglig utanför inhägnat område, och det kan få konsekvenser för t ex körkortet. Nu är väl risken att åka fast obefintlig med dagens polisbevakning, men om man deltar i en olycka så är det såklart en försvårande omständighet om cykeln är trimmad.

Obefintlig är den väl inte för minst en har ju åkt fast för att han "cyklade" 100km/h

[OT] Oseriöst företag
Problemet är ju inte företaget i sig, utan att det finns en marknad (som efterfrågar dessa tingestar). Och det är ju rättsväsendets uppgift att ta bort denna marknad, dvs lagföra de som åker runt på dem så att folk lär sig att det är ingen idé att ens köpa.

[OT] Oseriöst företag
Samma kille som motionerade sin Rottweiler med hjälp av drönare på en modellflygträff jag var på. Blev inte imponerad av han då och detta faller nog i samma kategori.

Tillbaka
Topp